Komunikaty PR

Inwestycje w technologie i infrastrukturę. Podsumowanie 2020 roku w Eurowash

2021-01-26  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.58 MB )

Producenci samoobsługowych myjni bezdotykowych nie odczuli kryzysu związanego z pandemią. Brak konieczności zatrudnienia obsługi, bezpieczeństwo i automatyzacja procesów zarówno obsługowych oraz technologicznych sprawiły, że był to biznes, w który przedsiębiorcy chętnie lokowali swój kapitał.

Eurowash, liczący się na europejskim rynku producent myjni bezdotykowych zanotował więc w minionym roku aż 20-procentowy wzrost przychodów, pomimo znaczącego spadku miesięcznych obrotów w okresie wiosennego lockdownu.

-  Wyhamowanie w kwietniu było bardzo ostre. Zadziałał efekt szoku, cała gospodarka nagle stanęła, przyszłość rysowała się bardzo niepewnie. Ale w drugiej połowie roku wszystko zaczęło wracać do ustalonego trybu. I w rezultacie udało nam się osiągnąć zakładane zyski - mówi Sylwester Załuska, właściciel Eurowash.

Wywodząca się z Sobolewa koło Białegostoku firma sprzedaje i instaluje samoobsługowe myjnie nie tylko w Polsce, ale też na 10 rynkach zagranicznych, między innymi na Litwie, Łotwie, Estonii, Białorusi oraz Słowacji. Aktualnie w Europie Środkowej działa ponad 300 myjni, które wyszły z podbiałostockiego zakładu. Nawet w tym trudnym 2020 roku Eurowash wybudował ich o 25 proc. więcej niż w 2019. A perspektywy są optymistyczne. Dlaczego?

W myjniach samoobsługowych chodzi o jak największe ograniczenie udziału ludzi przy ich prowadzeniu i maksymalnej automatyzacji wszystkich czynności. W dzisiejszych realiach taki biznes jest bezpieczniejszy, odporniejszy na zawirowania związane z pandemia - wyjaśnia Andrzej Możejko, dyrektor operacyjny Eurowash. - W tym sektorze walczymy też z konkurencją na innowacyjne technologie.  

Marka ma na tym polu osiągnięcia. Opatentowała metodę mycia turbopianą pod wysokim ciśnieniem w systemie hybrydowym. Firma Eurowash jako pierwsza wprowadziła do myjni bezdotykowych technologię ogrzewania stanowisk mycia z elektroniczną regulacją temperatury AIH i opcją obniżania parametrów w nocy, co pozwala właścicielom myjni oszczędzić na kosztach ogrzewania.

W minionym roku zwiększyliśmy jeszcze nakłady na działania badawczo-rozwojowe i utworzyliśmy w firmie dział B+R - dodaje Andrzej Możejko. – Mamy nadzieję, że przyniesie to wymierne korzyści w kolejnych latach.

Poza inwestycjami w innowacyjne rozwiązania Eurowash rozwija także infrastrukturę. Rozbudowuje halę produkcyjną, by sprostać rosnącej liczbie zamówień. W najbliższych miesiącach przewiduje zatrudnienie nowych pracowników na stanowiska spawacza i montażysty. Poszukuje też ludzi do obsługi serwisowej klientów i do działu logistyki.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.