Komunikaty PR

Grupa Kapitałowa RAFAMET podsumowuje III kwartał 2020 roku

2020-11-24  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Matusik
Adventure Media

Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl

Grupa Kapitałowa RAFAMET za trzeci kwartał 2020 r. uzyskała dodatni wynik finansowy netto w wysokości 1,4 mln zł.

W omawianym okresie 2020 roku GK RAFAMET osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 30,8 mln zł zaś za okres trzech kwartałów kwota ta wynosi 81,9 mln zł, w tym ze sprzedaży eksportowej ponad 75%. Przychody Grupy od stycznia do września tego roku, w porównaniu do analogicznego czasu 2019 roku były wyższe o niemal 8 mln zł.

-  Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało się odrobić straty z pierwszych niełatwych miesięcy br. Uwzględniając stan posiadanych i przygotowywanych kontraktów na końcówkę roku 2020 oraz rok 2021 z coraz większym optymizmem patrzymy na możliwość oceny tego roku, jako roku … bardzo dobrego - mówi Prezes Zarządu firmy RAFAMET S.A. E. Longin Wons. - Oczywiście na wyniki GK RAFAMET miał wpływ COVID – 19. Skala oddziaływania tego zjawiska w okresie trzech kwartałów br. w odniesieniu do RAFAMET S.A. była umiarkowana jednak bardzo negatywnie znacząca w odniesieniu do Odlewni Rafamet Spółka z o.o. (podmiot ten zatrudnia 180 osób i realizuje roczną sprzedaż odlewów za około 40 mln. zł). W tym trudnym dla wszystkich firm okresie pracy i unikania ryzyka zachorowań spółki Grupy realizowały zawarte kontrakty produkcyjno - handlowe starając się jednocześnie minimalizować zakłócenia i odchylenia w stosunku do zawartych wcześniej harmonogramów. Utrzymujemy bezpieczną płynność finansową, która jest silniejsza od tej z roku poprzedniego, co oczywiście bardzo nas cieszy. Poszukujemy wykwalifikowanych pracowników zarówno do biur konstrukcyjnych jak również do wydziałów bezpośrednio produkcyjnych. Finalizujemy, co szczególnie warto podkreślić, wybór dostawców obrabiarek produkcyjnych na potrzeby modernizacji własnego parku maszynowego w 2021 roku. Chodzi o wielomilionowe inwestycje więc staranność wyboru musi być najwyższa – dodaje Prezes firmy RAFAMET S.A.

***

RAFAMET S.A.

Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym oraz hutniczym. Udział eksportu w sprzedaży ogółem to około 68-85 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010 zł.

* * *

Kontakt:

www.rafamet.com.pl

Magdalena Matusik

magdalena.matusik@adventure.media.pl

Adventure Media s.c. Agencja Public Relations

www.adventure.media.pl

tel. kom. 690 449 064

tel. 32 724 28 84

fax 32 417 01 70

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Adventure Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.