Faktura.pl i e-Kancelaria rozpoczynają współpracę
- W odpowiedzi na zalecenia pracy zdalnej, Faktura.pl rozwija narzędzia on-line wspierające płynność przedsiębiorców i ich kondycję biznesową.
- W tym celu nawiązała współpracę z e-Kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. Z o.o., która zajmuje się windykacją należności, zdalnymi konsultacjami prawniczymi, analizami zawartych umów i konsultacjami w sprawie tych negocjowanych.
- Serwis Faktura.pl ma ponad 50 tys. użytkowników, część z nich korzysta z bezpłatnych funkcji.
Faktura.pl wprowadza innowacyjne na polskim rynku rozwiązanie – połączenie w jednym serwisie funkcjonalności związanej z wystawianiem faktur z narzędziami windykacyjnymi dostępnymi bezpośrednio z tego samego serwisu. Windykacja przeterminowanych faktur jest w pełni dostosowana do pracy zdalnej i pozwala firmie wpływać na swoją płynność. Opiera się na działaniach telefonicznych i narzędziach on-line. Polega nie tylko na działaniach wyprzedzających, ale także na konkretnym wsparciu windykacji: stosowaniu pieczęci prewencyjnej na fakturach, telefonach monitorujących płatności, wezwaniach do zapłaty, telefonicznych konsultacjach z prawnikiem, analizie zawartych umów czy pomocy prawnej w sporządzeniu nowych umów.
Poszerzenie działalności Faktura.pl i integracja fakturowania z windykacją było możliwe dzięki podpisaniu umowy o współpracy e-Kancelarią Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o. – profesjonalnym podmiotem wyspecjalizowanym w odzyskiwaniu należności.
- Usługi Faktura.pl pomagają MŚP i odciążają przedsiębiorców w codziennych żmudnych czynnościach związanych z fakturowaniem. Nawiązanie współpracy z e-Kancelaria pozwala nam rozszerzyć zakres działań o wsparcie związane z odzyskiwaniem środków z przeterminowanych płatności. Od teraz przedsiębiorcy korzystający z Faktura.pl zyskują dodatkową opiekę nad swoimi przychodami w postaci kontroli zewnętrznej instytucji finansowej. Szczególnie dzisiaj, w okolicznościach kwarantanny i pracy zdalnej, która jest teraz sugerowana i polecana przez rząd i ekspertów medycznych, skuteczność wirtualnych i telefonicznych narzędzi windykacyjnych może stanowić o być albo nie być wielu przedsiębiorców. Faktura.pl ma ponad 50 tys. użytkowników i od 19 lat rozwija swoje kompetencje w świecie on-line. Ma więc know-how i doświadczenie, jak skutecznie działać w nowych okolicznościach - mówi Grzegorz Grodek, Prezes Zarządu Faktura.pl.
Zatory finansowe mogą się pogłębiać w czasie kwarantanny
Nieterminowe spłaty faktur przez kontrahentów to jedno z najważniejszych źródeł problemów przy prowadzeniu firmy, jest też uciążliwe dla całej gospodarki. W 2019 roku zaległości firm wobec partnerów biznesowych i banków osiągnęły 32,3 mld zł (dane Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej). W relacji rok do roku (2018 – 2019) firmom przybyło ponad 2,7 mld zł (9,1 proc.) płatności przeterminowanych powyżej 30 dni, na minimum 500 zł. Wg Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w badaniach aż 23,9 proc. prowadzących biznes zadeklarowało, że problem zatorów płatniczych nie maleje, a nawet zwiększa się. Badanie było jednak przeprowadzone przed atakiem koronawirusa. W obecnych okolicznościach eksperci obawiają się pogłębiania zatorów. Analizy pokazują, że 90 proc. firm, które nie opłaciły faktury w ciągu 30 dni od wymaganego terminu, bez zastosowania dodatkowych działań windykacyjnych nie opłaci jej również w kolejnym miesiącu.
- W aktualnych okolicznościach związanych z koronawirusem kondycja biznesowa wielu przedsiębiorców może się pogorszyć. Przeciąganie terminów zapłaty faktury przez ich kontrahentów może być dla nich bardzo groźne. Niestety część podmiotów działających na rynku może wykorzystywać COVID-19 jako pretekst do niepłacenia. My staramy się pomóc tym, którzy szukają wsparcia w utrzymaniu płynności. Celem współpracy Faktura.pl i e-Kancelarii jest odciążenie małego biznesu, co teraz może być szczególnie istotne. Bierzemy na siebie pilnowanie terminowości wpływów i mobilizowanie niesolidnych płatników do regulowania zobowiązań. Mamy w tym duże doświadczenie, windykację prowadzimy na wielu etapach – od miękkich polubownych, po sprawy sądowe – Piotr Maciągowski Prezes Zarządu e-kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o.
Nowa umowa to szansa na odzyskanie środków z przeterminowanych faktur, także tych zgłaszanych do faktoringu (Faktura.pl należy do spółki eFaktor). Windykacja faktur może być również prowadzona w modelu, w którym przedsiębiorca płaci wyłącznie za odzyskane należności. W takim przypadku prowizja pobierana jest bezpośrednio z odzyskanych środków. Wkrótce usługi zostaną poszerzone o pełne wsparcie prawne w windykacji kontrahenta.
O Faktura.pl
Serwis Faktura.pl udostępnia program do faktur online pozwalający na wystawienie dokumentu w kilkadziesiąt sekund. W podstawowej wersji jest bezpłatna. Portal funkcjonuje na rynku od 19 lat, od marca 2001 roku. Z końcem grudnia zmieniła właścicieli i od początku tego roku stawia na dynamiczny rozwój nowych funkcjonalności, które będą zaspokajać potrzeby firm nie tylko w zakresie procesu obiegu dokumentów, ale również zapewnienia bezpieczeństwa finansowego. Nowe możliwości kontrolowania przelewów i windykacji przeterminowanych płatności daje nowo podpisana umowa. Od początku istnienia serwisu jego celem było odciążanie MŚP w czynnościach administracyjnych i fakturowych (także dokumenty korygujące, zaliczkowe, czy proforma). Oferuje działania, które da się zautomatyzować lub przekazać zewnętrznej firmie po to, aby przedsiębiorca mógł skupić się na czynnościach bezpośrednio związanych z jego profilem produkcji czy działalności usługowej.
O e-Kancelaria.pl
e-Kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o. - / www.w-kancelaria.com to, aktywny członek Związku Przedsiębiorstw Finansowych (ZPF). Prowadzi windykację na wszystkich etapach: monitoringu, polubownym, sądowym i egzekucyjnym. Dysponuje własnymi, skutecznymi i stale unowocześnianymi narzędziami wspierającymi odzyskiwanie należności. Działa na zlecenie firm pożyczkowych, a także branż TSL, HORECA oraz budownictwa. Obecnie firma obsługuje ponad 20 tys. spraw windykacyjnych o łącznej wartości około 400 mln zł. Wspiera biznes w budowaniu i realizacji strategii dywersyfikacji przychodów i odzyskiwania należności. W ramach usług świadczonych dla biznesu EK oferuje również wykup FV (tzw. „późny faktoring”) – skierowany do klientów biznesowych którzy mają wierzytelności już po terminie płatności, a nie mogą czekać na zakończenie procesu windykacji – środków potrzebują „na wczoraj”.
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.