Dzień kobiet w pracy – z prezentem na miarę współczesnej firmy!
Dzień kobiet, dzień kobiet, niech każdy się dowie, że dzisiaj jest święto dziewczynek!... pamiętacie jeszcze tę piosenkę? Dla wielu z nas to wspomnienie z PRL – czerwony goździk lub tulipan i paczka rajstop od szefa dla pracownic firmy to był standard. A jak to wygląda obecnie? Czy świętowanie
8 marca stało się popularnym świętem współczesnej korporacji?
Dzień Kobiet to święto ustanowione w roku 1910, jako wyraz szacunku dla ofiar walki o równouprawnienie kobiet. Obchodzono je obowiązkowo w szkołach i miejscach pracy – obdarowując tradycyjnymi podarunkami kobiety – matki, babki, pracownice, koleżanki. Obecnie, publiczne świętowanie przybrało innego charakteru – organizowane są manify, czy demonstracje połączone z happeningiem na rzecz równego traktowania kobiet i mężczyzn. Kobiety dla kobiet!
W polskich firmach tradycja świętowania Dnia Kobiet przetrwała, jednak dominujące obecnie pokolenia Millenialsów oraz młodych Z nadały mu zdecydowanie bardziej swobodnego i nowoczesnego charakteru.
Jakie prezenty są popularne na Dzień Kobiet?
W tym temacie możemy szaleć do woli… Począwszy od tradycyjnych słodyczy, po bukiety kwiatów lub też bardziej wyszukane podarunki jak np. masaże, karnety do SPA, czy też sesje z makijażystką. W wielu korporacjach, szczególnie tych międzynarodowych Dzień Kobiet stał się okazją do wspólnego wyjścia po godzinach pracy, dobrej zabawy i budowania dobrej atmosfery w firmie.
Zaplanować ten dzień nie jest trudnym wyzwaniem, wyzwaniem dla firmy może być wybór podarunków, aby zostały objęte finansowaniem z ZFŚS. Dzięki temu na Dniu Kobiet skorzystać mogą obie strony.
Efektywne wykorzystanie ZFŚS
Na mocy wyroku Sądu Najwyższego z dnia 9 stycznia 2003r. (sygn. I SA/Wr 2206/00) pracodawcy mają możliwość zakupu artykułów cukierniczych lub kwiatów z funduszy ZFŚS. Ich zakup musi jednak wiązać się z zakresem i charakterem działalności socjalnej, a za takie uważa się chociażby planowane okoliczności / wydarzenia w firmie. W przypadku świadczeń okolicznościowych pracodawcy mogą liczyć na zwolnienie z podatku dochodowego do kwoty 380zł rocznie, a nawet więcej, o ile zamienią tradycyjne upominki na podarunki w formie karty przedpłaconej.
Z kartą podarunkową Edenred pracodawcy zaoszczędzą:
- Do 1000zł rocznie w PIT / na jednego pracownika
- Czas, niezbędny do zorganizowania / zamówienia i dostarczenia podarunków
- Na kosztach logistycznych i magazynowaniu – dostawa Kart podarunkowych trwa zaledwie 72h.
Wybór należy do Ciebie >>> www.edenred.pl
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.