Innowacyjne rozwiązania – System Automatycznego Transportu Palet
Transport wewnętrzny wywiera znaczący wpływ na skuteczne planowanie produkcji i zarządzanie magazynem. Automatyczny transport palet sprawdzi się na halach produkcyjnych i magazynowych, w których wiodącym nośnikiem logistycznym jest paleta. Poszukiwanie przewagi konkurencyjnej przez pojedyncze przedsiębiorstwa, sprawia, że Przemysł 4.0 nabiera rozpędu, także z punktu widzenia klienta. Należy jednak podkreślić, że nie byłoby to możliwe bez wdrażania innowacyjnych rozwiązań.
Dlaczego warto zautomatyzować procesy produkcyjne i magazynowe?
Automatyzacja i robotyzacja procesów produkcyjnych i magazynowych pomagają wyróżnić się na tle konkurencji. W związku z tym przedsiębiorstwa opracowują i wdrażają inteligentne rozwiązania, aby zoptymalizować łańcuch dostaw i odbiorów.
Rozwiązania autonomiczne nie tylko zwiększają wydajność produkcji, lecz także pozwalają uniknąć najczęstszych błędów podczas obsługi ładunków oraz przygotowywania i pakowania zamówień. Badania pokazują, że automatyzacja produkcji i magazynu obniża koszty pracy, a jednocześnie pomaga firmom radzić sobie z rotacją pracowników.
Konfiguracja autonomicznych robotów pozwala skutecznie zarządzać łańcuchem dostaw, co wpływa bezpośrednio na efektywność produkcji i gospodarki magazynowej - tłumaczy Wojciech Klein z Etisoft. – Takie podejście pozwala również na redukcję kosztów obsługi intralogistycznej firmy i zwiększa bezpieczeństwo realizowanych procesów - dodaje ekspert.
System Automatycznego Transportu: najważniejsze cechy
Doceniony przez ekspertów System Automatycznego Transportu Palet wykorzystuje robot mobilny AGV/AMR - IntraBot Lift 550. Proponowane rozwiązanie zapewnia bezpieczeństwo pracownikom produkcyjnym i magazynowym. Robot może transportować drewniane palety, jak i te wykonane z tworzywa. Tablice i terminale przewoźnika informują o jego statusie, co poprawia efektywność pracy.
Wojciech Klein z firmy Etisoft podkreśla, że robot sprawdzi się zarówno w technologii beztaśmowej, jak i taśmowej. Wyposażony został w zaawansowany system bezpieczeństwa, składający się z szeregu czujników, które informują o nadchodzących pracownikach, napotkanych obiektach i obecności załadunku.
Prezentowany system składa się z jednego lub kilku robotów IntraBot Lift 550. Oprócz tego zawiera doki rozładunkowo-załadunkowe, oprogramowanie Intrafleet i punkty ładowania - ładowarki automatyczne. Autorskie rozwiązanie firmy Etisoft pozwala na autonomiczny transport ładunków do 550 kg. Zarządzanie misjami robotów odbywa się za pomocą aplikacji Intrafleet, która sprawia, że generowanie zleceń transportowych może być w pełni automatyczne i bezobsługowe
Jakie korzyści niesie ze sobą automatyzacja transportu palet?
Pierwszą zaletą automatycznego transportu palet jest możliwość systemowego wyzwalania misji dzięki integracji IT klienta z systemami klasy MES lub WMS, co przy odpowiednio zdefiniowanej logice procesu sprawia, że transport przebiega bez ingerencji personelu.
Kolejną korzyścią jest bezpieczeństwo procesu, uzyskane dzięki wykorzystaniu zaawansowanych algorytmów do autonomicznego poruszania się robotów, w tym wykrywania przeszkód na trasie i szukania alternatywnych ścieżek. Roboty z dużą precyzją potrafią omijać obiekty i realizować misje transportowe.
Proponowane rozwiązanie pozwala zastąpić operatorów i wózki widłowe autonomicznymi robotami. Wszystko po to, aby pracownicy mogli zająć się zadaniami, które ze względu na swoją specyfikę nie nadają się do automatyzacji, np. mało powtarzalne czynności, a te powtarzalne mogły realizować maszyny.
Przedsiębiorca, który wprowadzi u siebie taki system, może liczyć na maksymalne wykorzystanie istniejącej infrastruktury zakładu produkcyjnego lub magazynu, bez konieczności dokonywania znaczących zmian. Mając wsparcie w postaci partnera, który zapewnia m.in. analizę przedwdrożeniową, zaprojektowanie i wdrożenie całego systemu oraz obsługę serwisową, pozostaje tylko cieszyć się z efektów wdrożonego rozwiązania.

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.