Komunikaty PR

Europejski lider czarterów jachtowych online Click&Boat przejmuje Nautal

2020-07-30  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0 MB )

Click&Boat, lider internetowego czarteru łodzi w Polsce i Europie, kontynuuje ekspansję. Przejęcie Nautal, największego konkurenta na rynku europejskim, zapewni Click&Boat umocnienie pozycji międzynarodowego lidera oraz umożliwi zwiększenie oferowanej floty z 35 000 do 45 000 łodzi, również na terenie Polski. Na samych Mazurach oferta zostanie rozszerzona o kolejne 80 jednostek, gotowych do czarteru jeszcze w tym sezonie.

Po przejęciu Grupa Click&Boat celuje w 100 mln euro zysku w 2021 r., w porównaniu do 50 mln euro osiągniętych w 2019 r. Platforma skupia ponad 5 milionów miłośników żeglarstwa na całym świecie, którzy dokonują 200 tys. rezerwacji rocznie. Pomimo okoliczności oraz obecnej sytuacji na rynku turystycznym, Click&Boat nieustannie realizuje nowe inwestycje oraz konsoliduje rynek czarteru jachtów, od ponad 5 lat corocznie osiągając 100 proc. wzrost przychodów. Przejęcie hiszpańskiego konkurenta Nautal następuje zaledwie 4 miesiące po przejęciu niemieckiej firmy Scansail.

- Od początku istnienia obu firm podobieństwa i synergie między Click&Boat a Nautal były liczne i bardzo silne. To przejęcie stanowi dla nas kluczowy punkt, który nie tylko pokazuje wielki rozwój i atrakcyjność platformy, ale również pozwala nam nadal kształtować żeglarstwo jutra, kontynuując oferowanie idealnie dopasowanych rozwiązań z zakresu czarteru łodzi, niezależnie od doświadczenia użytkowników - mówi Edouard Gorioux, współzałożyciel Click&Boat.

Cała flota znajdująca się w ofercie Click&Boat rośnie w siłę. Od 2018 roku do  czerwca 2020  liczba nowych jachtów, zarejestrowanych na platformie wzrosła o ponad 160 proc.

 Czarter jachtu się opłaca

Jachty i łodzie motorowe to nie tylko pasja i przygoda dla zamożnych, lecz także sposób na atrakcyjny i dochodowy biznes dla każdego. Liczba łodzi dostępnych do wyczarterowania w serwisie Click&Boat co roku wzrasta i to w dwucyfrowym tempie. Coraz więcej osób decyduje się na inwestycję w jacht, a następnie oddanie jednostki w czarter, co umożliwia osiąganie stałych zysków. Tylko w ciągu pierwszych 7 miesięcy 2020 roku Click&Boat zanotowało w Polsce 36 proc. wzrost liczby właścicieli łodzi zarejestrowanych na platformie w stosunku do roku 2019. Wartość rynku produkcji jachtów w Polsce szacowana jest na 1,5 mld zł, z czego jedna trzecia znajduje odbiorców w kraju.

Popularność żeglarstwa wśród Polaków rośnie

Żeglarstwo cieszy się coraz większą popularnością w kraju. Z badań Polskiego Związku Żeglarskiego wynika, że 70 proc. Polaków miało kiedykolwiek styczność z żeglarstwem, a liczbę żeglarzy szacuje się na 4,3 mln osób. Największym zainteresowaniem cieszy się u nas czarter motorówek i żaglówek, na które Polacy najczęściej decydują się również za granicą. Dodatkowo coraz chętniej spędzają zagraniczny urlop na katamaranach, czy pontonach RIB. Wakacje na łodzi są świetną alternatywą dla tych, którzy w obecnych warunkach poszukują odpoczynku z dala od tłumów i kurortów. Jak pokazują dane Click&Boat z czerwca 2020, aż 64 proc. Polaków decydujących się na ten rodzaj wakacji wybrało czarter w kraju. Zauważalne jest również zainteresowanie zagranicznymi destynacjami. Najczęściej wybieranym kierunkiem przez Polaków jest Chorwacja, a następnie Grecja i Włochy.

Klikaj i płyń

Click&Boat stanowi wodny odpowiednik Airbnb, a tym samym wiodącą platformę do czarteru jachtów online. Opiera się na innowacyjnej formie sharing economy, dzięki czemu pozwala osobom indywidualnym w łatwy i bezpieczny sposób wynająć jacht żaglowy, katamaran, houseboat, łódź motorową, czy łódź RIB bezpośrednio od właściciela. Dzięki temu wynajmujący mogą znaleźć odpowiednią dla siebie ofertę, a właściciele są w stanie zamortyzować koszty posiadania i magazynowania łodzi.

Każdy projekt żeglarski nadzoruje doradca Click&Boat. Co więcej, wynajmujący również mogą samodzielnie skontaktować się z właścicielami i zadać im dowolne pytania. Z kolei właściciele mają możliwość sprawdzenia żeglarskich CV wynajmujących, co pomaga im w wyborze odpowiedniego najemcy. Osoby posiadające uprawnienia żeglarskie mogą skorzystać z czarteru „bareboat”, czyli samej łodzi, bez kapitana. Istnieje także opcja skorzystania z usług profesjonalnego sternika, którego doświadczenie zagwarantuje bezpieczny przebieg wodnej wyprawy. Wystarczy zaledwie parę kliknięć, by zaplanować wodne wakacje. W najbliższym czasie za pomocą wyszukiwarki czarterów będzie można sprawdzić oferty wynajmu już nie z ponad 35 000, a 45 000 jachtów dostępnych w ponad 60 krajach na całym świecie. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.