Global Compact Network Poland prezentuje firmy działające na rzecz zrównoważoneg
Wszyscy mogą się przyczyniać do tworzenia lepszego świata. Przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje akademickie czy miasta. Jednak nie wszyscy to robią. Faktycznym kreatorem transformacji w nowoczesnym przemyśle, z jednoczesnym uwzględnieniem wpływu biznesu na otaczający świat, jest gliwicka firma Etisoft. Członek Global Compact Network Poland (GCNP) - największej na świecie inicjatywy skupiającej biznes działający na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Idea UN Global Compact
UN Global Compact, w ramach której działa GCNP, to inicjatywa działająca na zasadzie dobrowolnego uczestnictwa. To unikalne forum dialogu i nauki. To platforma wartości, stworzona dla promocji wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności, która identyfikuje i rozpowszechnia najlepsze praktyki oparte na uniwersalnych zasadach. Idea Global Compact wyraża się w dziewięciu podstawowych zasadach dotyczących praw człowieka, standardów pracy, ochrony środowiska i przeciwdziałaniu korupcji. – Przyłączając się do programu Global Compact zobowiązaliśmy się do ich przestrzegania. – mówi Michał Majnusz, prezes Zarządu Etisoft. – Od lat prowadzimy działania zgodne z zasadami odpowiedzialnego biznesu, Celami Zrównoważonego Rozwoju i zasadami UNGC. Znajdują one odzwierciedlenie w podejmowanych przez firmę aktywnościach biznesowych i pracowniczych. Produkując etykiety wspieramy środowisko i odpowiedzialne pozyskiwanie drewna, wykorzystując w ich powstawaniu papier z certyfikatem FSC. – wyjaśnia prezes firmy. – Dlaczego chcemy uczestniczyć w tej inicjatywie? Rynek uległ globalizacji. Tak samo powinna jej ulec idea i praktyka społecznej odpowiedzialności – dodaje.
Etisoft w raporcie GCNP Yearbook 2020/21
UN Global Compact został pomyślany jako możliwość dana firmom dla zademonstrowania ich pozycji lidera. Informacje o działaniach firm, podejmowanych na rzecz realizacji celów zrównoważonego rozwoju na polskim rynku, są publikowane w najważniejszym raporcie rocznym. W najnowszej edycji raportu - Global Compact Network Poland GCNP Yearbook 2020/21 - zaprezentowano wszystkie wydarzenia z lat 2019-2020 realizowane z Partnerami biznesowymi i rządowymi. W drugiej części publikacji firmy zaprezentowały swoje działania i polityki zrównoważonego rozwoju oraz te wiążące się z implementacją Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ w Polsce. Premiera raportu miała się odbyć podczas uroczystej gali, planowanej pod koniec października 2020 r. Przesunięto ją w czasie z uwagi na trwającą pandemię.
Jubileuszowe wydanie raportu
UN Global Compact powstało w lipcu 2000 r. z inicjatywy ówczesnego Sekretarza Generalnego ONZ Kofi Annana, laureata pokojowej Nagrody Nobla. To oznacza, że UN Global Compact już od 20 lat wzywa sektor prywatny na całym świecie do dostosowania swoich strategii biznesowych do powszechnie przyjętych zasad w dziedzinie praw człowieka, pracy, środowiska i zwalczania korupcji, a także do tego, by podjąć działania wspierające cele ONZ. W rezultacie biznes może stać się katalizatorem pozytywnych zmian rynkowych, które mają korzystny wpływ na życie ludzi i środowisko. – Wierzymy, że biznes posiada wielką moc zmieniania świata na lepsze – takie słowa przyświecają Global Compact Network Poland. Podzielamy ten pogląd i podejmujemy realne działania, aby właśnie tak się stało. „Etisoft znaczy więcej” – nasze hasło pozwala nam wierzyć, że zaufanie społeczeństwa i konsumentów do świata biznesu buduje się drobnymi, ale konkretnymi działaniami. Zwłaszcza w sytuacjach trudnych i kryzysowych – podsumowuje prezes firmy.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.