Imprezy firmowe w górach – jak osiągnąć szczyty integracji?
Integracja i team building to wyzwanie współczesnych HR-owców. Co ciekawe, to sami pracownicy apelują do pracodawców o organizowanie wyjazdów, a spotkania w dużym gronie uznawane są za kluczowy benefit 2022 roku. Twierdzi tak aż 70 proc. pracowników[1]. Imprezy firmowe w górach cieszą się coraz większą popularnością. W jaki sposób zorganizować udany wyjazd? Ekspert ma dla nas kilka rad.
9 na 10 pracowników bierze udział w wyjazdach integracyjnych, a firmy organizują od 1 do 3 eventów rocznie. Jednorazowy budżet na osobę wynosi od 200 do nawet 400 złotych[2]. Przedstawiciele firm przyznają, że wyjazd integracyjny do świetna okazja do team buildingu i element employer branding. Polacy podczas pandemii docenili ciszę i spokój, a także czas spędzany na łonie natury. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się imprezy firmowe w górach.
Daj wybór pracownikom
Zdaniem eksperta warto dać wybór pracownikom, aby to oni zdecydowali, dokąd pragną pojechać.
– Podczas organizacji imprezy firmowej na początku dobrze zrobić ankietę wśród pracowników. Wyselekcjonujmy najciekawsze 2-3 miejsca w Polsce i pozwólmy zdecydować – podpowiada Katarzyna Bemsz z Agencji Eventowej Commplace. – Zauważamy coraz większe zainteresowanie imprezami firmowymi w górach. – zdradza Joanna Hoc-Kopiej, Dwór Korona Karkonoszy. - Wpływają do nas zapytania z całej Polski. Obecnie firmy cenią sobie ciszę i bliskość przyrody, a to może zagwarantować hotel położony z dala od wielkomiejskiego gwaru. Ogromną rolę odgrywa lokalność oraz jakość i naturalne pochodzenie produktów serwowanych podczas śniadań czy obiadów. Firmy coraz częściej organizują także warsztaty kulinarne dla swoich pracowników, podczas których wykorzystują lokalne produkty charakterystyczne dla danego regionu.
Postaw na dobrze zlokalizowany obiekt
W dzisiejszym, zabieganym świecie, czas odgrywa kluczową rolę. I choć wielu pracowników pragnie spędzić kilka dni w małej i spokojnej miejscowości, nadal zasadnicze znaczenie ma lokalizacja danego hotelu. Wybieraj zatem obiekty, do których będzie dobry dojazd. W trendzie na pewno nie będą duże miasta. Sprawdź także, czy w okolicy znajduje się zbiornik wodny, a także jakie lokalne atrakcje może wam zaproponować dany obiekt.
– Hotele położone na wsi cieszą się ogromną popularnością. Wiele osób pragnie integracji ze współpracownikami, a jednocześnie unika zatłoczonych miejsc. Bezpieczeństwo odgrywa kluczową rolę podczas wyboru odpowiedniego obiektu na integrację. – zwraca uwagę ekspertka z Commplace. - Hotele położne tuż obok popularnych kurortów to strzał w dziesiątkę. Wieczorami można postawić na integrację we własnym gronie w otoczeniu przyrody, zaś za dnia zapewnić atrakcje w pobliskiej, większej miejscowości – dodaje Joanna Hoc-Kopiej z Dworu Korona Karkonoszy, w którym zorganizowano już ponad 1000 imprez.
Motyw i klimat
Imprezy firmowe w górach to doskonała okazja do tego, aby zmotywować pracowników do wspólnej zabawy. Wybierz odpowiedni motyw wspólnego wieczoru. Poinformuj pracowników, co proponujesz i co możesz im zaoferować na miejscu. Decydując się na integrację w górach zimą, możesz zorganizować np. wieczorny kulig i swojską biesiadę przy akompaniamencie lokalnej kapeli.
Imprezy integracyjne to świetne doświadczenie dla pracowników i pracodawców. Pozwalają zmotywować do pracy i umożliwiają budowanie wspólnych wspomnień. Pamiętaj jednak, aby harmonogram wyjazdu nie był zbyt napięty. Pozwól swoim pracownikom na odpoczynek i cieszenie się chwilami spędzonymi w pięknych okolicznościach przyrody.
[1] Dane Pracuj.pl
[2] Dane Briefly

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.