Komunikaty PR

Jak będzie wyglądał wolontariat pracowniczy przyszłości?

2020-11-26  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania InfoPras ( 0.04 MB )

Od lat firmy coraz więcej uwagi poświęcają wolontariatowi pracowniczemu. Granty dla pracowników na ich własne projekty lub akcje dobroczynne, szkolenia, platformy łączące wolontariuszy z organizacjami, pozwalają uatrakcyjnić pracodawcom zaangażowanie społeczne zatrudnionych w firmie osób. Jak będzie on wyglądał w przyszłości, szczególnie po trudnym czasie pandemii? O tym na VIII konferencji Koalicji Liderzy Pro Bono opowie dr Marta Karwacka.

Według agencji Realized Worth mówiąc o ewolucji wolontariatu pracowniczego, możemy zaobserwować trzy trendy, o których opowiem 1 grudnia w czasie Konferencji Koalicji Liderzy Pro Bono. Czy te trendy się zmaterializują? Zobaczymy. Ważne, by na bieżąco odczytywać sygnały społeczne i kreować programy, które będą umożliwiały pracownikom kontakt z własnymi potrzebami - mówi dr Marta Karwacka z SENSA Sustainable Thinking

W czasie wydarzenia prezesi, członkowie zarządów i eksperci firm członkowskich Koalicji Liderzy Pro Bono oraz zaproszeni goście, opowiedzą o fundamentalnych zasadach wolontariatu pracowniczego, obowiązkach i prawach wolontariuszy i pracodawców, a także o korzyściach dla wszystkich stron. Wśród gości specjalnych są prof. dr hab. Aldona Glińska-Neweś z UMK w Toruniu, która przedstawi wyniki badań naukowych dotyczących wolontariatu oraz Jerzy Owsiak, prezes zarządu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. 

Wolontariat na dobrych zasadach

Zgromadzenie Narodowe ONZ ustanowiło 35 lat temu Międzynarodowy Dzień Wolontariusza, obchodzony od tej pory co roku, 5 grudnia. Z okazji tej rocznicy, Koalicja Liderzy Pro Bono zaprezentuje pierwszą w Polsce Kartę Zasad Wolontariatu Pracowniczego. 

Podstawowe wartości i zasady dobrego programu wolontariatu pracowniczego, nie były przez środowisko firm jak dotą doprecyzowane, a są kluczowe dla jego tożsamości i dbałości o jego jakość w przyszłości – mówi Paweł Łukasiakprezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce Jesteśmy przekonani, że w gronie Liderów Pro Bono, wolontariuszy i partnerów, wypracowaliśmy konkretne zasady i wskazówki dla firm, pomocne zarówno tym, którzy prowadzą już wolontariat pracowniczy, jak i planujących jego wdrożenie, czy podjęcie współpracy z organizacjami pozarządowymi.

Najważniejsze kwestie zawarte w Karcie Zasad, poparte dobrymi praktykami z firm członkowskich Koalicji, przedstawią sami Liderzy Pro Bono: Jacek Kowalski (członek zarządu Orange Polska), Przemysław Furlepa (wiceprezes zarządu BNP Paribas Bank Polska), Marzena Atkielska (prezes zarządu Fundacja Santander Bank Polska), Aneta Podyma-Milczarek (prezes zarządu Unum Życie TUiR), Michał Kwasek(członek zarządu Grupa ANG) oraz w imieniu Liderki Pro Bono Agnieszki Servaas - Ewelina Rozpara (rzecznik prasowy, menedżer ds. marketingu i komunikacji VIVE Group).

Karta Zasad Wolontariatu Pracowniczego wypracowana została przez liderów i ekspertów z firm zrzeszonych w Koalicji Liderzy Pro Bono: Orange Polska, BNP Paribas Bank Polska, VIVE Group, Fundacja Santander Bank Polska, Unum Życie TUiR, Grupa ANG oraz Jet Line i Ikano Bank. 

Treść Karty konsultowana była z wolontariuszami-pracownikami firm Koalicji oraz z organizacjami od lat wspierającymi rozwój wolontariatu pracowniczego: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu, Business Centre Club oraz Pracodawcy RP.

Podczas konferencji odbędzie się finał 4. edycji Nagrody „Człowiek wiedzy i doświadczenia". Nagrody przyznawane są przez Koalicję Liderzy Pro Bono wolontariuszom i społecznikom wspierającym organizacje i inicjatywy społeczne swoją wiedzą, kompetencjami i doświadczeniem.

Streaming wydarzenia online https://www.facebook.com/LiderzyProBono

Partnerem głównym konferencji jest Orange Polska S.A. Partner merytoryczny: Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Patroni medialni: ngo.pl, kampaniespoleczne.pl, nienieodpowiedzialni.pl i niepelnosprawni.pl

Więcej informacji o działaniach Koalicji Liderzy Pro Bono na www.liderzyprobono.pl

 

 ***

Koordynator projektu Koalicja Liderzy Pro Bono:

Paulina Kamyk p.kamyk@inwestycjespoleczne.pl

Koalicja Liderzy Pro Bono (dawniej Prezesi-wolontariusze) powstała w 2011 roku. 

Tworzą ją prezesi i członkowie zarządów różnych firm i organizacji działających w Polsce, których łączy przekonanie o wartości wolontariatu i społecznego zaangażowania biznesu. Misją Koalicji Liderzy Pro Bono jest pokazywanie korzyści i możliwości jakie wolontariat daje człowiekowi – pracownikowi, menedżerowi, liderowi – oraz całej firmie. Wolontariat kompetencji i wolontariat pracowniczy – to dwa główne obszary, w których Liderzy Pro Bono posiadają wyjątkowy potencjał będący sumą doświadczeń, praktyk i narzędzi. Koalicja Liderzy Pro Bono to projekt, który rozwija też platformę współpracy oraz wymiany doświadczeń pomiędzy liderami biznesu a liderami organizacji społecznych. Jest to szczególnie ważne w obliczu wyzwań współczesnego świata – społecznych, ekologicznych, gospodarczych. Projekt koordynowany jest przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce i spółkę Inwestycje Społeczne. Więcej informacji o Koalicji na www.liderzyprobono.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Banki, telekomy, windykacja - tu komunikacja listowa wciąż ma się dobrze Biuro prasowe
2024-03-28 | 10:45

Banki, telekomy, windykacja - tu komunikacja listowa wciąż ma się dobrze

Pomimo ogólnego spadku wolumenu przesyłek listowych, istnieją segmenty rynku, gdzie taka forma komunikacji wciąż prowadzona jest na pokaźną skalę. Z danych niezależnego operatora
Firma Kampanie świąteczne - jak promować się podczas różnorodnych okazji?
2024-03-28 | 01:00

Kampanie świąteczne - jak promować się podczas różnorodnych okazji?

Walentynki, Dzień Kobiet, Wielkanoc… jest wiele okazji do tego, by promować nasze produkty i usługi przy okazji popularnych świąt. I choć wiele firm w tym celu korzysta z reklamy
Firma Wyzwania i możliwości deep tech w 2024 roku
2024-03-28 | 01:00

Wyzwania i możliwości deep tech w 2024 roku

W wielu branżowych raportach eksperci zgodnie wymieniają biurokrację oraz brak koncentracji klastrów i wystarczającej współpracy ośrodków naukowych ze start-upami jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Problemy społeczne

Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.