GLS Poland i Morele rozpoczęły współpracę
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Firma kurierska GLS Poland jest podstawowym partnerem Morele w zakresie realizacji dostaw do klientów.
Współpraca pomiędzy Morele i operatorem kurierskim opiera się na kilku strategicznych założeniach i celach. Z punktu widzenia sklepu internetowego kluczowe znaczenie ma efektywność dostaw do klientów. – Zależało nam na wzroście liczby przesyłek przekazanych naszym Klientom już następnego dnia. GLS w tym przypadku ma dość wysoką, o ile nie najwyższą doręczalność na rynku kurierskim – mówi Mateusz Kapusta, dyrektor logistyki w Morele. Jak dodaje, firma kurierska GLS Poland odpowiada za dostarczenie klientom w kolejnym dniu roboczym wszystkich produktów (o standardowym wymiarze i wadze do 30 kg) wysyłanych z magazynu Morele. Jeśli chcemy cieszyć się przesyłką już następnego dnia, to konieczne jest złożenie zamówienia do godz. 21:00 i skorzystanie z opcji dostawy kurierem w ciągu 24 godzin.
– Dysponujemy elastyczną siecią operacyjną, pozwalającą nam m.in. na odbiór przesyłek w późnych godzinach. Stale udoskonalamy też rozwiązania w ramach logistyki ostatniej mili, co bezpośrednio przekłada się na skuteczność, czyli wysoki poziom doręczeń – mówi Mirosław Wania, key account manager GLS Poland. Wśród tych rozwiązań wymienia opcje dostawy ważne szczególnie dla odbiorców indywidualnych. To m.in. możliwość przekierowania paczki, kiedy jest już w drodze, właściwie do ostatniej chwili, odstawienia przesyłki we wskazanym przez odbiorcę, bezpiecznym miejscu czy dowiezienia jej przez kuriera do jednego z punktów Szybkiej Paczki, w celu odbioru indywidualnego. – Punkty są doskonale zlokalizowane i skomunikowane oraz otwarte w godzinach dogodnych dla odbiorców indywidualnych. Ta forma odbioru staje się coraz popularniejsza – zaznacza Mirosław Wania.
GLS Poland stale rozbudowuje sieć takich punktów. Działa ich dziś w Polsce już około 4,5 tys., a w całej Europie, w ramach międzynarodowej sieci operatora, obejmującej 41 krajów – ponad 25 tys.
Współpraca GLS Poland i Morele rozpoczęła się na początku grudnia ubiegłego roku, czyli w szczycie sezonu sprzedażowego, który zarówno dla branży e-commerce, jak i firm kurierskich jest okresem bardzo intensywnej pracy. – Zależy nam na tym, aby być wiarygodnym sprzedawcą, w związku z tym musimy opierać się na rzetelnym partnerze w doręczaniu paczek. Współpracę z firmą GLS Poland rozpoczęliśmy w okresie przedświątecznym. Z pewnością cieszy fakt, że w tym gorącym dla naszej branży czasie nie odnotowaliśmy jakiegokolwiek spadku doręczalności przesyłek. Przy współpracy z naszym nowym partnerem, oprócz wiarygodności, doceniamy dobrą komunikację z pracownikami firmy GLS – zaznacza Mateusz Kapusta.
Operator systematycznie rozwija swoje usługi i dostosowuje je do potrzeb sektora e-commerce. – Klient jest zawsze w centrum naszej uwagi. W przypadku e-commerce mamy świadomość, że doręczenie przesyłki jest postrzegane jako finalizacja procesu zakupowego, czyli integralny element customer experience. Dlatego przywiązujemy tak dużą wagę do rozwiązań wygodnych i elastycznych z punktu widzenia odbiorców indywidualnych. W tym sensie dostarczamy coś więcej niż paczki – podsumowuje Mirosław Wania.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.
O Morele
Firma Morele powstała w 2005 r. i jest obecnie drugą największą multiwertykalną platformą e-commerce w Polsce działająca w modelu hybrydowym (1P oraz marketplace). Spółka posiada rozbudowaną infrastrukturę techniczną i logistyczną, dostarczając znakomitą wartość dla klientów oraz sprzedawców. Eksperci oraz społeczność Morele wspierają klientów w wyborze produktów precyzyjnie spełniających ich potrzeby, dzięki czemu spółka osiąga bardzo dobre wyniki w obszarze customer experience.
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.