Komunikaty PR

Jak będzie wyglądał wolontariat pracowniczy przyszłości?

2020-11-26  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania InfoPras ( 0.04 MB )

Od lat firmy coraz więcej uwagi poświęcają wolontariatowi pracowniczemu. Granty dla pracowników na ich własne projekty lub akcje dobroczynne, szkolenia, platformy łączące wolontariuszy z organizacjami, pozwalają uatrakcyjnić pracodawcom zaangażowanie społeczne zatrudnionych w firmie osób. Jak będzie on wyglądał w przyszłości, szczególnie po trudnym czasie pandemii? O tym na VIII konferencji Koalicji Liderzy Pro Bono opowie dr Marta Karwacka.

Według agencji Realized Worth mówiąc o ewolucji wolontariatu pracowniczego, możemy zaobserwować trzy trendy, o których opowiem 1 grudnia w czasie Konferencji Koalicji Liderzy Pro Bono. Czy te trendy się zmaterializują? Zobaczymy. Ważne, by na bieżąco odczytywać sygnały społeczne i kreować programy, które będą umożliwiały pracownikom kontakt z własnymi potrzebami - mówi dr Marta Karwacka z SENSA Sustainable Thinking

W czasie wydarzenia prezesi, członkowie zarządów i eksperci firm członkowskich Koalicji Liderzy Pro Bono oraz zaproszeni goście, opowiedzą o fundamentalnych zasadach wolontariatu pracowniczego, obowiązkach i prawach wolontariuszy i pracodawców, a także o korzyściach dla wszystkich stron. Wśród gości specjalnych są prof. dr hab. Aldona Glińska-Neweś z UMK w Toruniu, która przedstawi wyniki badań naukowych dotyczących wolontariatu oraz Jerzy Owsiak, prezes zarządu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. 

Wolontariat na dobrych zasadach

Zgromadzenie Narodowe ONZ ustanowiło 35 lat temu Międzynarodowy Dzień Wolontariusza, obchodzony od tej pory co roku, 5 grudnia. Z okazji tej rocznicy, Koalicja Liderzy Pro Bono zaprezentuje pierwszą w Polsce Kartę Zasad Wolontariatu Pracowniczego. 

Podstawowe wartości i zasady dobrego programu wolontariatu pracowniczego, nie były przez środowisko firm jak dotą doprecyzowane, a są kluczowe dla jego tożsamości i dbałości o jego jakość w przyszłości – mówi Paweł Łukasiakprezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce Jesteśmy przekonani, że w gronie Liderów Pro Bono, wolontariuszy i partnerów, wypracowaliśmy konkretne zasady i wskazówki dla firm, pomocne zarówno tym, którzy prowadzą już wolontariat pracowniczy, jak i planujących jego wdrożenie, czy podjęcie współpracy z organizacjami pozarządowymi.

Najważniejsze kwestie zawarte w Karcie Zasad, poparte dobrymi praktykami z firm członkowskich Koalicji, przedstawią sami Liderzy Pro Bono: Jacek Kowalski (członek zarządu Orange Polska), Przemysław Furlepa (wiceprezes zarządu BNP Paribas Bank Polska), Marzena Atkielska (prezes zarządu Fundacja Santander Bank Polska), Aneta Podyma-Milczarek (prezes zarządu Unum Życie TUiR), Michał Kwasek(członek zarządu Grupa ANG) oraz w imieniu Liderki Pro Bono Agnieszki Servaas - Ewelina Rozpara (rzecznik prasowy, menedżer ds. marketingu i komunikacji VIVE Group).

Karta Zasad Wolontariatu Pracowniczego wypracowana została przez liderów i ekspertów z firm zrzeszonych w Koalicji Liderzy Pro Bono: Orange Polska, BNP Paribas Bank Polska, VIVE Group, Fundacja Santander Bank Polska, Unum Życie TUiR, Grupa ANG oraz Jet Line i Ikano Bank. 

Treść Karty konsultowana była z wolontariuszami-pracownikami firm Koalicji oraz z organizacjami od lat wspierającymi rozwój wolontariatu pracowniczego: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu, Business Centre Club oraz Pracodawcy RP.

Podczas konferencji odbędzie się finał 4. edycji Nagrody „Człowiek wiedzy i doświadczenia". Nagrody przyznawane są przez Koalicję Liderzy Pro Bono wolontariuszom i społecznikom wspierającym organizacje i inicjatywy społeczne swoją wiedzą, kompetencjami i doświadczeniem.

Streaming wydarzenia online https://www.facebook.com/LiderzyProBono

Partnerem głównym konferencji jest Orange Polska S.A. Partner merytoryczny: Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Patroni medialni: ngo.pl, kampaniespoleczne.pl, nienieodpowiedzialni.pl i niepelnosprawni.pl

Więcej informacji o działaniach Koalicji Liderzy Pro Bono na www.liderzyprobono.pl

 

 ***

Koordynator projektu Koalicja Liderzy Pro Bono:

Paulina Kamyk p.kamyk@inwestycjespoleczne.pl

Koalicja Liderzy Pro Bono (dawniej Prezesi-wolontariusze) powstała w 2011 roku. 

Tworzą ją prezesi i członkowie zarządów różnych firm i organizacji działających w Polsce, których łączy przekonanie o wartości wolontariatu i społecznego zaangażowania biznesu. Misją Koalicji Liderzy Pro Bono jest pokazywanie korzyści i możliwości jakie wolontariat daje człowiekowi – pracownikowi, menedżerowi, liderowi – oraz całej firmie. Wolontariat kompetencji i wolontariat pracowniczy – to dwa główne obszary, w których Liderzy Pro Bono posiadają wyjątkowy potencjał będący sumą doświadczeń, praktyk i narzędzi. Koalicja Liderzy Pro Bono to projekt, który rozwija też platformę współpracy oraz wymiany doświadczeń pomiędzy liderami biznesu a liderami organizacji społecznych. Jest to szczególnie ważne w obliczu wyzwań współczesnego świata – społecznych, ekologicznych, gospodarczych. Projekt koordynowany jest przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce i spółkę Inwestycje Społeczne. Więcej informacji o Koalicji na www.liderzyprobono.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.