Komunikaty PR

Eventy integracyjne - jak pogodzić oczekiwania pracowników i pracodawców

2022-02-15  |  01:00
Biuro prasowe

Dzisiejsi pracownicy – szczególnie ci z pokolenia Z – oczekują od pracodawców nie tylko wynagrodzenia finansowego. Jednym z ważnych benefitów są eventy integracyjne dla firm i pracowników. Ich popularność wzrosła aż o połowę. Z reguły firmy organizują wyjazdy dla pracowników z jednym noclegiem, natomiast co trzecie przedsiębiorstwo decyduje się na 3-dniową integrację[1]. Pracownicy chcą niesztampowych wyjazdów integracyjnych. Firmy -efektów. Jak zorganizować event, który pogodzi interesy wszystkich?

Pandemia i izolacja spowodowały, że obecnie pracownicy chętniej niż przed wybuchem COVID-19 biorą udział w wyjazdach integracyjnych. Eventy integracyjne dla firm to jeden z kluczowych elementów nie tylko team buildingu, ale także employer brandingu. Już dzisiaj wiele firm planuje organizację wyjazdu w maju, czerwcu albo wczesną jesienią – czyli we wrześniu.

Pracownicy chcą nietypowych wyjazdów

Katarzyna Bemsz z Agencji Eventowej Commplace zdradza, że ze strony firm napływa coraz więcej zapytań o możliwość zorganizowania kompleksowego wyjazdu od A do Z.

 – Zauważamy, że firmy oczekują od agencji eventowej coraz więcej. Chcą współpracować z podmiotem, który zapewni im kompleksową organizację imprezy – dodaje ekspertka. – Naszym zadaniem jest zaproponowanie odpowiedniego miejsca na wyjazd, przedstawienie spersonalizowanego menu, a także dogodnego sposobu dojazdu. Ale najważniejsze jest przygotowanie scenariusza takiej imprezy, która ma na celu team building. Ten musi być szyty na miarę, dostosowany do potrzeb pracowników, a także profilu danej firmy i wieku uczestników. Na rynku pojawia się coraz więcej nowych rozwiązań. Scenariusze szyte na miarę to sposób na to, aby zapewnić pracownikom jak najwięcej atrakcji.  

Scenariusze szyte na miarę

Organizacja eventów integracyjnych dla firm to zdecydowanie coś więcej niż wybór miejsca i odpowiedniego menu. Wśród popularnych scenariuszy imprez wymienić można turnieje kulinarne.

 – Gotowanie w czasie pandemii stało się bardzo modne. Z powodu zamknięcia restauracji wiele osób zdecydowało się podszkolić swoje umiejętności w tym zakresie – mówi Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy, gdzie do tej pory zrealizowano już ponad 1000 imprez. – Odpowiadając na zapotrzebowanie firm organizujemy dla nich m.in. turnieje kulinarne. Ich efektem są nie tylko pyszne potrawy. Do współpracy zapraszamy znanych z programów telewizyjnych kucharzy, którzy pokazują, jak wykonać smaczne dania z prostych składników. Często nawiązujemy przy tym do regionalności danego miejsca. Turniej to także okazja do współpracy między pracownikami i zdrowej rywalizacji między teamami.

Oprócz turniejów kulinarnych coraz więcej firm decyduje się także na zawody sportowe w stylu Runnmagedon. To także niejako wynik pandemii. Zamknięcie kin czy teatrów spowodowało, że wiele osób zaczęło ćwiczyć w domach. Zajęcia sportowe dla pracowników wpisują się w obecne trendy prozdrowotne. Zawody organizowane na świeżym powietrzu pomagają w budowaniu więzi między pracownikami. Przyspieszają także poznawanie zagadnień związanych z podejmowaniem ryzyka, pozwalają na szukanie kreatywnych rozwiązań problemów, a także ewentualnych konfliktów między pracownikami.

A gdzie najchętniej organizowane są eventy integracyjne dla firm? Wiele przedsiębiorstw decyduje się na wybór obiektów położonych w malowniczych zakątkach Polski, np. w Karkonoszach. Ważne, aby były one zlokalizowane w niedalekiej odległości od większego miasta. Niepewna sytuacja pandemiczna sprawia, że zagraniczne wyjazdy straciły na popularności.

 

 

 

 

 


[1] Dane Briefly

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.