Komunikaty PR

Efekt dominia - co oznacza brak półprzewodników?

2021-12-21  |  01:00
Biuro prasowe

Półprzewodniki, chipy, układy scalone – choć nazw jest kilka, oznaczają ten sam komponent, który stanowi podstawę budowy nowoczesnych urządzeń elektronicznych. Niestety, jednym ze skutków pandemii są braki w dostępności półprzewodników. Czy odbiją się one na zmniejszonej dostępności urządzeń wykorzystywanych w systemach automatycznej identyfikacji?

Dostępność półprzewodników, a w zasadzie ich brak, to jeden z problemów, mających wpływ na dostępność urządzeń AutoID. Zaspokojenie dużego popytu na tego typu rozwiązania utrudniają także problemy w obszarze logistyki oraz te związane z utrudnioną dostępnością surowców – w tym między innymi stali czy aluminium, na które zwiększone zapotrzebowanie sygnalizuje wiele branż.

Produkcja urządzeń AutoID zagrożona?

Kryzys na rynku półprzewodników w największej mierze uderzył w producentów samochodów, ale nie da się ukryć, że dotknął też producentów elektroniki. Przykładowo, według firmy analitycznej IDC, światowa sprzedaż smartfonów w III kwartale 2021 roku spadla przez to o aż 6,7% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2020. Wszystko przez to, że producenci mają ograniczone możliwości produkcyjne. Zgodnie z informacjami podawanymi przez Susquehanna International Group, podczas gdy przed pandemią czas oczekiwania na dostawę półprzewodników wynosił średnio 12 tygodni, obecnie wydłużył się do 22 tygodni.

- To, co obserwujemy obecnie na rynku chipów to efekt domina. Kłopoty producentów półprzewodników pociągają za sobą kłopoty producentów wykorzystujących półprzewodniki, a końcowo kłopoty konsumentów, którzy otrzymują ograniczoną i droższą ofertę. Braki dotykają też producentów czytników kodów i terminali, ale na szczęście przezorne firmy, takie jak nasza, dysponują sporym zapasem tych urządzeń. – uspokaja Marek Gaweł, produkt manager w zakresie urządzeń automatycznej identyfikacji w firmie Etisoft.

 

Dostępne rozwiązania

Mimo kryzysu producenci terminali i czytników kodów nie rezygnują z wprowadzania na rynek nowych rozwiązań. Jedna z czołowych firm – Honeywell – wyszła niedawno z nową serią urządzeń Granit XP. Wśród nich znajdziemy modele odporne na upadki, zapewniające możliwość bezprzewodowej pracy nawet w odległości do 100 m od stacji dokującej, a także z zakresem odczytu, który idealnie trafia w potrzeby magazynów wysokiego składowania.

Co ważne, obecnie nie musimy nabywać osobnego sprzętu do odczytu kodów kreskowych, kodów QR i znaczników RFID – wystarczy nabyć nowoczesny terminal RFID, który łączy w sobie wszystkie te funkcje. Współczesne urządzenia wykorzystywane w systemach automatycznej identyfikacji są także doskonale przystosowane do trudnego środowiska pracy, z jakim często mamy do czynienia w magazynach czy zewnętrznych składach. Mowa tutaj o wodoodporności, pyłoszczelności, odporności na niskie temperatury i na upadki.

 

Jakie narzędzie wybrać?

Urządzenia AutoID dostępne na rynku, wbrew pozorom znacznie różnią się od siebie. Wszystko przez to, że zróżnicowane są potrzeby ich użytkowników. Inny sprzęt wybierzemy do niewielkiego sklepu, inny do wielkopowierzchniowego magazynu, a jeszcze inny do biur czy jednostek administracji publicznej. Do tego dochodzi często konieczność dobrania okablowania kompatybilnego z danym czytnikiem czy anteną czy oprogramowania, które umożliwi współpracę wszystkich urządzeń i spełni oczekiwania firmy.

Marek Gaweł z Etisoft zauważa, że wielu klientom wydaje się, że wybór czytnika kodów kreskowych czy kodów QR jest łatwym zadaniem, gdyż systemy tego typu nie są przecież skomplikowane. Jednak jeśli decyzję w tym zakresie podejmujemy sami, ponosimy ryzyko - zakup może być trafiony albo nie. - Czytnik, który długo skanuje kod albo nie jest w stanie odczytać go za każdym razem, ze względu na słabe oświetlenie magazynu to masa czasu, który firma będzie traciła każdego dnia. Właśnie dlatego warto powierzyć ten wybór ekspertom, którzy dobiorą sprzęt odpowiadający konkretnym potrzebom firmy. – sugeruje ekspert.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.