Komunikaty PR

Jak CEO powinien pracować nad personel brandingiem? Oto kilka sposobów.

2023-01-25  |  01:00
Biuro prasowe

W 2023 roku jeszcze większe znacznie będzie odgrywał personal branding, czyli budowanie marki osobistej. Jak osoba zarządzająca firmą powinna budować markę osobistą? Dlaczego tak istotne jest, by CEO posiadał odpowiedni wizerunek na zewnątrz i wewnątrz firmy? Ważne jest zdefiniowanie grupy odbiorców, a kolejnym krokiem jest dobranie odpowiednich narzędzi. Sprawdź, jak budować markę osobistą.

 

Każda firma funkcjonująca na rynku powinna posiadać swoją markę, która ją definiuje. Ale czy brand może istnieć bez „twarzy”? Marka osobista poszczególnych osób działających w firmie odgrywa kluczowe znaczenie. Wpływa także na postrzeganie całego przedsiębiorstwa. Dlaczego? Warto zwrócić uwagę na takie osobistości jak Elon Musk czy Steves Jobs. Te postacie stworzyły trwałą markę swoich firm, a także marki własne. Jak CEO powinien pracować nad personel brandingiem? Oto kilka sposobów.

 

Weź pod uwagę swoich odbiorców

 

Przed rozpoczęciem procesu budowania marki osobistej należy odpowiedzieć sobie na pytanie, kto należy do grona moich odbiorców. Dyrektorzy firm czy CEO muszą odpowiednio zdefiniować grupy docelowe i generować takie komunikaty, które do nich trafiają.

 

 - Zdefiniowanie grupy odbiorców nie należy do prostych zadań. CEO powinien mówić przede wszystkim do klientów, a także potencjalnych odbiorców. W związku z tym sposób komunikacji powinien być prosty i zrozumiały. Istotną grupą są także kontrahenci i inwestorzy, którzy pomagają budować biznes i zwiększać jego rentowność. – wylicza Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace. – Istnieje kilka metod dotarcia do tych grup docelowych. To przede wszystkim udział w wydarzeniach branżowych, które są doskonałą okazją do networkingu. Ostatnią grupą są pracownicy firmy. Zatem przekazy CEO powinny być klarowne i bardzo ostrożne. – dodaje.

 

Kopiej zauważa, że liderzy firm są obserwowani także przez swoją konkurencję. W związku z tym istotne jest przekazywanie bardzo wyważonych komunikatów.

 

Bądź aktywnym komentatorem tego, co ważne

 

Budowanie marki osobistej odbywa się za pomocą wielu narzędzi. Połączenie kilku działań i realizowanie ich jednocześnie sprawia, że CEO zyskuje silną pozycję na rynku. Istotne jest by wypowiadać się w mediach opiniotwórczych, branżowych i biznesowych.

 

 - Media relations ma za zadanie informowanie opinii publicznej o tym, co robi dana marka. Jeśli mówimy o personal brandingu CEO, zadanie media relations jest nieco inne. CEO powinien przede wszystkim być komentatorem rynku i ekspertem w swojej dziedzinie. Istotne jest udzielanie wywiadów o branży, informowanie o jej bolączkach i mówienie o tym, czego potrzebują przedsiębiorcy. Zadaniem CEO jest także bycie wizjonerem rynku – przewidywanie tego, co może się wydarzyć w branży i rozmawianie na ten temat z mediami – dodaje Prezes Zarządu Commplace.

Budowanie marki osobistej za pomocą media relations to jedno z podstawowych działań, jakie powinny podjąć osoby zarządzające firmami.

 

Budowanie wizerunku w social mediach

 

Media społecznościowe odgrywają istotną rolę w budowaniu marki osobistej. Czy CEO powinien być obecny na Instagramie, a może na Facebook’u? Może, ale to nie jest główna metoda budowania marki osobistej. Na rynkach zagranicznych króluje Twitter – tam zarówno politycy, jak i CEO dużych firm wyrażają opinie i dzielą się swoimi poglądami. W Polsce znacznie popularniejszy jest profil LinkedIn – koniecznie zadbaj o to, byś był tam widoczny.

 

Bądź ambasadorem działań CSR i ESG

 

Coraz większą popularnością cieszą się działania CSR i ESG. Firmy, które są społecznie odpowiedzialne, zyskują grono odbiorców i stałych klientów. Jak budować swoją własną markę i połączyć ją z działaniami na rzecz CSR? Możesz brać udział w kongresach branżowych i zachęcać inne firmy do wspierania obszarów ESG. Warto także być obecnym podczas wszelkich wydarzeń CSR, w które angażuje się twoja firma.

 

Personal branding odgrywa ogromną rolę w biznesie. Rozwijając markę, nie zapomnij o budowaniu swojej pozycji i wizerunku na rynku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.