Fit Cake robi swoje. 4 nowe franczyzy w sieci
Sieć franczyzowa Fit Cake w ciągu ostatnich dwóch miesięcy uruchomiła 4 nowe lokale, w tym największy w swojej historii o powierzchni ponad 300 m.kw. w Koszalinie. Fit Cake w Nowej Hucie wyróżnił się z kolei tym, że zatrudnił robocika-kuriera. Na obydwu lipcowych otwarciach gości było tak wielu, że przez cały dzień nie dało się wygasić piekarnika.
Rafała Kościuka, szefa franczyzy Fit Cake, ta popularność nie zaskakuje. Od początku powtarza jak mantrę, że ograniczenie spożycia cukru i przejście na zdrowszą dietę większości Polaków jest tylko kwestią czasu.
- Teraz zmagamy się z kryzysem cukrowym, ale nam to w ogóle nie przeszkadza, ponieważ białego truciciela nie używamy wcale i to od dawna. Wręcz przeciwnie ta sytuacja napędza nasz biznes, dlatego wciąż pozyskujemy nowych franczyzobiorców i konsumentów – żartobliwie komentuje zawirowania na rynku Rafał Kościuk, który jedną z najpopularniejszych słodkich franczyz w Polsce przekornie nazywa „nie-cukiernią”.
Sieć w czerwcu wzbogaciła się o dwa punkty – w Gorzowie Wielkopolskim i Płocku. W lipcu powstały następne dwa – w krakowskiej Nowej Hucie i w Koszalinie. W Krakowie klientów obsługuje także robocik Mateusz, który z fit deserami dojedzie nawet w najbardziej niedostępne zakątki miasta. Na początek sierpnia planowane są kolejne otwarcie - w Dzierżoniowe, w warszawskiej dzielnicy Rembertów i w Pogórzu.
Fit Cake XXL
Ze szczególną pompą 23 lipca otwarty został Fit Cake XXL w Koszalinie. Razem z ogródkiem zajmuje powierzchnię ponad 300 m.kw (250 m.kw to lokal z zapleczem kuchennym, 50 m.kw. ogródek). Jak mówi franczyzobiorczyni Lidia Czyżyk nie jest to żaden przejaw gigantomanii, duży lokal po porostu bardziej się opłaca, w sytuacji, gdy ma się dostęp do kawałka terenu przed budynkiem i dobre położenie w centrum miasta. Punkt znajduje się przy ul. Zwycięstwa 194/1, w biznesowej części pełnej biur i firm.
Pani Lidia jest nowicjuszką w gastronomii, ale ma duże biznesowe doświadczenie. Wraz z mężem od lat prowadzi dwie firmy w branży motoryzacyjnej.
- Tylko że samochody to pasja męża, moja to słodkie gotowanie i postanowiłam wreszcie spełnić swoje marzenie o kawiarni – opowiada. - Oczywiście miałam obawy, czy przy tylu zajęciach dam radę wszystko ogarnąć, dlatego franczyza to super rozwiązanie. Mam ze strony Fit Cake bardzo duże wsparcie. Mój zapał i ich doświadczenie to idealne połączenie. Dzięki partnerskiej współpracy udało się spiąć wszystko w dobrze funkcjonującą całość.
Pani Lidia nie miała problemu z wyborem franczyzy. Wiedziała, że musi to być gastronomia, która dba o zdrowie. Mąż jest na diecie keto, córka zmaga się z zespołem SIBO, syn trenuje piłkę nożną. Wszystkim więc zależało na powodzeniu przedsięwzięcia i pomagali w przygotowaniach do otwarcia.
- Przez pierwsze dni przeżyliśmy istny nawał. Piekarnik chodził na okrągło – mówi właścicielka Fit Cake w Koszalinie. – Teraz obserwujemy, że największy ruch jest popołudniu, zamierzamy więc na dniach wprowadzić menu śniadaniowe (pancake, gofry, owsianki, bajgle), żeby przeciągnąć klientów także w godzinach porannych.
Elastyczny system franczyzowy Fit Cake
Wprowadzony wiosną nowy system franczyzowy sieci - Fit Cake Flex pozwala właśnie na indywidualne konstruowanie biznesu z dostępnych modułów.
- W koszyku franczyzowym jest kilka opcji menu np.: keto, Fit Ice Cream, śniadania, Low Fodmap. Franczyzobiorca może wybrać tylko to, co pasuje do jego koncepcji, co przyniesie mu rentowność. W czasach inflacji, gdy każdą złotówkę ogląda się dwa razy przed wydaniem, biznes powinien być jak najdokładniej dopasowany, a my jako franczyzodawcy powinniśmy być jak najbardziej elastyczni – dodaje Rafał Kościuk, który jako członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców dba o rozwój i promocję franczyzy także w skali kraju.
Zapewne takie podejście do współpracy w gastronomii przysparza marce nowych parterów. Szkolą się już kolejni potencjalni franczyzobiorcy Fit Cake m.in. z Zielonej Góry, Stargardu. Wszystko wskazuje na to, że sieć po raz kolejny zamknie rok ze znacznym wzrostem.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.