Komunikaty PR

Empatia i zarządzanie stresem u pracowników w sieci sklepów Maxi Zoo

2022-08-03  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Piekacz
Made in PR

Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl

Pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientem są grupą zawodową silnie narażoną na stres. Wynika to zarówno ze specyfiki pracy, jak i szczególnych wymogów z nią związanych. O tym, jak istotna jest empatia oraz odpowiednie zarządzanie stresem dla pracowników sklepów opowiada Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.

Maxi Zoo jest obecne na polskim rynku od 10 lat, a sieć sklepów liczy już ponad 70 placówek. Od początku swojego istnienia stawia na eksperckość swoich pracowników oraz poszukuje osób, które kochają zwierzęta i ich dobrostan jest dla nich ważny. Jednym z atutów pracy w Maxi Zoo jest możliwość przyprowadzania ze sobą swoich czworonożnych przyjaciół, co doskonale wpływa na atmosferę w miejscu zatrudnienia. Maxi Zoo to stabilny pracodawca, który  stwarza realne możliwości osiągania założonych planów zawodowych.

- Co roku otwieramy nowe sklepy – w tym roku łącznie będzie to 25 placówek. To nie tylko nowe posady, ale też ogromna odpowiedzialność za pracowników. Naszym celem jest tworzenie takich miejsc pracy, do których przychodzi się z przyjemnością. Wiem, że praca bezpośrednio z klientem nie jest łatwa, a nasza branża wymaga szerokiej wiedzy na różnorodne tematy, zatem nieustannie wdrażamy nowe rozwiązania, które pomagają naszym doradcom klienta stać się prawdziwymi ekspertami, a jednocześnie robimy wszystko, by praca była jak najmniej stresująca. Uważam, że w dzisiejszym, tak szybko zmieniającym się świecie, bardzo ważne jest poczucie bezpieczeństwa. Dlatego wszyscy pracownicy otrzymują od razu umowy bez okresu próbnego. Jesteśmy dumni z tego, że w czasie pandemii nie tylko nie zredukowaliśmy etatów, ale zatrudnialiśmy nowe osoby. Wzięliśmy również udział w akcji społecznej #niezwalniajmy. Maxi Zoo to również precyzyjnie określone ścieżki rozwoju – dzięki temu każdy ma możliwość, by po spełnieniu określonych wymagań, zdobyć awans wewnętrzny – to również ma pozytywny wpływ na pracowników – podkreślił Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo.

W strukturach Maxi Zoo zatrudnieni są przedstawiciele każdego pokolenia. W procesie rekrutacji najsilniejszy nacisk jest położony na kompetencje i stosunek do zwierząt. Co istotne, w firmie nie ma różnic w awansowaniu, rozwoju zawodowym i pełnieniu funkcji liderskich pomiędzy kobietami i mężczyznami, tak samo wygląda kwestia płac.

W tym roku w Maxi Zoo Polska został wdrożony nowy program do komunikacji wewnętrznej,  poszerzający kompetencje pracowników – MIA (Mój Indywidualny Asystent), który umożliwia zapoznanie się między innymi z interesującymi informacjami na temat produktów i sprzedaży. Jest to doskonałe wsparcie pracowników, a jednocześnie umożliwienie pozostawania w stałym kontakcie z centralą firmy. Kolejnym ułatwieniem dla osób pracujących w sklepach jest nowy program do składania zamówień i opracowywania estymacji.

Maxi Zoo oferuje swoim pracownikom szereg benefitów, takich jak prywatna opieka medyczna, możliwość korzystania z karty sportowej lub platformy on-line wspierającej kondycję fizyczną i psychiczną. Pracownicy mogą również skorzystać z dodatkowych dni wolnych od pracy za wolontariat i staż pracy oraz brać udział w licznych konkursach sprzedażowych z nagrodami.

- W naszej firmie szczególnie dbamy o atmosferę w miejscu pracy – niezależnie od tego, czy jest to biuro czy sklep. Jednym z czynników, które pozytywnie wpływają na nastrój  pracowników, jest możliwość przyprowadzani do pracy swoich pupili. Dla wielu osób konieczności rozstania się na kilka godzin ze swoim czworonożnym przyjacielem jest nie lada wyzwaniem, a dzięki temu rozwiązaniu zadowolone są obie strony – zarówno opiekunowie, jak i zwierzęta, które nie muszą w samotności oczekiwać w domu – powiedział Wojciech Kamiński. - W Maxi Zoo prowadzimy politykę otwartych drzwi. Każdy z pracowników może przyjść do swojego przełożonego ze swoimi problemami – zarówno zawodowymi, jak i prywatnymi. Ja również jestem do dyspozycji. Aby ułatwić pracownikom sklepów w całej Polsce bezpośredni kontakt ze mną, staram się odwiedzać je osobiście najczęściej jak jest to możliwe. To doskonała okazja do wzajemnej wymiany myśli i poglądów oraz wczucia się w stan psychiczny innych osób – dodał.

Maxi Zoo Polska to zespół profesjonalistów o wielkich sercach, otwartych na potrzeby ludzi i zwierząt, którzy, co ważne – lubią się między sobą. Pracownicy sklepów doceniają elastyczne grafiki, możliwość przychodzenia do pracy ze swoim pupilem, łatwy dostęp do szkoleń, szeroką ofertę bonusów oraz bliski kontakt z centralą. To wpływa pozytywie na atmosferę w pracy i pozwala rozładować stres, a także wyróżnia spółkę pozytywnie na tle innych firm.

 

*******

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”. Aktualnie spółka dysponuje 75 sklepami działającymi w kilkunastu miastach, m.in. w: Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Opolu, Sosnowcu, Białymstoku, Wołominie, Piasecznie, Lublinie, Wrocławiu, Bytomiu, Gdyni, Gdańsku, Swarzędzu, Tychach, Krakowie, Łodzi, Milanówku, Zabrzu, Tarnowie, Kaliszu czy Radomiu, Szczecinie i Zielonej Górze. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce - PAYBACK. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo, generując rocznie obroty na poziomie 2 mld euro. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.

 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.