Inwestycje w technologie i infrastrukturę. Podsumowanie 2020 roku w Eurowash
Producenci samoobsługowych myjni bezdotykowych nie odczuli kryzysu związanego z pandemią. Brak konieczności zatrudnienia obsługi, bezpieczeństwo i automatyzacja procesów zarówno obsługowych oraz technologicznych sprawiły, że był to biznes, w który przedsiębiorcy chętnie lokowali swój kapitał.
Eurowash, liczący się na europejskim rynku producent myjni bezdotykowych zanotował więc w minionym roku aż 20-procentowy wzrost przychodów, pomimo znaczącego spadku miesięcznych obrotów w okresie wiosennego lockdownu.
- Wyhamowanie w kwietniu było bardzo ostre. Zadziałał efekt szoku, cała gospodarka nagle stanęła, przyszłość rysowała się bardzo niepewnie. Ale w drugiej połowie roku wszystko zaczęło wracać do ustalonego trybu. I w rezultacie udało nam się osiągnąć zakładane zyski - mówi Sylwester Załuska, właściciel Eurowash.
Wywodząca się z Sobolewa koło Białegostoku firma sprzedaje i instaluje samoobsługowe myjnie nie tylko w Polsce, ale też na 10 rynkach zagranicznych, między innymi na Litwie, Łotwie, Estonii, Białorusi oraz Słowacji. Aktualnie w Europie Środkowej działa ponad 300 myjni, które wyszły z podbiałostockiego zakładu. Nawet w tym trudnym 2020 roku Eurowash wybudował ich o 25 proc. więcej niż w 2019. A perspektywy są optymistyczne. Dlaczego?
- W myjniach samoobsługowych chodzi o jak największe ograniczenie udziału ludzi przy ich prowadzeniu i maksymalnej automatyzacji wszystkich czynności. W dzisiejszych realiach taki biznes jest bezpieczniejszy, odporniejszy na zawirowania związane z pandemia - wyjaśnia Andrzej Możejko, dyrektor operacyjny Eurowash. - W tym sektorze walczymy też z konkurencją na innowacyjne technologie.
Marka ma na tym polu osiągnięcia. Opatentowała metodę mycia turbopianą pod wysokim ciśnieniem w systemie hybrydowym. Firma Eurowash jako pierwsza wprowadziła do myjni bezdotykowych technologię ogrzewania stanowisk mycia z elektroniczną regulacją temperatury AIH i opcją obniżania parametrów w nocy, co pozwala właścicielom myjni oszczędzić na kosztach ogrzewania.
- W minionym roku zwiększyliśmy jeszcze nakłady na działania badawczo-rozwojowe i utworzyliśmy w firmie dział B+R - dodaje Andrzej Możejko. – Mamy nadzieję, że przyniesie to wymierne korzyści w kolejnych latach.
Poza inwestycjami w innowacyjne rozwiązania Eurowash rozwija także infrastrukturę. Rozbudowuje halę produkcyjną, by sprostać rosnącej liczbie zamówień. W najbliższych miesiącach przewiduje zatrudnienie nowych pracowników na stanowiska spawacza i montażysty. Poszukuje też ludzi do obsługi serwisowej klientów i do działu logistyki.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.