Ekstremalne wyjazdy integracyjne. Sprawdź wiosenne trendy
Prawie połowa Polaków planuje spędzić swój urlop w Polsce, a co czwarty konsument przyznaje, że nie zamierza jechać na wakacyjny urlop – wynika z danych ARC Rynek i Opinia. To sygnał dla firm, które chcą zorganizować integrację. Z uwagi na długotrwały stres, jaki towarzyszy nam od początku pandemii, wiele firm planuje dla swoich pracowników odskocznię. Zamiast szkoleń biorą pod uwagę m.in. integracyjne wyjazdy OFF ROAD. Skąd popularność ekstremalnych rozrywek?
Po nagłym przerwaniu podróży służbowych na początku 2020 roku, coraz więcej firm po raz kolejny planuje dla pracowników wyjazdy integracyjne. Rynek oczekuje, że wydatki na tego typu aktywności wrócą do wysokości „sprzed pandemii” do 2024 roku[1]. Gwałtownie rosną koszty, jakie firmy ponoszą na podróże pracowników, szczególnie wśród przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 250 osób.
Integracyjne wyjazdy w nowej rzeczywistości
Lato to doskonały czas na organizację wyjazdów integracyjnych dla pracowników. Ogromną rolę odgrywa lokalizacja danej imprezy. Coraz więcej firm wybiera przytulne pensjonaty w górach, wśród pięknych okoliczności przyrody.
– Obserwujemy zwiększone zainteresowanie organizacją imprez integracyjnych w górach – mówi Joanna Hoc-Kopiej, ekspert Dworu Korona Karkonoszy. – Porównując analogicznie poprzedni kwartał letni i obecny, widzimy zdecydowany wzrost zainteresowania integracją w górach. Firmy przeznaczają także więcej środków na eventy. Istotne są okoliczności przyrody, wysokiej jakości hotel, a także lokalna, zdrowa żywność. Wydarzenia często są tematyczne. Firmy składają zapytania o możliwość zorganizowania warsztatów kulinarnych, wspólnych wspinaczek czy rajdów.
Jakich atrakcji oczekują pracownicy podczas wyjazdów? Zdecydowana większość pragnie, aby impreza była dokładnie rozplanowana, a wyprawa zawierała dodatkowe aktywności. Firmy eventowe przyznają, że zwiększa się popyt na integracyjne wyjazdy OFF ROAD, czyli samochodowe rajdy po górzystych terenach.
Integracyjne wyjazdy OFF ROAD
Sporty ekstremalne podnoszą adrenalinę i zapewniają wspomnienia na długie lata. Pandemia zwiększyła zainteresowanie Polaków tego typu rozrywkami – aż 58 proc. osób uznała je za atrakcyjne[2]. Stagnacja, a także brak możliwości skorzystania z lokalnych atrakcji sprawiły, że coraz więcej konsumentów chce spróbować czegoś nowego.
– Od wyjazdu integracyjnego pracownicy oczekują czegoś więcej niż dotychczas. Spotkania przy ognisku czy wspólne rozmowy to dla nich za mało. Obecnie modne są obozy survivalowe, choć trudno mówić o nauce przetrwania, gdy spędza się noce w hotelu. Wiele firm wybiera integracyjne wyjazdy OFF ROAD. Przedsiębiorstwa chętnie korzystają z nowych atrakcji dostępnych na polskim rynku. Jazda autem po zalesionych terenach jest ekscytująca, a ponadto uczy współpracy między pracownikami – zauważa ekspert z Agencji Eventowej Commplace. Karkonosze to świetne miejsce do planowania integracyjnych wyjazdów OFF ROAD. Górzyste tereny są wprost idealne do tego typu wypraw.
OFF ROAD pod okiem instruktora
Pracodawca ma obowiązek zapewnić bezpieczeństwo swojemu pracownikowi podczas wyjazdów. OFF ROAD zawsze odbywa się pod okiem doświadczonego instruktora. Uczestnik prowadzi pojazd, a obok ma wsparcie profesjonalisty. Rajdy często zakończone są wspólnym biesiadowaniem. Wiele firm decyduje się także na wynajęcie fotografa lub kamerzysty, który uwieczni przygody pracowników. W ten sposób wyjazd integracyjny OFF ROAD zostanie zapamiętany na lata.
[1] Global Business Travel Association
[2] Zwyczaje urlopowe Polaków 2021

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.