Integracja firm wspierających mały biznes
- Jeden z pionierów polskiego rynku programów do wystawiania faktur online, działający od ponad 20 lat – faktura.pl, integruje się z największym biurem rachunkowym w Polsce (i jedną z największych sieci na całym świecie) – ETL.
- Współpraca uruchamia rozwiązania wspierające mały biznes, polegające na digitalizacji obiegu dokumentów i automatyzacji procesów usprawniających fakturowanie i obowiązki księgowe.
- Integracja daje także nowe narzędzie dla biur księgowych. Wg PKD w Polsce jest ich około 70 tys., a aktywnie działa około 40 tys. podmiotów, każdy obsługuje średnio 50 firm.
Faktura.pl to jedna z największych w Polsce platform do wystawiania faktur, wirtualny magazyn dokumentów księgowych i system CRM do zarządzania bazą klientów. To jeden z pionierów polskiego rynku serwisów oferujących fakturowanie online. Ma obecnie ponad 50.000 użytkowników, z czego blisko 10.000 przybyło w tym roku. Każdego miesiąca za pośrednictwem platformy faktury wystawia ponad 10.000 polskich mikrofirm.
ETL to międzynarodowa firma doradcza, która oferuje usługi księgowe i prawno-podatkowe. Bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach niemieckich, czerpie więc doświadczenie z rynku, na którym jest największą tego typu firmą.
Integracja faktura.pl z platformą księgowanie.pl grupy ETL pozwala klientowi biura rachunkowego na bezpośrednie korzystanie z możliwości wystawiania faktur (w cenie usługi księgowej) w faktura.pl. Przedsiębiorca może dodatkowo w prosty i wygodny sposób przekazać komplet dokumentów przychodowych i kosztowych swojej księgowej. Może to zrobić elektronicznie, bez dojazdu i bezpośredniego kontaktu, co podczas pandemii zyskało dodatkowe znaczenie.
Po integracji proces wygląda tak: przedsiębiorca loguje się do platformy księgowanie.pl, wystawia fakturę, a ta automatycznie trafia do wybranego biura księgowego. To nowa funkcjonalność na rynku. Klient korzystający z biura ETL na platformie księgowanie.pl ma w ramach umowy dostęp do faktura.pl bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat.
- Szukaliśmy partnera nastawionego na innowacje, bo sami stale dążymy do zapewniania mikrofirmom szybkiego i zautomatyzowanego wsparcia w księgowej obsłudze swojego biznesu. Najlepiej, jeśli oferowane rozwiązania działają na „jeden klik”, niezależnie czy chodzi o wystawienie faktury, windykację niezapłaconych środków czy pozyskanie finansowania. Podobnie jest tutaj, integracja z nowym partnerem to technologiczne uproszczenie obsługi księgowej. Nasz serwis to obecnie w coraz większym stopniu aplikacja do wspierania przedsiębiorcy, do gromadzenia dokumentów przychodowych w zdigitalizowanej formie. Wdrażanie tych funkcjonalności przyspieszyło w pandemii. Ograniczają one obieg papierowy i bezpośredni kontakt z księgową – Grzegorz Grodek, prezes faktura.pl.
W tym roku platforma poszerzyła zakres działania o elektroniczne zarządzanie dokumentami mikrofirm. Została wzbogacona o możliwość dodawania faktur kosztowych, finansowania faktur terminowych przed datą płatności czy możliwość windykowania swoich kontrahentów. W trzecim kwartale 2020 roku faktura.pl dodała moduł biur rachunkowych, dzięki czemu księgowa ma łatwy i szybki dostęp do dokumentów swoich klientów. Do tej pory z modułu korzysta już kilkadziesiąt innych biur rachunkowych. Platforma stała się łącznikiem pomiędzy biurem rachunkowym, a mikrofirmą.
- Obecnie mamy 30 lokalizacji i 500 pracowników. Nasza filozofia to cyfrowa transformacja biur rachunkowych i finansowanie postępu technologicznego. Wspieramy odejście od papierowych faktur, od regałów z segregatorami z dokumentami od podłogi do sufitu. Małe biura rachunkowe, których nie stać na samodzielne inwestycje w platformy elektroniczne, bez modernizacji zostają w tyle wobec konkurencji. Ta różnica powiększa się w czasie pandemii, kiedy księgowi mają dodatkowe dokumenty związane z tarczami rządowymi i rozliczaniem wsparcia. Samo wyjaśnianie wątpliwości w ZUS czy US zajmuje wiele czasu, szczególnie kiedy trudno się tam dodzwonić. Wsparcie elektronicznej platformy jaką im dajemy pozwala zaoszczędzić cenny czas, usprawnić i przyspieszyć procesy. W ten sposób finansujemy postęp technologiczny małych biur rachunkowych – mówi Przemysław Fil, prokurent w ETL Outsourcing S.A., będącej właścicielem platformy księgowanie.pl.
Według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) biur rachunkowych w Polsce jest około 70 tys. (aktywnie działa około 40 tys. podmiotów, każdy średnio obsługuje 50 firm). Zajmują się prowadzeniem ksiąg rachunkowych, rozliczeniami podatkowymi oraz kadrowo-płacowymi. Wartość rynku wycenia się na około 5 mld zł. Wg szacunków niemal 3/4 polskich firm korzysta z usług biur rachunkowych.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.