Impreza firmowa dla pracowników z branży IT – co należy wziąć pod uwagę?
Aż 66 proc. Polaków dąży do nawiązania bliskiej znajomości ze swoimi współpracownikami – wynika z badania „Budowanie bliskich relacji w pracy w Polsce. Badanie 2022” przeprowadzonego przez InterviewMe. Aż 80 proc. z nich przyznaje, że dzięki dobrej atmosferze w firmie i posiadaniu obok siebie firmowych przyjaciół, pracownik czerpie większą przyjemność z pracy, pracuje lepiej i wydajniej. Wiedzą o tym pracodawcy, którzy przynajmniej raz w roku organizują integrację dla pracowników. Jak zbliżyć do siebie osoby z branży IT? Co należy wziąć pod uwagę? Podpowiadamy.
Relacje z ludźmi są ważne dla czerpania satysfakcji z życia zawodowego i prywatnego. Ponad 57 proc. zatrudnionych osób przyznaje, że w swojej pracy lubi większość osób, zaś jedynie 3 proc. jest zdania, że dobrze czuje się w towarzystwie tylko jednej osoby ze swojego przedsiębiorstwa. Dużą rolę w procesie budowania szacunku wśród pracowników i nawiązywaniu przyjaźni odgrywają imprezy firmowe. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na organizację eventów po godzinach pracy. Należy jednak pamiętać, że każda grupa zawodowa jest charakterystyczna i zorganizować imprezę firmową w taki sposób, by spełnić oczekiwania pracowników.
Branża IT to głównie mężczyźni
Szacuje się, że rynek IT wzrośnie w latach 2021-2026 o 4,8 proc. – wynika z najnowszego badania „Badanie Społeczności IT 2022”. Zaledwie 14 proc. osób zatrudnionych w tym sektorze stanowią kobiety. To cenna informacja dla pracodawców, którzy chcą zorganizować imprezę firmową.
– I tu pojawia się pierwsza cenna informacja dla organizatorów imprez firmowych. Przeważającą część osób zatrudnionych w IT stanowią mężczyźni. Zatem atrakcje na wydarzeniu powinny być dobrane w odpowiedni sposób z uwzględnieniem zainteresowań tej grupy odbiorców. Z naszego doświadczenia wynika, że świetnie sprawdzają się wyprawy w góry. Impreza firmowa zazwyczaj trwa od 1 do 2 dni, ale konieczne jest zorganizowanie dodatkowych atrakcji. Mężczyźni zatrudnieni w IT zwykle posiadają analityczny umysł, zatem sprawdzają się w wycieczkach terenowych, gdzie konieczne jest posługiwanie się mapą czy kompasem, a także w wyprawach survivalowych – wyjaśnia Sebastian Kopiej z agencji eventowej Commplace. – Nie oznacza to, że tego typu atrakcje są jedynie dla mężczyzn. Niemniej jednak branża IT upodobała sobie survival w górach.
Wyzwania dla pracodawcy
34 proc. osób zatrudnionych w IT to młodzi pracownicy w wieku od 25 do 30 lat. Natomiast aż 18 proc. stanowią bardzo młodzi ludzie w wieku od 18 do 24 lat. To ogromne wyzwanie na pracodawcy. Pracownicy IT zazwyczaj pracują zdalnie, nie widują się na co dzień w biurze. Zintegrowanie grupy osób, która nie widuje się na co dzień jest ogromnym wyzwaniem. Ponadto, Pokolenie Z ma swoje nawyki i preferencje, o których należy pamiętać.
– Młode Pokolenie Z wychowane w dobie Internetu jest zdigitalizowane i niezwykle świadome. Ma dostęp do informacji non stop – mówi ekspert z Dworu Korona Karkonoszy. – Osoby te cenią obcowanie z naturą, dlatego pracodawca powinien wybrać pensjonat, który jest zlokalizowany np. w górach. Na pewno nie sprawdzą się duże ośrodki aglomeracyjne. Dla młodych pracowników Istotne jest dobro środowiska naturalnego i ich własne zdrowie. Ośrodek, do którego pojadą, powinien oferować tradycyjne, polskie i ekologiczne wyroby, które charakteryzują się naturalnością i odpowiednim smakiem. A jakie wnętrza są na topie? Pokolenie Z, którego sporą część stanowią pracownicy IT, ceni sobie spersonalizowane hotele, które są urządzone w niebanalnym stylu.
Ponad połowa osób pracujących w IT (54 proc.) jest zatrudnionych w polskich firmach. Podczas organizacji eventów warto zatem podkreślać to, co w naszym kraju najlepsze. Karkonosze zachwycają nie tylko widokami. Posiadają swoją własną kulturę i regionalizm, które z pewnością warto poznać.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.