Gemius: DPD Polska najchętniej wybieraną firmą kurierską w Polsce
Raport „E-commerce w Polsce 2020” przygotowany przez międzynarodową firmę badawczo – technologiczną Gemius jest analizą postaw, zwyczajów i motywacji e-konsumentów dokonywaną na podstawie ruchu w Internecie. W tym roku najchętniej wybieraną przez klientów e-sklepów firmą kurierską okazała się DPD Polska z wynikiem o 1 p.p. wyższym niż rok wcześnie (30%).
Raport potwierdził wyraźną tendencję polegającą na rosnącej popularności e-zakupów w Polsce. Grupa nabywców online stanowi w naszym kraju już 73 proc. ogółu internautów, co oznacza przyrost o 11 punktów procentowych rok do roku.
- Staramy się spełniać oczekiwania nadawców i odbiorców paczek. Branża e-commerce cały czas się rozwija, a trudna dla wszystkich wiosna 2020 r. tylko potwierdziła, jak istotną i perspektywiczną gałęzią gospodarki jest sprzedaż w sieci i wspomagające ją usługi kurierskie. Dziś najważniejsze dla naszych klientów są bezpieczeństwo, niezawodność i wygoda. Epidemia COVID-19 spowodowała, że doszło do uproszczenia niektórych procedur, pojawiły się nowe usługi. Spodziewamy się, że wiele z wprowadzonych ostatnio usprawnień w sposobie doręczania przesyłek trwale zyska aprobatę nadawców i odbiorców. Mamy nadzieję, że społeczność wokół e-commerce je doceni – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Badanie, w którym wzięło udział 1544 internautów, przeprowadzono w dniach od 23.03 do 30.03.2020 roku. Zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (Computer-Assisted Web Interview) na panelu internetowym.
Pełna treść raportu dostępna jest pod adresem: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html
Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata
Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.