Komunikaty PR

Inwestycje w technologie i infrastrukturę. Podsumowanie 2020 roku w Eurowash

2021-01-26  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.58 MB )

Producenci samoobsługowych myjni bezdotykowych nie odczuli kryzysu związanego z pandemią. Brak konieczności zatrudnienia obsługi, bezpieczeństwo i automatyzacja procesów zarówno obsługowych oraz technologicznych sprawiły, że był to biznes, w który przedsiębiorcy chętnie lokowali swój kapitał.

Eurowash, liczący się na europejskim rynku producent myjni bezdotykowych zanotował więc w minionym roku aż 20-procentowy wzrost przychodów, pomimo znaczącego spadku miesięcznych obrotów w okresie wiosennego lockdownu.

-  Wyhamowanie w kwietniu było bardzo ostre. Zadziałał efekt szoku, cała gospodarka nagle stanęła, przyszłość rysowała się bardzo niepewnie. Ale w drugiej połowie roku wszystko zaczęło wracać do ustalonego trybu. I w rezultacie udało nam się osiągnąć zakładane zyski - mówi Sylwester Załuska, właściciel Eurowash.

Wywodząca się z Sobolewa koło Białegostoku firma sprzedaje i instaluje samoobsługowe myjnie nie tylko w Polsce, ale też na 10 rynkach zagranicznych, między innymi na Litwie, Łotwie, Estonii, Białorusi oraz Słowacji. Aktualnie w Europie Środkowej działa ponad 300 myjni, które wyszły z podbiałostockiego zakładu. Nawet w tym trudnym 2020 roku Eurowash wybudował ich o 25 proc. więcej niż w 2019. A perspektywy są optymistyczne. Dlaczego?

W myjniach samoobsługowych chodzi o jak największe ograniczenie udziału ludzi przy ich prowadzeniu i maksymalnej automatyzacji wszystkich czynności. W dzisiejszych realiach taki biznes jest bezpieczniejszy, odporniejszy na zawirowania związane z pandemia - wyjaśnia Andrzej Możejko, dyrektor operacyjny Eurowash. - W tym sektorze walczymy też z konkurencją na innowacyjne technologie.  

Marka ma na tym polu osiągnięcia. Opatentowała metodę mycia turbopianą pod wysokim ciśnieniem w systemie hybrydowym. Firma Eurowash jako pierwsza wprowadziła do myjni bezdotykowych technologię ogrzewania stanowisk mycia z elektroniczną regulacją temperatury AIH i opcją obniżania parametrów w nocy, co pozwala właścicielom myjni oszczędzić na kosztach ogrzewania.

W minionym roku zwiększyliśmy jeszcze nakłady na działania badawczo-rozwojowe i utworzyliśmy w firmie dział B+R - dodaje Andrzej Możejko. – Mamy nadzieję, że przyniesie to wymierne korzyści w kolejnych latach.

Poza inwestycjami w innowacyjne rozwiązania Eurowash rozwija także infrastrukturę. Rozbudowuje halę produkcyjną, by sprostać rosnącej liczbie zamówień. W najbliższych miesiącach przewiduje zatrudnienie nowych pracowników na stanowiska spawacza i montażysty. Poszukuje też ludzi do obsługi serwisowej klientów i do działu logistyki.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.