Komunikaty PR

Europejski lider czarterów jachtowych online Click&Boat przejmuje Nautal

2020-07-30  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0 MB )

Click&Boat, lider internetowego czarteru łodzi w Polsce i Europie, kontynuuje ekspansję. Przejęcie Nautal, największego konkurenta na rynku europejskim, zapewni Click&Boat umocnienie pozycji międzynarodowego lidera oraz umożliwi zwiększenie oferowanej floty z 35 000 do 45 000 łodzi, również na terenie Polski. Na samych Mazurach oferta zostanie rozszerzona o kolejne 80 jednostek, gotowych do czarteru jeszcze w tym sezonie.

Po przejęciu Grupa Click&Boat celuje w 100 mln euro zysku w 2021 r., w porównaniu do 50 mln euro osiągniętych w 2019 r. Platforma skupia ponad 5 milionów miłośników żeglarstwa na całym świecie, którzy dokonują 200 tys. rezerwacji rocznie. Pomimo okoliczności oraz obecnej sytuacji na rynku turystycznym, Click&Boat nieustannie realizuje nowe inwestycje oraz konsoliduje rynek czarteru jachtów, od ponad 5 lat corocznie osiągając 100 proc. wzrost przychodów. Przejęcie hiszpańskiego konkurenta Nautal następuje zaledwie 4 miesiące po przejęciu niemieckiej firmy Scansail.

- Od początku istnienia obu firm podobieństwa i synergie między Click&Boat a Nautal były liczne i bardzo silne. To przejęcie stanowi dla nas kluczowy punkt, który nie tylko pokazuje wielki rozwój i atrakcyjność platformy, ale również pozwala nam nadal kształtować żeglarstwo jutra, kontynuując oferowanie idealnie dopasowanych rozwiązań z zakresu czarteru łodzi, niezależnie od doświadczenia użytkowników - mówi Edouard Gorioux, współzałożyciel Click&Boat.

Cała flota znajdująca się w ofercie Click&Boat rośnie w siłę. Od 2018 roku do  czerwca 2020  liczba nowych jachtów, zarejestrowanych na platformie wzrosła o ponad 160 proc.

 Czarter jachtu się opłaca

Jachty i łodzie motorowe to nie tylko pasja i przygoda dla zamożnych, lecz także sposób na atrakcyjny i dochodowy biznes dla każdego. Liczba łodzi dostępnych do wyczarterowania w serwisie Click&Boat co roku wzrasta i to w dwucyfrowym tempie. Coraz więcej osób decyduje się na inwestycję w jacht, a następnie oddanie jednostki w czarter, co umożliwia osiąganie stałych zysków. Tylko w ciągu pierwszych 7 miesięcy 2020 roku Click&Boat zanotowało w Polsce 36 proc. wzrost liczby właścicieli łodzi zarejestrowanych na platformie w stosunku do roku 2019. Wartość rynku produkcji jachtów w Polsce szacowana jest na 1,5 mld zł, z czego jedna trzecia znajduje odbiorców w kraju.

Popularność żeglarstwa wśród Polaków rośnie

Żeglarstwo cieszy się coraz większą popularnością w kraju. Z badań Polskiego Związku Żeglarskiego wynika, że 70 proc. Polaków miało kiedykolwiek styczność z żeglarstwem, a liczbę żeglarzy szacuje się na 4,3 mln osób. Największym zainteresowaniem cieszy się u nas czarter motorówek i żaglówek, na które Polacy najczęściej decydują się również za granicą. Dodatkowo coraz chętniej spędzają zagraniczny urlop na katamaranach, czy pontonach RIB. Wakacje na łodzi są świetną alternatywą dla tych, którzy w obecnych warunkach poszukują odpoczynku z dala od tłumów i kurortów. Jak pokazują dane Click&Boat z czerwca 2020, aż 64 proc. Polaków decydujących się na ten rodzaj wakacji wybrało czarter w kraju. Zauważalne jest również zainteresowanie zagranicznymi destynacjami. Najczęściej wybieranym kierunkiem przez Polaków jest Chorwacja, a następnie Grecja i Włochy.

Klikaj i płyń

Click&Boat stanowi wodny odpowiednik Airbnb, a tym samym wiodącą platformę do czarteru jachtów online. Opiera się na innowacyjnej formie sharing economy, dzięki czemu pozwala osobom indywidualnym w łatwy i bezpieczny sposób wynająć jacht żaglowy, katamaran, houseboat, łódź motorową, czy łódź RIB bezpośrednio od właściciela. Dzięki temu wynajmujący mogą znaleźć odpowiednią dla siebie ofertę, a właściciele są w stanie zamortyzować koszty posiadania i magazynowania łodzi.

Każdy projekt żeglarski nadzoruje doradca Click&Boat. Co więcej, wynajmujący również mogą samodzielnie skontaktować się z właścicielami i zadać im dowolne pytania. Z kolei właściciele mają możliwość sprawdzenia żeglarskich CV wynajmujących, co pomaga im w wyborze odpowiedniego najemcy. Osoby posiadające uprawnienia żeglarskie mogą skorzystać z czarteru „bareboat”, czyli samej łodzi, bez kapitana. Istnieje także opcja skorzystania z usług profesjonalnego sternika, którego doświadczenie zagwarantuje bezpieczny przebieg wodnej wyprawy. Wystarczy zaledwie parę kliknięć, by zaplanować wodne wakacje. W najbliższym czasie za pomocą wyszukiwarki czarterów będzie można sprawdzić oferty wynajmu już nie z ponad 35 000, a 45 000 jachtów dostępnych w ponad 60 krajach na całym świecie. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.