Impreza firmowa dla pracowników z branży IT – co należy wziąć pod uwagę?
Aż 66 proc. Polaków dąży do nawiązania bliskiej znajomości ze swoimi współpracownikami – wynika z badania „Budowanie bliskich relacji w pracy w Polsce. Badanie 2022” przeprowadzonego przez InterviewMe. Aż 80 proc. z nich przyznaje, że dzięki dobrej atmosferze w firmie i posiadaniu obok siebie firmowych przyjaciół, pracownik czerpie większą przyjemność z pracy, pracuje lepiej i wydajniej. Wiedzą o tym pracodawcy, którzy przynajmniej raz w roku organizują integrację dla pracowników. Jak zbliżyć do siebie osoby z branży IT? Co należy wziąć pod uwagę? Podpowiadamy.
Relacje z ludźmi są ważne dla czerpania satysfakcji z życia zawodowego i prywatnego. Ponad 57 proc. zatrudnionych osób przyznaje, że w swojej pracy lubi większość osób, zaś jedynie 3 proc. jest zdania, że dobrze czuje się w towarzystwie tylko jednej osoby ze swojego przedsiębiorstwa. Dużą rolę w procesie budowania szacunku wśród pracowników i nawiązywaniu przyjaźni odgrywają imprezy firmowe. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na organizację eventów po godzinach pracy. Należy jednak pamiętać, że każda grupa zawodowa jest charakterystyczna i zorganizować imprezę firmową w taki sposób, by spełnić oczekiwania pracowników.
Branża IT to głównie mężczyźni
Szacuje się, że rynek IT wzrośnie w latach 2021-2026 o 4,8 proc. – wynika z najnowszego badania „Badanie Społeczności IT 2022”. Zaledwie 14 proc. osób zatrudnionych w tym sektorze stanowią kobiety. To cenna informacja dla pracodawców, którzy chcą zorganizować imprezę firmową.
– I tu pojawia się pierwsza cenna informacja dla organizatorów imprez firmowych. Przeważającą część osób zatrudnionych w IT stanowią mężczyźni. Zatem atrakcje na wydarzeniu powinny być dobrane w odpowiedni sposób z uwzględnieniem zainteresowań tej grupy odbiorców. Z naszego doświadczenia wynika, że świetnie sprawdzają się wyprawy w góry. Impreza firmowa zazwyczaj trwa od 1 do 2 dni, ale konieczne jest zorganizowanie dodatkowych atrakcji. Mężczyźni zatrudnieni w IT zwykle posiadają analityczny umysł, zatem sprawdzają się w wycieczkach terenowych, gdzie konieczne jest posługiwanie się mapą czy kompasem, a także w wyprawach survivalowych – wyjaśnia Sebastian Kopiej z agencji eventowej Commplace. – Nie oznacza to, że tego typu atrakcje są jedynie dla mężczyzn. Niemniej jednak branża IT upodobała sobie survival w górach.
Wyzwania dla pracodawcy
34 proc. osób zatrudnionych w IT to młodzi pracownicy w wieku od 25 do 30 lat. Natomiast aż 18 proc. stanowią bardzo młodzi ludzie w wieku od 18 do 24 lat. To ogromne wyzwanie na pracodawcy. Pracownicy IT zazwyczaj pracują zdalnie, nie widują się na co dzień w biurze. Zintegrowanie grupy osób, która nie widuje się na co dzień jest ogromnym wyzwaniem. Ponadto, Pokolenie Z ma swoje nawyki i preferencje, o których należy pamiętać.
– Młode Pokolenie Z wychowane w dobie Internetu jest zdigitalizowane i niezwykle świadome. Ma dostęp do informacji non stop – mówi ekspert z Dworu Korona Karkonoszy. – Osoby te cenią obcowanie z naturą, dlatego pracodawca powinien wybrać pensjonat, który jest zlokalizowany np. w górach. Na pewno nie sprawdzą się duże ośrodki aglomeracyjne. Dla młodych pracowników Istotne jest dobro środowiska naturalnego i ich własne zdrowie. Ośrodek, do którego pojadą, powinien oferować tradycyjne, polskie i ekologiczne wyroby, które charakteryzują się naturalnością i odpowiednim smakiem. A jakie wnętrza są na topie? Pokolenie Z, którego sporą część stanowią pracownicy IT, ceni sobie spersonalizowane hotele, które są urządzone w niebanalnym stylu.
Ponad połowa osób pracujących w IT (54 proc.) jest zatrudnionych w polskich firmach. Podczas organizacji eventów warto zatem podkreślać to, co w naszym kraju najlepsze. Karkonosze zachwycają nie tylko widokami. Posiadają swoją własną kulturę i regionalizm, które z pewnością warto poznać.

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.