Komunikaty PR

Jak firmy mogą wspierać pracujących rodziców?

2022-09-26  |  12:30
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania materiał ( 0.03 MB )

Wakacje czy ferie to dla wielu pracujących rodziców nie lada wyzwanie, które wymaga często starannego planu działania. Jak jednak zorganizować dziecku właściwą opiekę i uatrakcyjnić czas, kiedy koszt obozów nie mieści się w domowym budżecie, a przekazanie dzieci pod opiekę dziadków nie zawsze jest możliwe? Badania McKinsey's American Opportunity Survey przeprowadzone w maju 2021 r. pokazują, że tylko 39 proc. respondentów mogło pozwolić sobie na opłacenie dodatkowej opieki nad dziećmi[1]. Te dane to dowód na to, że wakacje czy ferie mogą spędzać sen z powiek wielu rodzicom. Aby zmniejszyć stres z tym związany i wesprzeć osoby pracujące w zachowaniu równowagi pomiędzy życiem rodzinnym a zawodowym z pomocą może przyjść… pracodawca.

Elastyczny pracodawca to odpowiedź na potrzeby rodziców

Potrzeby pracowników są różne i zależą głównie od charakteru pracy, sytuacji rodzinnej czy zdrowotnej. Benefity, nie tylko płacowe, mogą pomóc w lepszej organizacji życia zawodowego i prywatnego. Z badania przeprowadzonego przez HRK S.A. wynika, że aż 78 procent respondentów chciałaby pracować w systemie hybrydowym, natomiast blisko 2/3 Polaków doceniłoby elastyczny czas wykonywania obowiązków[1]. Praca hybrydowa powinna jednak pozostawać w zgodzie z najlepszymi praktykami i interesem zarówno pracodawcy, jak i pracownika, co nie zawsze jest możliwe.

Szczególnie w wakacje czy ferie zdarzyć się może sytuacja, w której rodzice mogą mieć trudność z pogodzeniem roli opiekuna dziecka i profesjonalnego pracownika. Dlatego programy, które pomagają zachować work-life balance są bardzo pożądane. Kluczowe jest też to, aby odpowiadały one na rzeczywiste potrzeby pracowników, którzy również w prywatnym życiu mają ważne role do odegrania. Na rynku funkcjonuje coraz więcej firm, które wsłuchują się w opinie pracowników i znajdują sposoby na to, aby wzmocnić ich poziom zadowolenia, zwiększyć motywację i satysfakcję z pracy.

Przykładem takiego działania jest firma Fiserv Polska S.A., właściciel marki PolCard from Fiserv, która w sierpniu br. wsparła pracowników organizując półkolonie dla dzieci  w wieku szkolnym (6-14 lat). W tym celu w biurze została zaaranżowana specjalna przestrzeń, gdzie dzieci spędzały kreatywnie czas na warsztatach i zabawie, pod czujnym okiem profesjonalnych animatorek. Rodzice w tym czasie mogli spokojnie pracować. Program półkolonii został odpowiednio dopasowany do poszczególnych grup wiekowych. Firma zapewniła również ciepłe posiłki dostosowane do indywidualnych potrzeb żywieniowych dzieci. Akcja, w której wzięło aż 70 dzieci spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem. Co więcej, firma planuje powtórzyć organizację przedsięwzięcia również w przyszłoroczne wakacje.

Cieszy fakt, że coraz więcej firm podąża za trendami budowania kultury organizacyjnej przyjaznej pracownikom. Rodzice należą do jednej z grup, o którą warto zadbać. Poza przywilejami wynikającymi z regulacji prawnych, osoby pracujące i posiadające dzieci coraz częściej mogą liczyć na różnego rodzaju udogodnienia w środowisku pracy, takie jak: specjalistyczne webinary dla rodziców, warsztaty edukacyjne, konkursy z okazji Dnia Dziecka, czy dodatkowe benefity finansowe z okazji świąt. Dzięki takim działaniom łatwiej o pozytywną relację z pracownikiem, a w dalszej perspektywie o jego lojalność i maksymalną efektywność i zaangażowanie.

 


[1] Elastyczny czas pracy - ebook (hrk.pl)

 


[1] Ten insights on the state of economic opportunity | McKinsey

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE

Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.

Prawo

Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna

Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.