Komunikaty PR

Dzień kobiet w pracy – z prezentem na miarę współczesnej firmy!

2020-03-03  |  07:00
Biuro prasowe

Dzień kobiet, dzień kobiet, niech każdy się dowie, że dzisiaj jest święto dziewczynek!... pamiętacie jeszcze tę piosenkę? Dla wielu z nas to wspomnienie z PRL – czerwony goździk lub tulipan i paczka rajstop od szefa dla pracownic firmy to był standard. A jak to wygląda obecnie? Czy świętowanie
8 marca stało się popularnym świętem współczesnej korporacji?

Dzień Kobiet to święto ustanowione w roku 1910, jako wyraz szacunku dla ofiar walki o równouprawnienie kobiet. Obchodzono je obowiązkowo w szkołach i  miejscach pracy – obdarowując tradycyjnymi podarunkami kobiety – matki, babki, pracownice, koleżanki. Obecnie, publiczne świętowanie przybrało innego charakteru – organizowane są manify, czy demonstracje  połączone z happeningiem na rzecz równego traktowania kobiet i mężczyzn. Kobiety dla kobiet!

W polskich firmach tradycja świętowania Dnia Kobiet przetrwała, jednak dominujące obecnie pokolenia Millenialsów oraz młodych Z nadały mu zdecydowanie bardziej swobodnego i nowoczesnego charakteru.

Jakie prezenty są popularne na Dzień Kobiet?

W tym temacie możemy szaleć do woli… Począwszy od tradycyjnych słodyczy, po bukiety kwiatów lub też bardziej wyszukane podarunki  jak np. masaże, karnety do SPA, czy też sesje z makijażystką. W wielu korporacjach, szczególnie tych międzynarodowych Dzień Kobiet stał się okazją do wspólnego wyjścia po godzinach pracy, dobrej zabawy i budowania dobrej atmosfery w firmie.

Zaplanować ten dzień nie jest trudnym wyzwaniem, wyzwaniem dla firmy może być wybór  podarunków, aby zostały objęte finansowaniem z  ZFŚS. Dzięki temu na Dniu Kobiet skorzystać mogą obie strony.

Efektywne wykorzystanie ZFŚS

Na mocy wyroku Sądu Najwyższego z dnia 9 stycznia 2003r. (sygn. I SA/Wr 2206/00) pracodawcy mają możliwość zakupu artykułów cukierniczych lub kwiatów z funduszy ZFŚS. Ich zakup musi jednak wiązać się z zakresem i charakterem działalności socjalnej, a za takie uważa się chociażby planowane okoliczności / wydarzenia w firmie. W przypadku świadczeń okolicznościowych pracodawcy mogą liczyć na zwolnienie z podatku dochodowego do kwoty 380zł rocznie, a nawet więcej, o ile zamienią tradycyjne upominki na podarunki w formie  karty przedpłaconej.

Z kartą podarunkową Edenred pracodawcy zaoszczędzą:

  • Do 1000zł rocznie w PIT / na jednego pracownika
  • Czas, niezbędny do zorganizowania / zamówienia i dostarczenia podarunków
  • Na kosztach logistycznych i magazynowaniu – dostawa Kart podarunkowych trwa zaledwie 72h.

Wybór należy do Ciebie >>> www.edenred.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.