Komunikaty PR

Imprezy firmowe – 3 kluczowe powody, dla których warto je organizować

2020-02-04  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP DKK ( 1.02 MB )

Według danych OECD w 2019 r. polski pracownik przepracował średnio 1792 godziny rocznie. W Europie ten wynik pobiła jedynie Grecja. Jednocześnie okazało się, że Polska znajduje się w gronie najmniej produktywnych krajów Unii Europejskiej. Co to oznacza? Polscy pracownicy są przepracowani i mało wydajni. W obliczu tych faktów, spotkanie integracyjne może stać się inwestycją oferującą najlepszą stopę zwrotu.

 

Imprezy firmowe – inwestycja z gwarantowanym zyskiem

Dzisiaj stwierdzenie, że firmę tworzą ludzie, jest aktualne jak nigdy wcześniej. To przecież pracownicy, ich zaangażowanie w pracę, przekładają się na sukces firmy i tworzenie przewagi konkurencyjnej. Nawet najnowocześniejsza technologia nie zastąpi człowieka, tymczasem nadal nie każda firma jest świadoma, że zasoby ludzkie to jej najcenniejszy kapitał. Przepracowani, przemęczeni, zestresowani – tacy pracownicy naprawdę nie służą kształtowaniu wizerunku firmy. Jak to zmienić? Jedną z form inwestycji w pracowników są imprezy firmowe. Jak wynika z danych portalu  Briefly, średni budżet na osobę na imprezę firmową w Polsce wynosi 235 zł. I bez wątpienia są to bardzo dobrze wydane pieniądze.

 

Sposób na utrzymanie zaangażowania pracowników

Badanie Gallupa wykazało, że tylko 13% pracowników jest zaangażowanych w pracę. Istnieje ogromna różnica między zaangażowanymi i nie zaangażowanymi pracownikami. Ci drudzy pojawiają się w firmie tylko po to, by otrzymać wypłatę. Zaangażowani pracownicy są aktywną częścią kultury firmy. Praca sprawia im radość  i dokładają wszelkich starań, by przyczynić się do sukcesu firmy. Są przy tym świadomi roli, jaką pełnią w tym procesie. Organizacja imprez firmowych jest więc świetną okazją by docenić pracowników i okazać im wdzięczność za codzienne zaangażowanie, a tym samym – upewnić w słuszności ich działań.

Imprezy firmowe są także świetnym sposobem na zbliżenie do siebie członków zespołu - spójne zespoły są bardziej produktywne i kreatywne. Ponadto jeśli ma się w firmie przyjaciela lub zgrany zespół, przyjście do pracy staje się o wiele bardziej ekscytujące, a sama praca wiąże się z wkładaniem wszelkich starań w realizowane projekty. Co przekłada się dla firmy na wymierne efekty.

 

Tradycyjne podejście już nie wystarcza

Jeszcze kilka lat temu normą było spotkanie integracyjne przy piwie, w pobliskiej restauracji. Dzisiejsze imprezy firmowe nie mają z tym nic wspólnego. Jeśli piwo, to w browarze, albo w formie warsztatów piwowarskich. Skala możliwości sprawiła, że organizację imprez firmowych coraz częściej zleca się profesjonalistom. Firmom mającym doświadczenie w organizowaniu eventów szytych na miarę, w świetnie skomunikowanych obiektach, gdzie imprezy firmowe są organizowane według kilkudziesięciu scenariuszy. - Firmy coraz częściej zdają sobie sprawę, że wysokie wynagrodzenie nie jest najważniejsze. W dobie ogromnej rotacji pracowników coraz trudniejsze staje się także zatrzymanie największych talentów w obecnym miejscu pracy.  Dostarczanie pracownikom unikatowych, pozapłacowych benefitów w postaci imprez firmowych, staje się więc standardem-  wyjaśnia Joanna Hoc-Kopiej, ekspertka Dworu Korona Karkonoszy.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.