Fit Cake robi swoje. 4 nowe franczyzy w sieci
Sieć franczyzowa Fit Cake w ciągu ostatnich dwóch miesięcy uruchomiła 4 nowe lokale, w tym największy w swojej historii o powierzchni ponad 300 m.kw. w Koszalinie. Fit Cake w Nowej Hucie wyróżnił się z kolei tym, że zatrudnił robocika-kuriera. Na obydwu lipcowych otwarciach gości było tak wielu, że przez cały dzień nie dało się wygasić piekarnika.
Rafała Kościuka, szefa franczyzy Fit Cake, ta popularność nie zaskakuje. Od początku powtarza jak mantrę, że ograniczenie spożycia cukru i przejście na zdrowszą dietę większości Polaków jest tylko kwestią czasu.
- Teraz zmagamy się z kryzysem cukrowym, ale nam to w ogóle nie przeszkadza, ponieważ białego truciciela nie używamy wcale i to od dawna. Wręcz przeciwnie ta sytuacja napędza nasz biznes, dlatego wciąż pozyskujemy nowych franczyzobiorców i konsumentów – żartobliwie komentuje zawirowania na rynku Rafał Kościuk, który jedną z najpopularniejszych słodkich franczyz w Polsce przekornie nazywa „nie-cukiernią”.
Sieć w czerwcu wzbogaciła się o dwa punkty – w Gorzowie Wielkopolskim i Płocku. W lipcu powstały następne dwa – w krakowskiej Nowej Hucie i w Koszalinie. W Krakowie klientów obsługuje także robocik Mateusz, który z fit deserami dojedzie nawet w najbardziej niedostępne zakątki miasta. Na początek sierpnia planowane są kolejne otwarcie - w Dzierżoniowe, w warszawskiej dzielnicy Rembertów i w Pogórzu.
Fit Cake XXL
Ze szczególną pompą 23 lipca otwarty został Fit Cake XXL w Koszalinie. Razem z ogródkiem zajmuje powierzchnię ponad 300 m.kw (250 m.kw to lokal z zapleczem kuchennym, 50 m.kw. ogródek). Jak mówi franczyzobiorczyni Lidia Czyżyk nie jest to żaden przejaw gigantomanii, duży lokal po porostu bardziej się opłaca, w sytuacji, gdy ma się dostęp do kawałka terenu przed budynkiem i dobre położenie w centrum miasta. Punkt znajduje się przy ul. Zwycięstwa 194/1, w biznesowej części pełnej biur i firm.
Pani Lidia jest nowicjuszką w gastronomii, ale ma duże biznesowe doświadczenie. Wraz z mężem od lat prowadzi dwie firmy w branży motoryzacyjnej.
- Tylko że samochody to pasja męża, moja to słodkie gotowanie i postanowiłam wreszcie spełnić swoje marzenie o kawiarni – opowiada. - Oczywiście miałam obawy, czy przy tylu zajęciach dam radę wszystko ogarnąć, dlatego franczyza to super rozwiązanie. Mam ze strony Fit Cake bardzo duże wsparcie. Mój zapał i ich doświadczenie to idealne połączenie. Dzięki partnerskiej współpracy udało się spiąć wszystko w dobrze funkcjonującą całość.
Pani Lidia nie miała problemu z wyborem franczyzy. Wiedziała, że musi to być gastronomia, która dba o zdrowie. Mąż jest na diecie keto, córka zmaga się z zespołem SIBO, syn trenuje piłkę nożną. Wszystkim więc zależało na powodzeniu przedsięwzięcia i pomagali w przygotowaniach do otwarcia.
- Przez pierwsze dni przeżyliśmy istny nawał. Piekarnik chodził na okrągło – mówi właścicielka Fit Cake w Koszalinie. – Teraz obserwujemy, że największy ruch jest popołudniu, zamierzamy więc na dniach wprowadzić menu śniadaniowe (pancake, gofry, owsianki, bajgle), żeby przeciągnąć klientów także w godzinach porannych.
Elastyczny system franczyzowy Fit Cake
Wprowadzony wiosną nowy system franczyzowy sieci - Fit Cake Flex pozwala właśnie na indywidualne konstruowanie biznesu z dostępnych modułów.
- W koszyku franczyzowym jest kilka opcji menu np.: keto, Fit Ice Cream, śniadania, Low Fodmap. Franczyzobiorca może wybrać tylko to, co pasuje do jego koncepcji, co przyniesie mu rentowność. W czasach inflacji, gdy każdą złotówkę ogląda się dwa razy przed wydaniem, biznes powinien być jak najdokładniej dopasowany, a my jako franczyzodawcy powinniśmy być jak najbardziej elastyczni – dodaje Rafał Kościuk, który jako członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców dba o rozwój i promocję franczyzy także w skali kraju.
Zapewne takie podejście do współpracy w gastronomii przysparza marce nowych parterów. Szkolą się już kolejni potencjalni franczyzobiorcy Fit Cake m.in. z Zielonej Góry, Stargardu. Wszystko wskazuje na to, że sieć po raz kolejny zamknie rok ze znacznym wzrostem.
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.
Prawo
Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna
Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.