Hotel to ludzie! W jakie szkolenia warto inwestować?
Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Hotelarstwo to branża, w której czynnik ludzki odgrywa niepodważalną rolę. Sukces obiektu noclegowego w dużej mierze zależy bowiem od jakości kadr. Nikogo nie trzeba przekonywać, że inwestycja w pracowników się opłaca. Organizując szkolenia, często zapomina się jednak o służbie pięter. To błąd, bo w dużej mierze od poziomu usług housekeepingu zależy czy klient wróci do hotelu.
Praca w hotelarstwie wiąże się z ciągłym kontaktem z klientami, dlatego mimo dużej fluktuacji kadr, warto stale podnosić ich umiejętności. Hotele często mają opracowane wewnętrzne programy szkoleniowe czy adaptacyjne dla nowych pracowników. Chętnie korzystają też ze szkoleń organizowanych przez firmy zewnętrzne. Standardem są już kursy językowe oraz rozwijanie kompetencji niezbędnych do pracy na poszczególnych stanowiskach, np. w dziale sprzedaży, obsłudze gości restauracji czy na recepcji. Nie powinno się też zapominać o podnoszeniu kwalifikacji pracowników służby pięter.
Szkolenia dla służby pięter
Praca housekeepingu ma ogromny wpływ na funkcjonowanie hotelu. Podstawowym zadaniem personelu sprzątającego jest utrzymanie czystości w pokojach oraz we wszystkich pomieszczeniach ogólnodostępnych. Każdy pracownik służby pięter powinien więc poznać obowiązujące w obiekcie standardy czystości, przestrzegać procedur oraz planu higieny. Szkolenia te z oczywistych względów prowadzone są wewnątrz obiektu. W trakcie zajęć personel uczy się m.in. właściwej kolejności wykonywania zadań i wypracowania automatyzmów zwiększających efektywność pracy. Można je przeprowadzić we własnym zakresie lub zlecić firmie zewnętrznej. Niezwykle ważne są również szkolenia z zakresu prawidłowego stosowania środków czystości i konserwacji sprzętu.
- Nieznajomość produktów, używanie ich niezgodnie z przeznaczeniem i w niewłaściwych proporcjach to główne błędy popełniane przez niewykwalifikowany personel. Skutkiem tego jest brak oczekiwanych efektów, większe zużycie wody i energii oraz wzrost kosztów pracy, które w stosunku do cen środków czystości i tak są już bardzo wysokie. Źle dobrane produkty i techniki mycia mogą przyczynić się też do rozpowszechniania patogenów – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality, OPL w Ecolab.
Procesów czyszczenia powinni uczyć eksperci z firmy dostarczającej chemię do hotelu, ponieważ oni najlepiej znają swoje produkty. Warto więc sprawdzić czy dostawca świadczy takie usługi i w jakim zakresie. Istotne jest też, aby tego typu szkolenia nie mały jedynie teoretycznego charakteru i uwzględniały pracę z produktem w warunkach rzeczywistych.
- Odpowiednio wykwalifikowanemu personelowi łatwiej jest wdrożyć właściwe procesy i procedury postępowania, dlatego Ecolab od początku istnienia stawia na profesjonalne szkolenia podnoszące kwalifikacje ekip sprzątających, organizowane w miejscu pracy Prowadzimy też regularne wizyty serwisowe, podczas których upewniamy się, że personel zawsze zabezpiecza procedury, stosuje odpowiednie produkty oraz uzyskuje oczekiwane rezultaty. Dokonane obserwacje udostępniamy klientowi za pomocą specjalnej platformy do raportowania - mówi Aneta Krupa z Ecolab.
Nie zapominajmy też, że pracownicy służby pięter mają kontakt z gościem hotelowym i nierzadko realizują specjalne życzenia klientów. Powinni zatem posiadać przynajmniej podstawową wiedzę na temat atutów oraz usług obiektu i nie bać się rozmawiać z gośćmi. Warto więc postawić również na szkolenia z zakresu kompetencji miękkich, podczas których pracownicy housekeepingu poznają metody radzenia sobie ze stresem i sztukę autoprezentacji. Umiejętności te przydatne są również w życiu codziennym i pomagają nabrać pewności siebie, a nie od dziś wiadomo, że dowartościowany pracownik to bardzo cenny pracownik.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.