GoodPlace dla Twojego biznesu-jak technologia pomoże w poszukiwaniu lokalizacji
Znalezienie idealnego miejsca na swój biznes to nie lada wyzwanie. W końcu każdy przedsiębiorca chciałby pozostać zauważalny i nie zniknąć w tłumie konkurencji. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom agencja Autentika opracowała koncept serwisu GoodPlace, który ułatwi wybór lokalizacji w sam raz na otwarcie nowej działalności. To inspirujący przykład tego, jak technologia w połączeniu z wiedzą rynkową może w przyszłości zaowocować rozwiązaniami, które ułatwią prowadzenie biznesu.
Zanim duże sieciówki podejmą decyzję o lokalizacji swojego nowego oddziału, zasięgają opinii doradców i korzystają z rozległych ekspertyz wykonanych przez specjalistów. Wszystko dlatego, że odpowiednie miejsce to klucz do sukcesu – szczególnie w branży usługowej lub gastronomicznej. Małe kawiarnie czy sklepy zazwyczaj poszukiwania takie prowadzą na własną rękę, gdyż kluczową rolę odgrywa tu koszt podobnej analizy. I choć potrzebne dane zazwyczaj można znaleźć w Internecie, to jednak są bardzo rozproszone, a ich połączenie w całość wymaga mnóstwa pracy.
– Dlatego właśnie pomyśleliśmy, że można wykorzystać w tym celu sztuczną inteligencję, która zbierze niezbędne informacje, zgromadzi je w jednym miejscu i wykona dogłębną analizę. A to wszystko za znacznie rozsądniejszą opłatą, w sam raz na kieszeń właściciela niewielkiej kawiarenki czy sklepu – mówi Michał Samojlik z Autentiki, która specjalizuje się w budowie cyfrowych produktów z obszaru web, mobile i e-commerce.
Jak miałoby to działać? Serwis pomyślany został w sposób bardzo prosty i intuicyjny, by korzystanie z niego nie przysparzało niepotrzebnych trudności. Na początek wystarczą zaledwie dwie informacje – co i w jakim mieście chcielibyśmy otworzyć.
- Na podstawie tych danych otrzymujemy mapę miasta z zaznaczonymi różnymi kolorami miejscami na planowany biznes. Dalsze doprecyzowanie oczekiwań, czyli na przykład podanie maksymalnej wysokości czynszu, czy też przedziału cen produktów i usług oferowanych w naszym lokalu pozwala na jeszcze bardziej szczegółowe dopasowanie miejsca – tłumaczy przedstawiciel Autentiki.
Przy wyborze proponowanej lokalizacji mechanizm serwisu weźmie pod uwagę kilkadziesiąt czynników, między innymi zasobność potencjalnych klientów, obecność konkurencji, natężenie ruchu pieszego i samochodowego, czy też możliwości znalezienia pracowników. Ale to nie wszystko – GoodPlace zbierze i zaprezentuje oferty wynajmu lokali z portali ogłoszeniowych, wymieni także zalety i wady każdej lokalizacji, co zdecydowanie ułatwi podjęcie końcowej decyzji.
– W ten sposób znalezienie naszego GoodPlace stanie się łatwiejsze niż kiedykolwiek – podsumowuje Michał Samojlik i dodaje: - Wierzymy, że branża nieruchomości jest już gotowa na takie rozwiązania i kto wie, może wkrótce wspólnie z partnerem z tego obszaru uda nam się urzeczywistnić nasz koncept.
Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb
RUSZA BCC STARTUPS
Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.