Eventy integracyjne - jak pogodzić oczekiwania pracowników i pracodawców
Dzisiejsi pracownicy – szczególnie ci z pokolenia Z – oczekują od pracodawców nie tylko wynagrodzenia finansowego. Jednym z ważnych benefitów są eventy integracyjne dla firm i pracowników. Ich popularność wzrosła aż o połowę. Z reguły firmy organizują wyjazdy dla pracowników z jednym noclegiem, natomiast co trzecie przedsiębiorstwo decyduje się na 3-dniową integrację[1]. Pracownicy chcą niesztampowych wyjazdów integracyjnych. Firmy -efektów. Jak zorganizować event, który pogodzi interesy wszystkich?
Pandemia i izolacja spowodowały, że obecnie pracownicy chętniej niż przed wybuchem COVID-19 biorą udział w wyjazdach integracyjnych. Eventy integracyjne dla firm to jeden z kluczowych elementów nie tylko team buildingu, ale także employer brandingu. Już dzisiaj wiele firm planuje organizację wyjazdu w maju, czerwcu albo wczesną jesienią – czyli we wrześniu.
Pracownicy chcą nietypowych wyjazdów
Katarzyna Bemsz z Agencji Eventowej Commplace zdradza, że ze strony firm napływa coraz więcej zapytań o możliwość zorganizowania kompleksowego wyjazdu od A do Z.
– Zauważamy, że firmy oczekują od agencji eventowej coraz więcej. Chcą współpracować z podmiotem, który zapewni im kompleksową organizację imprezy – dodaje ekspertka. – Naszym zadaniem jest zaproponowanie odpowiedniego miejsca na wyjazd, przedstawienie spersonalizowanego menu, a także dogodnego sposobu dojazdu. Ale najważniejsze jest przygotowanie scenariusza takiej imprezy, która ma na celu team building. Ten musi być szyty na miarę, dostosowany do potrzeb pracowników, a także profilu danej firmy i wieku uczestników. Na rynku pojawia się coraz więcej nowych rozwiązań. Scenariusze szyte na miarę to sposób na to, aby zapewnić pracownikom jak najwięcej atrakcji.
Scenariusze szyte na miarę
Organizacja eventów integracyjnych dla firm to zdecydowanie coś więcej niż wybór miejsca i odpowiedniego menu. Wśród popularnych scenariuszy imprez wymienić można turnieje kulinarne.
– Gotowanie w czasie pandemii stało się bardzo modne. Z powodu zamknięcia restauracji wiele osób zdecydowało się podszkolić swoje umiejętności w tym zakresie – mówi Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy, gdzie do tej pory zrealizowano już ponad 1000 imprez. – Odpowiadając na zapotrzebowanie firm organizujemy dla nich m.in. turnieje kulinarne. Ich efektem są nie tylko pyszne potrawy. Do współpracy zapraszamy znanych z programów telewizyjnych kucharzy, którzy pokazują, jak wykonać smaczne dania z prostych składników. Często nawiązujemy przy tym do regionalności danego miejsca. Turniej to także okazja do współpracy między pracownikami i zdrowej rywalizacji między teamami.
Oprócz turniejów kulinarnych coraz więcej firm decyduje się także na zawody sportowe w stylu Runnmagedon. To także niejako wynik pandemii. Zamknięcie kin czy teatrów spowodowało, że wiele osób zaczęło ćwiczyć w domach. Zajęcia sportowe dla pracowników wpisują się w obecne trendy prozdrowotne. Zawody organizowane na świeżym powietrzu pomagają w budowaniu więzi między pracownikami. Przyspieszają także poznawanie zagadnień związanych z podejmowaniem ryzyka, pozwalają na szukanie kreatywnych rozwiązań problemów, a także ewentualnych konfliktów między pracownikami.
A gdzie najchętniej organizowane są eventy integracyjne dla firm? Wiele przedsiębiorstw decyduje się na wybór obiektów położonych w malowniczych zakątkach Polski, np. w Karkonoszach. Ważne, aby były one zlokalizowane w niedalekiej odległości od większego miasta. Niepewna sytuacja pandemiczna sprawia, że zagraniczne wyjazdy straciły na popularności.
[1] Dane Briefly

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
Do 2030 roku z gospodarki o obiegu zamkniętym ma pochodzić co czwarty surowiec. Aby przyspieszyć ten proces, w Polsce potrzeba nowej, międzysektorowej Mapy Drogowej dla Gospodarki o Obiegu Zamkniętym – wskazywali eksperci w trakcie Polish Circular Forum. Obecny dokument nie spełnia już swojej roli i wymaga aktualizacji. Na braku jasnych przepisów i systemu wsparcia najbardziej cierpią przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa. – Z naszych badań wynika, że tylko 3–3,5 proc. firm z sektora MŚP jest świadomych i przygotowanych do transformacji – ocenia Agnieszka Zdanowicz, wiceprezes Klastra Gospodarki Cyrkularnej i Recyklingu.
Prawo
Wspólna polityka rolna do deregulacji. Trwają prace nad uproszczeniami dla rolników

Prawie 1,6 mld euro – tyle mają wynieść roczne oszczędności dla rolników po uproszczeniu wspólnej polityki rolnej. Zaproponowany w maju przez Komisję Europejską pakiet zmian zakłada redukcję części obowiązków administracyjnych, które dziś spoczywają na rolnikach ubiegających się o unijne wsparcie. Szczególnie dotyczy to płatności dla drobnych rolników. Jak podkreślają eksperci, wszelkie zmiany, które będą działać na rzecz konkurencyjności unijnego rolnictwa, są wskazane, ale przy uwzględnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa żywności.
Polityka
W rosyjskiej niewoli może przebywać kilkadziesiąt tysięcy Ukraińców. Napięta sytuacja geopolityczna sprzyja Rosji

W rosyjskiej niewoli przebywa około 10 tys. obywateli Ukrainy, z czego ponad 8 tys. to żołnierze. Łącznie jednak może ich być nawet kilkukrotnie więcej. ONZ podaje, że ponad 95 proc. ukraińskich jeńców wojennych jest poddawanych torturom. – Pogarszająca się sytuacja międzynarodowego bezpieczeństwa i wzrost wpływów do budżetu Federacji Rosyjskiej ze względu na wzrost cen ropy mogą się negatywnie odbić na planowanych wymianach jeńców – ocenia Michał Dworczyk, wiceprzewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Obrony w Parlamencie Europejskim.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.