Empatia i zarządzanie stresem u pracowników w sieci sklepów Maxi Zoo

Made in PR
Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl
Pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientem są grupą zawodową silnie narażoną na stres. Wynika to zarówno ze specyfiki pracy, jak i szczególnych wymogów z nią związanych. O tym, jak istotna jest empatia oraz odpowiednie zarządzanie stresem dla pracowników sklepów opowiada Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.
Maxi Zoo jest obecne na polskim rynku od 10 lat, a sieć sklepów liczy już ponad 70 placówek. Od początku swojego istnienia stawia na eksperckość swoich pracowników oraz poszukuje osób, które kochają zwierzęta i ich dobrostan jest dla nich ważny. Jednym z atutów pracy w Maxi Zoo jest możliwość przyprowadzania ze sobą swoich czworonożnych przyjaciół, co doskonale wpływa na atmosferę w miejscu zatrudnienia. Maxi Zoo to stabilny pracodawca, który stwarza realne możliwości osiągania założonych planów zawodowych.
- Co roku otwieramy nowe sklepy – w tym roku łącznie będzie to 25 placówek. To nie tylko nowe posady, ale też ogromna odpowiedzialność za pracowników. Naszym celem jest tworzenie takich miejsc pracy, do których przychodzi się z przyjemnością. Wiem, że praca bezpośrednio z klientem nie jest łatwa, a nasza branża wymaga szerokiej wiedzy na różnorodne tematy, zatem nieustannie wdrażamy nowe rozwiązania, które pomagają naszym doradcom klienta stać się prawdziwymi ekspertami, a jednocześnie robimy wszystko, by praca była jak najmniej stresująca. Uważam, że w dzisiejszym, tak szybko zmieniającym się świecie, bardzo ważne jest poczucie bezpieczeństwa. Dlatego wszyscy pracownicy otrzymują od razu umowy bez okresu próbnego. Jesteśmy dumni z tego, że w czasie pandemii nie tylko nie zredukowaliśmy etatów, ale zatrudnialiśmy nowe osoby. Wzięliśmy również udział w akcji społecznej #niezwalniajmy. Maxi Zoo to również precyzyjnie określone ścieżki rozwoju – dzięki temu każdy ma możliwość, by po spełnieniu określonych wymagań, zdobyć awans wewnętrzny – to również ma pozytywny wpływ na pracowników – podkreślił Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo.
W strukturach Maxi Zoo zatrudnieni są przedstawiciele każdego pokolenia. W procesie rekrutacji najsilniejszy nacisk jest położony na kompetencje i stosunek do zwierząt. Co istotne, w firmie nie ma różnic w awansowaniu, rozwoju zawodowym i pełnieniu funkcji liderskich pomiędzy kobietami i mężczyznami, tak samo wygląda kwestia płac.
W tym roku w Maxi Zoo Polska został wdrożony nowy program do komunikacji wewnętrznej, poszerzający kompetencje pracowników – MIA (Mój Indywidualny Asystent), który umożliwia zapoznanie się między innymi z interesującymi informacjami na temat produktów i sprzedaży. Jest to doskonałe wsparcie pracowników, a jednocześnie umożliwienie pozostawania w stałym kontakcie z centralą firmy. Kolejnym ułatwieniem dla osób pracujących w sklepach jest nowy program do składania zamówień i opracowywania estymacji.
Maxi Zoo oferuje swoim pracownikom szereg benefitów, takich jak prywatna opieka medyczna, możliwość korzystania z karty sportowej lub platformy on-line wspierającej kondycję fizyczną i psychiczną. Pracownicy mogą również skorzystać z dodatkowych dni wolnych od pracy za wolontariat i staż pracy oraz brać udział w licznych konkursach sprzedażowych z nagrodami.
- W naszej firmie szczególnie dbamy o atmosferę w miejscu pracy – niezależnie od tego, czy jest to biuro czy sklep. Jednym z czynników, które pozytywnie wpływają na nastrój pracowników, jest możliwość przyprowadzani do pracy swoich pupili. Dla wielu osób konieczności rozstania się na kilka godzin ze swoim czworonożnym przyjacielem jest nie lada wyzwaniem, a dzięki temu rozwiązaniu zadowolone są obie strony – zarówno opiekunowie, jak i zwierzęta, które nie muszą w samotności oczekiwać w domu – powiedział Wojciech Kamiński. - W Maxi Zoo prowadzimy politykę otwartych drzwi. Każdy z pracowników może przyjść do swojego przełożonego ze swoimi problemami – zarówno zawodowymi, jak i prywatnymi. Ja również jestem do dyspozycji. Aby ułatwić pracownikom sklepów w całej Polsce bezpośredni kontakt ze mną, staram się odwiedzać je osobiście najczęściej jak jest to możliwe. To doskonała okazja do wzajemnej wymiany myśli i poglądów oraz wczucia się w stan psychiczny innych osób – dodał.
Maxi Zoo Polska to zespół profesjonalistów o wielkich sercach, otwartych na potrzeby ludzi i zwierząt, którzy, co ważne – lubią się między sobą. Pracownicy sklepów doceniają elastyczne grafiki, możliwość przychodzenia do pracy ze swoim pupilem, łatwy dostęp do szkoleń, szeroką ofertę bonusów oraz bliski kontakt z centralą. To wpływa pozytywie na atmosferę w pracy i pozwala rozładować stres, a także wyróżnia spółkę pozytywnie na tle innych firm.
*******
Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”. Aktualnie spółka dysponuje 75 sklepami działającymi w kilkunastu miastach, m.in. w: Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Opolu, Sosnowcu, Białymstoku, Wołominie, Piasecznie, Lublinie, Wrocławiu, Bytomiu, Gdyni, Gdańsku, Swarzędzu, Tychach, Krakowie, Łodzi, Milanówku, Zabrzu, Tarnowie, Kaliszu czy Radomiu, Szczecinie i Zielonej Górze. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce - PAYBACK. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo, generując rocznie obroty na poziomie 2 mld euro. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.
Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.