GoodPlace dla Twojego biznesu-jak technologia pomoże w poszukiwaniu lokalizacji
Znalezienie idealnego miejsca na swój biznes to nie lada wyzwanie. W końcu każdy przedsiębiorca chciałby pozostać zauważalny i nie zniknąć w tłumie konkurencji. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom agencja Autentika opracowała koncept serwisu GoodPlace, który ułatwi wybór lokalizacji w sam raz na otwarcie nowej działalności. To inspirujący przykład tego, jak technologia w połączeniu z wiedzą rynkową może w przyszłości zaowocować rozwiązaniami, które ułatwią prowadzenie biznesu.
Zanim duże sieciówki podejmą decyzję o lokalizacji swojego nowego oddziału, zasięgają opinii doradców i korzystają z rozległych ekspertyz wykonanych przez specjalistów. Wszystko dlatego, że odpowiednie miejsce to klucz do sukcesu – szczególnie w branży usługowej lub gastronomicznej. Małe kawiarnie czy sklepy zazwyczaj poszukiwania takie prowadzą na własną rękę, gdyż kluczową rolę odgrywa tu koszt podobnej analizy. I choć potrzebne dane zazwyczaj można znaleźć w Internecie, to jednak są bardzo rozproszone, a ich połączenie w całość wymaga mnóstwa pracy.
– Dlatego właśnie pomyśleliśmy, że można wykorzystać w tym celu sztuczną inteligencję, która zbierze niezbędne informacje, zgromadzi je w jednym miejscu i wykona dogłębną analizę. A to wszystko za znacznie rozsądniejszą opłatą, w sam raz na kieszeń właściciela niewielkiej kawiarenki czy sklepu – mówi Michał Samojlik z Autentiki, która specjalizuje się w budowie cyfrowych produktów z obszaru web, mobile i e-commerce.
Jak miałoby to działać? Serwis pomyślany został w sposób bardzo prosty i intuicyjny, by korzystanie z niego nie przysparzało niepotrzebnych trudności. Na początek wystarczą zaledwie dwie informacje – co i w jakim mieście chcielibyśmy otworzyć.
- Na podstawie tych danych otrzymujemy mapę miasta z zaznaczonymi różnymi kolorami miejscami na planowany biznes. Dalsze doprecyzowanie oczekiwań, czyli na przykład podanie maksymalnej wysokości czynszu, czy też przedziału cen produktów i usług oferowanych w naszym lokalu pozwala na jeszcze bardziej szczegółowe dopasowanie miejsca – tłumaczy przedstawiciel Autentiki.
Przy wyborze proponowanej lokalizacji mechanizm serwisu weźmie pod uwagę kilkadziesiąt czynników, między innymi zasobność potencjalnych klientów, obecność konkurencji, natężenie ruchu pieszego i samochodowego, czy też możliwości znalezienia pracowników. Ale to nie wszystko – GoodPlace zbierze i zaprezentuje oferty wynajmu lokali z portali ogłoszeniowych, wymieni także zalety i wady każdej lokalizacji, co zdecydowanie ułatwi podjęcie końcowej decyzji.
– W ten sposób znalezienie naszego GoodPlace stanie się łatwiejsze niż kiedykolwiek – podsumowuje Michał Samojlik i dodaje: - Wierzymy, że branża nieruchomości jest już gotowa na takie rozwiązania i kto wie, może wkrótce wspólnie z partnerem z tego obszaru uda nam się urzeczywistnić nasz koncept.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.