GLS Poland i Morele rozpoczęły współpracę
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Firma kurierska GLS Poland jest podstawowym partnerem Morele w zakresie realizacji dostaw do klientów.
Współpraca pomiędzy Morele i operatorem kurierskim opiera się na kilku strategicznych założeniach i celach. Z punktu widzenia sklepu internetowego kluczowe znaczenie ma efektywność dostaw do klientów. – Zależało nam na wzroście liczby przesyłek przekazanych naszym Klientom już następnego dnia. GLS w tym przypadku ma dość wysoką, o ile nie najwyższą doręczalność na rynku kurierskim – mówi Mateusz Kapusta, dyrektor logistyki w Morele. Jak dodaje, firma kurierska GLS Poland odpowiada za dostarczenie klientom w kolejnym dniu roboczym wszystkich produktów (o standardowym wymiarze i wadze do 30 kg) wysyłanych z magazynu Morele. Jeśli chcemy cieszyć się przesyłką już następnego dnia, to konieczne jest złożenie zamówienia do godz. 21:00 i skorzystanie z opcji dostawy kurierem w ciągu 24 godzin.
– Dysponujemy elastyczną siecią operacyjną, pozwalającą nam m.in. na odbiór przesyłek w późnych godzinach. Stale udoskonalamy też rozwiązania w ramach logistyki ostatniej mili, co bezpośrednio przekłada się na skuteczność, czyli wysoki poziom doręczeń – mówi Mirosław Wania, key account manager GLS Poland. Wśród tych rozwiązań wymienia opcje dostawy ważne szczególnie dla odbiorców indywidualnych. To m.in. możliwość przekierowania paczki, kiedy jest już w drodze, właściwie do ostatniej chwili, odstawienia przesyłki we wskazanym przez odbiorcę, bezpiecznym miejscu czy dowiezienia jej przez kuriera do jednego z punktów Szybkiej Paczki, w celu odbioru indywidualnego. – Punkty są doskonale zlokalizowane i skomunikowane oraz otwarte w godzinach dogodnych dla odbiorców indywidualnych. Ta forma odbioru staje się coraz popularniejsza – zaznacza Mirosław Wania.
GLS Poland stale rozbudowuje sieć takich punktów. Działa ich dziś w Polsce już około 4,5 tys., a w całej Europie, w ramach międzynarodowej sieci operatora, obejmującej 41 krajów – ponad 25 tys.
Współpraca GLS Poland i Morele rozpoczęła się na początku grudnia ubiegłego roku, czyli w szczycie sezonu sprzedażowego, który zarówno dla branży e-commerce, jak i firm kurierskich jest okresem bardzo intensywnej pracy. – Zależy nam na tym, aby być wiarygodnym sprzedawcą, w związku z tym musimy opierać się na rzetelnym partnerze w doręczaniu paczek. Współpracę z firmą GLS Poland rozpoczęliśmy w okresie przedświątecznym. Z pewnością cieszy fakt, że w tym gorącym dla naszej branży czasie nie odnotowaliśmy jakiegokolwiek spadku doręczalności przesyłek. Przy współpracy z naszym nowym partnerem, oprócz wiarygodności, doceniamy dobrą komunikację z pracownikami firmy GLS – zaznacza Mateusz Kapusta.
Operator systematycznie rozwija swoje usługi i dostosowuje je do potrzeb sektora e-commerce. – Klient jest zawsze w centrum naszej uwagi. W przypadku e-commerce mamy świadomość, że doręczenie przesyłki jest postrzegane jako finalizacja procesu zakupowego, czyli integralny element customer experience. Dlatego przywiązujemy tak dużą wagę do rozwiązań wygodnych i elastycznych z punktu widzenia odbiorców indywidualnych. W tym sensie dostarczamy coś więcej niż paczki – podsumowuje Mirosław Wania.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.
O Morele
Firma Morele powstała w 2005 r. i jest obecnie drugą największą multiwertykalną platformą e-commerce w Polsce działająca w modelu hybrydowym (1P oraz marketplace). Spółka posiada rozbudowaną infrastrukturę techniczną i logistyczną, dostarczając znakomitą wartość dla klientów oraz sprzedawców. Eksperci oraz społeczność Morele wspierają klientów w wyborze produktów precyzyjnie spełniających ich potrzeby, dzięki czemu spółka osiąga bardzo dobre wyniki w obszarze customer experience.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.