Komunikaty PR

GK RAFAMET podsumowuje I półrocze 2020 roku i pokazuje znakomity lipiec!

2020-09-14  |  13:00

Przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów w omawianym okresie 2020 roku wyniosły 51,15 mln zł i były wyższe o 3,89 mln zł od przychodów uzyskanych w analogicznym okresie roku poprzedniego. 

 

Zarząd Spółki, przekazując raport półroczny, który zamknął się ujemnym skonsolidowanym wynikiem finansowym netto na poziomie 2,87 mln zł, przedstawił również skonsolidowane wyniki finansowe za okres od stycznia do lipca br., które pokazują wyjątkowo dobra zmianę trendu, gdyż firmom GK RAFAMET udało się w lipcu br. zmniejszyć stratę netto do poziomu 1,85 mln zł w ujęciu narastającym. 

 – Jesteśmy bardzo zadowoleni z narastających za okres do końca sierpnia br. (spółka opublikowała dane do końca lipca br.) wyników sprzedażowych oraz trendu zmniejszania straty z pierwszych, trudnych miesięcy br. Stan posiadanych i przygotowywanych kontraktów na końcówkę roku 2020 oraz rok 2021 powoduje, że z coraz większym optymizmem patrzymy na możliwość oceny tego roku jako roku dobrego czy wręcz bardzo dobrego! Uregulowaliśmy wszystkie przesunięte w następstwie COVID-19 płatności podatkowe i zusowskie i nie musieliśmy korzystać z żadnych innych form pomocy państwowej dostępnych dla „DUŻYCH” przedsiębiorstw. Co szczególnie nas cieszy utrzymujemy wysoką i bezpieczną płynność finansową, która jest silniejsza od tej z roku poprzedniego. Największym wyzwaniem dla naszej firmy obecnie jest zwiększenie zatrudnienia w grupie automatyków oraz wykwalifikowanych monterów a także operatorów obrabiarek CNC (frezer, tokarz, szlifierz).  W tych zawodach możemy od zaraz zatrudnić ponad 20 osób – podsumowuje  Prezes Zarządu RAFAMET S.A., E. Longin Wons.  

 

***

RAFAMET S.A.

Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym oraz hutniczym. Udział eksportu w sprzedaży ogółem to około 68-85 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010 zł.

 

* * *

Kontakt:

www.rafamet.com.pl

Magdalena Matusik

magdalena.matusik@adventure.media.pl

Adventure Media s.c. Agencja Public Relations

www.adventure.media.pl

tel. kom. 690 449 064

tel. 32 724 28 84

fax 32 417 01 70

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Adventure Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.