Komunikaty PR

Empatia i zarządzanie stresem u pracowników w sieci sklepów Maxi Zoo

2022-08-03  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Natalia Piekacz
Made in PR

Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl

Pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientem są grupą zawodową silnie narażoną na stres. Wynika to zarówno ze specyfiki pracy, jak i szczególnych wymogów z nią związanych. O tym, jak istotna jest empatia oraz odpowiednie zarządzanie stresem dla pracowników sklepów opowiada Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.

Maxi Zoo jest obecne na polskim rynku od 10 lat, a sieć sklepów liczy już ponad 70 placówek. Od początku swojego istnienia stawia na eksperckość swoich pracowników oraz poszukuje osób, które kochają zwierzęta i ich dobrostan jest dla nich ważny. Jednym z atutów pracy w Maxi Zoo jest możliwość przyprowadzania ze sobą swoich czworonożnych przyjaciół, co doskonale wpływa na atmosferę w miejscu zatrudnienia. Maxi Zoo to stabilny pracodawca, który  stwarza realne możliwości osiągania założonych planów zawodowych.

- Co roku otwieramy nowe sklepy – w tym roku łącznie będzie to 25 placówek. To nie tylko nowe posady, ale też ogromna odpowiedzialność za pracowników. Naszym celem jest tworzenie takich miejsc pracy, do których przychodzi się z przyjemnością. Wiem, że praca bezpośrednio z klientem nie jest łatwa, a nasza branża wymaga szerokiej wiedzy na różnorodne tematy, zatem nieustannie wdrażamy nowe rozwiązania, które pomagają naszym doradcom klienta stać się prawdziwymi ekspertami, a jednocześnie robimy wszystko, by praca była jak najmniej stresująca. Uważam, że w dzisiejszym, tak szybko zmieniającym się świecie, bardzo ważne jest poczucie bezpieczeństwa. Dlatego wszyscy pracownicy otrzymują od razu umowy bez okresu próbnego. Jesteśmy dumni z tego, że w czasie pandemii nie tylko nie zredukowaliśmy etatów, ale zatrudnialiśmy nowe osoby. Wzięliśmy również udział w akcji społecznej #niezwalniajmy. Maxi Zoo to również precyzyjnie określone ścieżki rozwoju – dzięki temu każdy ma możliwość, by po spełnieniu określonych wymagań, zdobyć awans wewnętrzny – to również ma pozytywny wpływ na pracowników – podkreślił Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo.

W strukturach Maxi Zoo zatrudnieni są przedstawiciele każdego pokolenia. W procesie rekrutacji najsilniejszy nacisk jest położony na kompetencje i stosunek do zwierząt. Co istotne, w firmie nie ma różnic w awansowaniu, rozwoju zawodowym i pełnieniu funkcji liderskich pomiędzy kobietami i mężczyznami, tak samo wygląda kwestia płac.

W tym roku w Maxi Zoo Polska został wdrożony nowy program do komunikacji wewnętrznej,  poszerzający kompetencje pracowników – MIA (Mój Indywidualny Asystent), który umożliwia zapoznanie się między innymi z interesującymi informacjami na temat produktów i sprzedaży. Jest to doskonałe wsparcie pracowników, a jednocześnie umożliwienie pozostawania w stałym kontakcie z centralą firmy. Kolejnym ułatwieniem dla osób pracujących w sklepach jest nowy program do składania zamówień i opracowywania estymacji.

Maxi Zoo oferuje swoim pracownikom szereg benefitów, takich jak prywatna opieka medyczna, możliwość korzystania z karty sportowej lub platformy on-line wspierającej kondycję fizyczną i psychiczną. Pracownicy mogą również skorzystać z dodatkowych dni wolnych od pracy za wolontariat i staż pracy oraz brać udział w licznych konkursach sprzedażowych z nagrodami.

- W naszej firmie szczególnie dbamy o atmosferę w miejscu pracy – niezależnie od tego, czy jest to biuro czy sklep. Jednym z czynników, które pozytywnie wpływają na nastrój  pracowników, jest możliwość przyprowadzani do pracy swoich pupili. Dla wielu osób konieczności rozstania się na kilka godzin ze swoim czworonożnym przyjacielem jest nie lada wyzwaniem, a dzięki temu rozwiązaniu zadowolone są obie strony – zarówno opiekunowie, jak i zwierzęta, które nie muszą w samotności oczekiwać w domu – powiedział Wojciech Kamiński. - W Maxi Zoo prowadzimy politykę otwartych drzwi. Każdy z pracowników może przyjść do swojego przełożonego ze swoimi problemami – zarówno zawodowymi, jak i prywatnymi. Ja również jestem do dyspozycji. Aby ułatwić pracownikom sklepów w całej Polsce bezpośredni kontakt ze mną, staram się odwiedzać je osobiście najczęściej jak jest to możliwe. To doskonała okazja do wzajemnej wymiany myśli i poglądów oraz wczucia się w stan psychiczny innych osób – dodał.

Maxi Zoo Polska to zespół profesjonalistów o wielkich sercach, otwartych na potrzeby ludzi i zwierząt, którzy, co ważne – lubią się między sobą. Pracownicy sklepów doceniają elastyczne grafiki, możliwość przychodzenia do pracy ze swoim pupilem, łatwy dostęp do szkoleń, szeroką ofertę bonusów oraz bliski kontakt z centralą. To wpływa pozytywie na atmosferę w pracy i pozwala rozładować stres, a także wyróżnia spółkę pozytywnie na tle innych firm.

 

*******

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt”. Aktualnie spółka dysponuje 75 sklepami działającymi w kilkunastu miastach, m.in. w: Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Opolu, Sosnowcu, Białymstoku, Wołominie, Piasecznie, Lublinie, Wrocławiu, Bytomiu, Gdyni, Gdańsku, Swarzędzu, Tychach, Krakowie, Łodzi, Milanówku, Zabrzu, Tarnowie, Kaliszu czy Radomiu, Szczecinie i Zielonej Górze. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce - PAYBACK. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo, generując rocznie obroty na poziomie 2 mld euro. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.

 

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE

Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.

Prawo

Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna

Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.