Komunikaty PR

Jak CEO powinien pracować nad personel brandingiem? Oto kilka sposobów.

2023-01-25  |  01:00
Biuro prasowe

W 2023 roku jeszcze większe znacznie będzie odgrywał personal branding, czyli budowanie marki osobistej. Jak osoba zarządzająca firmą powinna budować markę osobistą? Dlaczego tak istotne jest, by CEO posiadał odpowiedni wizerunek na zewnątrz i wewnątrz firmy? Ważne jest zdefiniowanie grupy odbiorców, a kolejnym krokiem jest dobranie odpowiednich narzędzi. Sprawdź, jak budować markę osobistą.

 

Każda firma funkcjonująca na rynku powinna posiadać swoją markę, która ją definiuje. Ale czy brand może istnieć bez „twarzy”? Marka osobista poszczególnych osób działających w firmie odgrywa kluczowe znaczenie. Wpływa także na postrzeganie całego przedsiębiorstwa. Dlaczego? Warto zwrócić uwagę na takie osobistości jak Elon Musk czy Steves Jobs. Te postacie stworzyły trwałą markę swoich firm, a także marki własne. Jak CEO powinien pracować nad personel brandingiem? Oto kilka sposobów.

 

Weź pod uwagę swoich odbiorców

 

Przed rozpoczęciem procesu budowania marki osobistej należy odpowiedzieć sobie na pytanie, kto należy do grona moich odbiorców. Dyrektorzy firm czy CEO muszą odpowiednio zdefiniować grupy docelowe i generować takie komunikaty, które do nich trafiają.

 

 - Zdefiniowanie grupy odbiorców nie należy do prostych zadań. CEO powinien mówić przede wszystkim do klientów, a także potencjalnych odbiorców. W związku z tym sposób komunikacji powinien być prosty i zrozumiały. Istotną grupą są także kontrahenci i inwestorzy, którzy pomagają budować biznes i zwiększać jego rentowność. – wylicza Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace. – Istnieje kilka metod dotarcia do tych grup docelowych. To przede wszystkim udział w wydarzeniach branżowych, które są doskonałą okazją do networkingu. Ostatnią grupą są pracownicy firmy. Zatem przekazy CEO powinny być klarowne i bardzo ostrożne. – dodaje.

 

Kopiej zauważa, że liderzy firm są obserwowani także przez swoją konkurencję. W związku z tym istotne jest przekazywanie bardzo wyważonych komunikatów.

 

Bądź aktywnym komentatorem tego, co ważne

 

Budowanie marki osobistej odbywa się za pomocą wielu narzędzi. Połączenie kilku działań i realizowanie ich jednocześnie sprawia, że CEO zyskuje silną pozycję na rynku. Istotne jest by wypowiadać się w mediach opiniotwórczych, branżowych i biznesowych.

 

 - Media relations ma za zadanie informowanie opinii publicznej o tym, co robi dana marka. Jeśli mówimy o personal brandingu CEO, zadanie media relations jest nieco inne. CEO powinien przede wszystkim być komentatorem rynku i ekspertem w swojej dziedzinie. Istotne jest udzielanie wywiadów o branży, informowanie o jej bolączkach i mówienie o tym, czego potrzebują przedsiębiorcy. Zadaniem CEO jest także bycie wizjonerem rynku – przewidywanie tego, co może się wydarzyć w branży i rozmawianie na ten temat z mediami – dodaje Prezes Zarządu Commplace.

Budowanie marki osobistej za pomocą media relations to jedno z podstawowych działań, jakie powinny podjąć osoby zarządzające firmami.

 

Budowanie wizerunku w social mediach

 

Media społecznościowe odgrywają istotną rolę w budowaniu marki osobistej. Czy CEO powinien być obecny na Instagramie, a może na Facebook’u? Może, ale to nie jest główna metoda budowania marki osobistej. Na rynkach zagranicznych króluje Twitter – tam zarówno politycy, jak i CEO dużych firm wyrażają opinie i dzielą się swoimi poglądami. W Polsce znacznie popularniejszy jest profil LinkedIn – koniecznie zadbaj o to, byś był tam widoczny.

 

Bądź ambasadorem działań CSR i ESG

 

Coraz większą popularnością cieszą się działania CSR i ESG. Firmy, które są społecznie odpowiedzialne, zyskują grono odbiorców i stałych klientów. Jak budować swoją własną markę i połączyć ją z działaniami na rzecz CSR? Możesz brać udział w kongresach branżowych i zachęcać inne firmy do wspierania obszarów ESG. Warto także być obecnym podczas wszelkich wydarzeń CSR, w które angażuje się twoja firma.

 

Personal branding odgrywa ogromną rolę w biznesie. Rozwijając markę, nie zapomnij o budowaniu swojej pozycji i wizerunku na rynku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.