Jak pisać, by wzbudzać emocje i zwiększać sprzedaż?
Fundamentem skutecznej sprzedaży jest komunikacja, a jej podstawowym narzędziem jest słowo. Operowanie nim tylko z pozoru jest łatwą umiejętnością. Barbara Stawarz-Garcia, Adam Dębowski, Jan Szustak, Roman Kawszyn, Adam Szaran oraz Magdalena Pawłowska – eksperci, którzy pracują słowem i za jego pomocą budują zasięgowe kampanie marketingowe dla dużych graczy rynkowych, 4 lutego br. podczas konferencji Online Summit, opowiedzą, jak tworzyć skuteczne, angażujące odbiorców treści.
Większość decyzji podejmowanych jest na podstawie emocji. Z badań przeprowadzonych w ramach projektu Buyology wynika, że 85% codziennych wyborów podejmujemy na poziomie podświadomości.1 Emocjami kierujemy się nie tylko podczas zakupów, ale także decyzji biznesowych. Emocje potrafi wzbudzić również dobrze skrojony tekst o produkcie czy usłudze. Odbiorca, spotykając się z przekazem, który zaszczepił w nim pewne odczucia względem danej osoby, produktu, firmy – chętniej dokonuje zakupu. Angażujące treści sprawiają, że sam proces sprzedaży znacznie się skraca. Właśnie dlatego copywriting to kompetencja, która jest kluczowym elementem skutecznej sprzedaży.
Nie ma innej, tak skutecznej drogi dotarcia do mózgu klienta jak słowo. Klient kupuje wtedy, gdy potrafimy uruchomić w nim emocje zakupowe. Jedną z najbardziej skutecznych, pojawiającą się w procesie podejmowania decyzji o zakupie, jest emocja pragnienia posiadania. Odpowiedni algorytm czy schemat wywołania emocji, to odpowiednio dobrane słowa, ułożone w skuteczną całość. Harmonijne, wywierające wpływ, użyte w sensownej sekwencji. Copywriting daje nam potężne możliwości stworzenia właśnie takiego komunikatu i wywołania emocji. – dodają Roman Kawszyn i Adam Szaran, założyciele marki Al Fianco Partners.
Copywriting a marka osobista
Słowa mają moc tworzenia świata. Mają również moc tworzenia wizerunku danej osoby czy firmy. Jeśli są spójne ze stanem rzeczywistym, będą potężnym narzędziem w budowaniu marki. Spójność jest tutaj niezwykle istotna, ponieważ komunikat musi pasować do nadawcy. Ekspert posługujący się niedbałym językiem, straci zaufanie swoich odbiorców, tak samo marka młodzieżowa komunikująca się w sposób oficjalny. Dlatego tak ważne jest, by dopasować sposób komunikacji do odbiorcy, ale i do charakteru nadawcy. Ludzie są bardzo czujni – szybko zauważą, że komunikaty nie są spójne z marką.
Dla mnie sztuka pisania ma niezwykłą siłę i moc. Jedno zdanie potrafi zainspirować, przemienić, uświadomić. Precyzja słów, odpowiedni ciąg zdań mają niesamowity wpływ na odbiorców. Chcemy lepiej się komunikować, promować, inspirować? Uczmy się copywritingu, storytellingu – a tak naprawdę po prostu pisania takich zdań, które oddają to, co nam siedzi w głowie, w sercu, w duszy i które trafiają do tych, którzy mają nas usłyszeć. – mówi Adam Dębowski, CEO Instytutu Liderów Zmian. Dodaje: Nawet jeśli TikTok opanuje świat, to na koniec dnia będą wygrywać ci, którzy oprócz video będą umieli dobrze dobrać słowa, a nie tylko gadać.
Czym jest copywriting?
Copywriting to w skrócie sztuka przemawiania i komunikacji przez słowa pisane. Chociaż wielu osobom kojarzy się jedynie z hasłami reklamowymi opartymi na perswazji, w rzeczywistości jest to pojęcie znacznie szersze. Copywriting to pomost pomiędzy nadawcą a odbiorcą, umożliwiający im dialog i zrozumienie. Pozwala na poznanie danej osoby czy marki, pokazuje jej podejście do klientów, przekazuje historię firmy.
Copywriting pojawia się zawsze wtedy, gdy marka chce dotrzeć do swoich odbiorców z konkretnym komunikatem i wywołać w nich reakcję. Bez dobrze napisanych tekstów nawet najlepsze reklamy video, grafiki czy najładniej zaprojektowane strony internetowe nie dadzą pożądanych rezultatów. Ludzie muszą znaleźć w komunikacie coś, co sprawi, że oderwą się od tego, co robią i zdecydują się poświęcić swój cenny czas na interakcję z marką. – mówi Jan Szustak, copywriter i założyciel agencji Tekstopia.
Online Summit – wirtualna konferencja o copywritingu
Najnowsza edycja konferencji Online Summit poruszy najważniejsze zagadnienia związane z copywritingiem. 6 ekspertów podzieli się swoimi najlepszymi praktykami i doświadczeniem.
To już kolejna edycja Online Summit w wersji online, bardzo się cieszę, że tym razem będziemy mieć okazję, by poruszyć temat copywritingu. To niezwykle ważna kwestia, nie tylko dla marketingowców, ale również dla właścicieli firm, sprzedawców, ekspertów i wszystkich osób, które chcą lepiej się komunikować. Podczas wydarzenia zajmiemy się między innymi takimi zagadnieniami jak: techniki pisania, treści przyciągające klientów, tworzenie stron sprzedażowych i skutecznych reklam. – mówi Magdalena Pawłowska, ekspertka kursów online, autorka książki „Jedna kampania do wolności”, założycielka Marketing MasterClass i organizatorka Online Summit.
Online Summit odbędzie się w formie wirtualnej już 4 lutego w godz. 9:00 – 16:00. Wydarzenie jest bezpłatne, wystarczy zarejestrować się na stronie https://onlinesummit.pl/.
1.https://o-m.pl/artykul/neuromarketing-czyli-jak-wykorzystac-neurobadania-do-tworzenia-skutecznych-kampanii

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku
Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.
Finanse
Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.
Konsument
Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.