Komunikaty PR

Global Compact Network Poland prezentuje firmy działające na rzecz zrównoważoneg

2020-12-18  |  13:20

Wszyscy mogą się przyczyniać do tworzenia lepszego świata. Przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje akademickie czy miasta. Jednak nie wszyscy to robią. Faktycznym kreatorem transformacji w nowoczesnym przemyśle, z jednoczesnym uwzględnieniem wpływu biznesu na otaczający świat, jest gliwicka firma Etisoft. Członek Global Compact Network Poland (GCNP) - największej na świecie inicjatywy skupiającej biznes działający na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Idea UN Global Compact

UN Global Compact, w ramach której działa GCNP, to inicjatywa działająca na zasadzie dobrowolnego uczestnictwa. To unikalne forum dialogu i nauki. To platforma wartości, stworzona dla promocji wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności, która identyfikuje i rozpowszechnia najlepsze praktyki oparte na uniwersalnych zasadach. Idea Global Compact wyraża się w dziewięciu podstawowych zasadach dotyczących praw człowieka, standardów pracy, ochrony środowiska i przeciwdziałaniu korupcji. – Przyłączając się do programu Global Compact zobowiązaliśmy się do ich przestrzegania. – mówi Michał Majnusz, prezes Zarządu Etisoft. – Od lat prowadzimy działania zgodne z zasadami odpowiedzialnego biznesu, Celami Zrównoważonego Rozwoju i zasadami UNGC. Znajdują one odzwierciedlenie w podejmowanych przez firmę aktywnościach biznesowych i pracowniczych. Produkując etykiety wspieramy środowisko i odpowiedzialne pozyskiwanie drewna, wykorzystując w ich powstawaniu papier z certyfikatem FSC. – wyjaśnia prezes firmy. – Dlaczego chcemy uczestniczyć w tej inicjatywie? Rynek uległ globalizacji. Tak samo powinna jej ulec idea i praktyka społecznej odpowiedzialności – dodaje.

Etisoft w raporcie GCNP Yearbook 2020/21

UN Global Compact został pomyślany jako możliwość dana firmom dla zademonstrowania ich pozycji lidera. Informacje o działaniach firm, podejmowanych na rzecz realizacji celów zrównoważonego rozwoju na polskim rynku, są publikowane w najważniejszym raporcie rocznym. W najnowszej edycji raportu - Global Compact Network Poland GCNP Yearbook 2020/21 - zaprezentowano wszystkie wydarzenia z lat 2019-2020 realizowane z Partnerami biznesowymi i rządowymi. W drugiej części publikacji firmy zaprezentowały swoje działania i polityki zrównoważonego rozwoju oraz te wiążące się z implementacją Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ w Polsce. Premiera raportu miała się odbyć podczas uroczystej gali, planowanej pod koniec października 2020 r. Przesunięto ją w czasie z uwagi na trwającą pandemię.
Jubileuszowe wydanie raportu

UN Global Compact powstało w lipcu 2000 r. z inicjatywy ówczesnego Sekretarza Generalnego ONZ Kofi Annana, laureata pokojowej Nagrody Nobla. To oznacza, że UN Global Compact już od 20 lat wzywa sektor prywatny na całym świecie do dostosowania swoich strategii biznesowych do powszechnie przyjętych zasad w dziedzinie praw człowieka, pracy, środowiska i zwalczania korupcji, a także do tego, by podjąć działania wspierające cele ONZ. W rezultacie biznes może stać się katalizatorem pozytywnych zmian rynkowych, które mają korzystny wpływ na życie ludzi i środowisko. – Wierzymy, że biznes posiada wielką moc zmieniania świata na lepsze – takie słowa przyświecają Global Compact Network Poland. Podzielamy ten pogląd i podejmujemy realne działania, aby właśnie tak się stało. „Etisoft znaczy więcej” – nasze hasło pozwala nam wierzyć, że zaufanie społeczeństwa i konsumentów do świata biznesu buduje się drobnymi, ale konkretnymi działaniami. Zwłaszcza w sytuacjach trudnych i kryzysowych – podsumowuje prezes firmy.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.