Komunikaty PR

GoodPlace dla Twojego biznesu-jak technologia pomoże w poszukiwaniu lokalizacji

2020-09-01  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.37 MB )

Znalezienie idealnego miejsca na swój biznes to nie lada wyzwanie. W końcu każdy przedsiębiorca chciałby pozostać zauważalny i nie zniknąć w tłumie konkurencji. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom agencja Autentika opracowała koncept serwisu GoodPlace, który ułatwi wybór lokalizacji w sam raz na otwarcie nowej działalności. To inspirujący przykład tego, jak technologia w połączeniu z wiedzą rynkową może w przyszłości zaowocować rozwiązaniami, które ułatwią prowadzenie biznesu.

Zanim duże sieciówki podejmą decyzję o lokalizacji swojego nowego oddziału, zasięgają opinii doradców i korzystają z rozległych ekspertyz wykonanych przez specjalistów. Wszystko dlatego, że odpowiednie miejsce to klucz do sukcesu – szczególnie w branży usługowej lub gastronomicznej. Małe kawiarnie czy sklepy zazwyczaj poszukiwania takie prowadzą na własną rękę, gdyż kluczową rolę odgrywa tu koszt podobnej analizy. I choć potrzebne dane zazwyczaj można znaleźć  w Internecie, to jednak są bardzo rozproszone, a ich połączenie w całość wymaga mnóstwa pracy.

– Dlatego właśnie pomyśleliśmy, że można wykorzystać w tym celu sztuczną inteligencję, która zbierze niezbędne informacje, zgromadzi je w jednym miejscu i wykona dogłębną analizę. A to wszystko za znacznie rozsądniejszą opłatą, w sam raz na kieszeń właściciela niewielkiej kawiarenki czy sklepu – mówi Michał Samojlik z Autentiki, która specjalizuje się w budowie cyfrowych produktów z obszaru web, mobile i e-commerce.

Jak miałoby to działać? Serwis pomyślany został w sposób bardzo prosty i intuicyjny, by korzystanie z niego nie przysparzało niepotrzebnych trudności. Na początek wystarczą zaledwie dwie informacje – co i w jakim mieście chcielibyśmy otworzyć.

- Na podstawie tych danych otrzymujemy mapę miasta z zaznaczonymi różnymi kolorami miejscami na planowany biznes. Dalsze doprecyzowanie oczekiwań, czyli na przykład podanie maksymalnej wysokości czynszu, czy też przedziału cen produktów i usług oferowanych w naszym lokalu pozwala na jeszcze bardziej szczegółowe dopasowanie miejsca – tłumaczy przedstawiciel Autentiki.

 

Przy wyborze proponowanej lokalizacji mechanizm serwisu weźmie pod uwagę kilkadziesiąt czynników, między innymi zasobność potencjalnych klientów, obecność konkurencji, natężenie ruchu pieszego i samochodowego, czy też możliwości znalezienia pracowników. Ale to nie wszystko – GoodPlace zbierze i zaprezentuje oferty wynajmu lokali z portali ogłoszeniowych, wymieni także zalety i wady każdej lokalizacji, co zdecydowanie ułatwi podjęcie końcowej decyzji.

– W ten sposób znalezienie naszego GoodPlace stanie się łatwiejsze niż kiedykolwiek – podsumowuje Michał Samojlik i dodaje: - Wierzymy, że branża nieruchomości jest już gotowa na takie rozwiązania i kto wie, może wkrótce wspólnie z partnerem z tego obszaru uda nam się urzeczywistnić nasz koncept.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.

Bankowość

Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.

Edukacja

Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.