Komunikaty PR

Impreza firmowa dla pracowników produkcyjnych. Na jakie elementy warto postawić?

2022-11-07  |  01:00
Biuro prasowe

Stopa bezrobocia w Polsce oscyluje w graniach 5 proc. – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Niskie bezrobocie coraz bardziej wpisuje się w obraz polskiej gospodarki. W jakich branżach najtrudniej znaleźć pracowników? Jedną z nich jest szeroko rozumiana produkcja. Odpływ obywateli Ukrainy i brak rąk do pracy w Polsce spowodowały, że firmy coraz bardziej doceniają pracowników. I zapewniają im dodatkowe benefity. Jednym z nich jest impreza firmowa.

We wrześniu br. w urzędach pracy było zarejestrowanych 803 tysiące bezrobotnych. Po raz ostatni mniej osób bez pracy odnotowano w 1990 roku. Co więcej, według danych Eurostatu Polska jest krajem z jednym z najniższych wskaźników bezrobocia w całej Unii Europejskiej. To sygnały dla pracodawców, że muszą zwiększyć dbałość o pracowników. I zastanowić się nad rozwiązaniami, które pomogą utrzymać stały zespół, a także rozwijać go.

Brak rąk do pracy w sektorze produkcyjnym

Pracodawcy borykają się z brakiem rąk do pracy m.in. w sektorze produkcyjnym. Gwałtowny odpływ Ukraińców z rynku jeszcze bardziej pogłębił problem. Firmy zaczęły coraz bardziej dbać o pracowników i zwiększać benefity. Jednym z nich jest wyjazd integracyjny. Jak poznać potrzeby zatrudnionych i zorganizować wyjazd na najwyższym poziomie?

 – Ważnym elementem, o którym zapomina wiele firm, jest zweryfikowanie potrzeb naszych pracowników – wyjaśnia Sebastian Kopiej, z agencji PR Commplace. – Istnieje kilka prostych metod na poznanie, czego od wyjazdu oczekują pracownicy. Kluczowa jest rozmowa, choć najlepiej sprawdzają się proste ankiety. Warto zapytać o oczekiwany czas wyjazdu, a także destynację. Pamiętajmy również o atrakcjach.

Po zweryfikowaniu potrzeb pracowników kolejnym krokiem powinno być opracowanie scenariusza wydarzenia. Uczestnicy powinni być poinformowani o tym, jakim środkiem transportu dojadą na imprezę, jaki rodzaj odzieży powinni przygotować, a także o jakich atrakcjach myśli pracodawca. Dlaczego to takie ważne? Zintegrowany zespół pracuje lepiej, co w efekcie przekłada się na jego produktywność i wyniki firmy.

Czasem mniej znaczy więcej

Podczas układania scenariusza warto zadbać o jedną lub dwie główne atrakcje. Należy także zapewnić uczestnikom eventu czas wolny, tak by pracownicy mieli przestrzeń do rozmów i relaksu.

 – Organizując wyjazd na dwa dni powinniśmy zadbać o dwie główne atrakcje. Pierwszego dnia może to być ognisko, a kolejnego bardziej kreatywne zajęcia. W modzie są warsztaty z gotowania ze znanymi postaciami, a także wspólne rozwiązywanie zagadek czy gry terenowe. Istotne jest, by pracownicy przebywali ze sobą, mieli okazję do wspólnych rozmów i spędzania czasu. Zbyt napięty harmonogram może doprowadzić do zmęczenia zespołu i osiągniemy odwrotny efekt od oczekiwanego – dodaje Sebastian Kopiej z Commplace.

Gdzie zorganizować imprezę dla pracowników produkcji?

Przedstawiciel z Dworu Korona Karkonoszy, gdzie firmy często organizują imprezy, podkreśla, że miejsce powinno zależeć od preferencji pracowników i ich sytuacji.

 – Nie tylko firmy z centralnej Polski chętnie wybierają wyjazdy integracyjne w góry. Np.  dla osób z Pomorza wyjazd w polskie góry to prawdziwa przygoda i niezapomniana atrakcja. Wszystko jednak zależy od indywidualnej sytuacji. Nie każdy zakład produkcyjny może sobie pozwolić na 2-3 dniowe przestoje. A czym przyciągają Karkonosze? To przede wszystkim niesamowity klimat, możliwość przebywania na łonie natury, a także moc atrakcji – dodaje.

Dobrze zorganizowany wyjazd pomoże zjednać pracowników i wywoła atmosferę oczekiwania na… kolejne wyprawy. Imprezy firmowe są zatem jednym z kluczowych elementów, by utrzymać zatrudnionych na dłużej w firmie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.