Grupa Kapitałowa RAFAMET podsumowuje III kwartał 2020 roku
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Grupa Kapitałowa RAFAMET za trzeci kwartał 2020 r. uzyskała dodatni wynik finansowy netto w wysokości 1,4 mln zł.
W omawianym okresie 2020 roku GK RAFAMET osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 30,8 mln zł zaś za okres trzech kwartałów kwota ta wynosi 81,9 mln zł, w tym ze sprzedaży eksportowej ponad 75%. Przychody Grupy od stycznia do września tego roku, w porównaniu do analogicznego czasu 2019 roku były wyższe o niemal 8 mln zł.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało się odrobić straty z pierwszych niełatwych miesięcy br. Uwzględniając stan posiadanych i przygotowywanych kontraktów na końcówkę roku 2020 oraz rok 2021 z coraz większym optymizmem patrzymy na możliwość oceny tego roku, jako roku … bardzo dobrego - mówi Prezes Zarządu firmy RAFAMET S.A. E. Longin Wons. - Oczywiście na wyniki GK RAFAMET miał wpływ COVID – 19. Skala oddziaływania tego zjawiska w okresie trzech kwartałów br. w odniesieniu do RAFAMET S.A. była umiarkowana jednak bardzo negatywnie znacząca w odniesieniu do Odlewni Rafamet Spółka z o.o. (podmiot ten zatrudnia 180 osób i realizuje roczną sprzedaż odlewów za około 40 mln. zł). W tym trudnym dla wszystkich firm okresie pracy i unikania ryzyka zachorowań spółki Grupy realizowały zawarte kontrakty produkcyjno - handlowe starając się jednocześnie minimalizować zakłócenia i odchylenia w stosunku do zawartych wcześniej harmonogramów. Utrzymujemy bezpieczną płynność finansową, która jest silniejsza od tej z roku poprzedniego, co oczywiście bardzo nas cieszy. Poszukujemy wykwalifikowanych pracowników zarówno do biur konstrukcyjnych jak również do wydziałów bezpośrednio produkcyjnych. Finalizujemy, co szczególnie warto podkreślić, wybór dostawców obrabiarek produkcyjnych na potrzeby modernizacji własnego parku maszynowego w 2021 roku. Chodzi o wielomilionowe inwestycje więc staranność wyboru musi być najwyższa – dodaje Prezes firmy RAFAMET S.A.
***
RAFAMET S.A.
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym oraz hutniczym. Udział eksportu w sprzedaży ogółem to około 68-85 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010 zł.
* * *
Kontakt:
www.rafamet.com.pl
Magdalena Matusik
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. kom. 690 449 064
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Colian niesie pomoc – wyruszyły dostawy wody do regionów dotkniętych powodzią
Ponad 600 tysięcy złotych dla osób z niepełnosprawnościami
Maciej Kaniowski z Avon na 15 miejscu listy światowych liderów łańcucha dostaw!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.