Komunikaty PR

Dzień kobiet w pracy – z prezentem na miarę współczesnej firmy!

2020-03-03  |  07:00
Biuro prasowe

Dzień kobiet, dzień kobiet, niech każdy się dowie, że dzisiaj jest święto dziewczynek!... pamiętacie jeszcze tę piosenkę? Dla wielu z nas to wspomnienie z PRL – czerwony goździk lub tulipan i paczka rajstop od szefa dla pracownic firmy to był standard. A jak to wygląda obecnie? Czy świętowanie
8 marca stało się popularnym świętem współczesnej korporacji?

Dzień Kobiet to święto ustanowione w roku 1910, jako wyraz szacunku dla ofiar walki o równouprawnienie kobiet. Obchodzono je obowiązkowo w szkołach i  miejscach pracy – obdarowując tradycyjnymi podarunkami kobiety – matki, babki, pracownice, koleżanki. Obecnie, publiczne świętowanie przybrało innego charakteru – organizowane są manify, czy demonstracje  połączone z happeningiem na rzecz równego traktowania kobiet i mężczyzn. Kobiety dla kobiet!

W polskich firmach tradycja świętowania Dnia Kobiet przetrwała, jednak dominujące obecnie pokolenia Millenialsów oraz młodych Z nadały mu zdecydowanie bardziej swobodnego i nowoczesnego charakteru.

Jakie prezenty są popularne na Dzień Kobiet?

W tym temacie możemy szaleć do woli… Począwszy od tradycyjnych słodyczy, po bukiety kwiatów lub też bardziej wyszukane podarunki  jak np. masaże, karnety do SPA, czy też sesje z makijażystką. W wielu korporacjach, szczególnie tych międzynarodowych Dzień Kobiet stał się okazją do wspólnego wyjścia po godzinach pracy, dobrej zabawy i budowania dobrej atmosfery w firmie.

Zaplanować ten dzień nie jest trudnym wyzwaniem, wyzwaniem dla firmy może być wybór  podarunków, aby zostały objęte finansowaniem z  ZFŚS. Dzięki temu na Dniu Kobiet skorzystać mogą obie strony.

Efektywne wykorzystanie ZFŚS

Na mocy wyroku Sądu Najwyższego z dnia 9 stycznia 2003r. (sygn. I SA/Wr 2206/00) pracodawcy mają możliwość zakupu artykułów cukierniczych lub kwiatów z funduszy ZFŚS. Ich zakup musi jednak wiązać się z zakresem i charakterem działalności socjalnej, a za takie uważa się chociażby planowane okoliczności / wydarzenia w firmie. W przypadku świadczeń okolicznościowych pracodawcy mogą liczyć na zwolnienie z podatku dochodowego do kwoty 380zł rocznie, a nawet więcej, o ile zamienią tradycyjne upominki na podarunki w formie  karty przedpłaconej.

Z kartą podarunkową Edenred pracodawcy zaoszczędzą:

  • Do 1000zł rocznie w PIT / na jednego pracownika
  • Czas, niezbędny do zorganizowania / zamówienia i dostarczenia podarunków
  • Na kosztach logistycznych i magazynowaniu – dostawa Kart podarunkowych trwa zaledwie 72h.

Wybór należy do Ciebie >>> www.edenred.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian

Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.

Prawo

Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak  wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.

Farmacja

E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.