Jak pisać, by wzbudzać emocje i zwiększać sprzedaż?
Fundamentem skutecznej sprzedaży jest komunikacja, a jej podstawowym narzędziem jest słowo. Operowanie nim tylko z pozoru jest łatwą umiejętnością. Barbara Stawarz-Garcia, Adam Dębowski, Jan Szustak, Roman Kawszyn, Adam Szaran oraz Magdalena Pawłowska – eksperci, którzy pracują słowem i za jego pomocą budują zasięgowe kampanie marketingowe dla dużych graczy rynkowych, 4 lutego br. podczas konferencji Online Summit, opowiedzą, jak tworzyć skuteczne, angażujące odbiorców treści.
Większość decyzji podejmowanych jest na podstawie emocji. Z badań przeprowadzonych w ramach projektu Buyology wynika, że 85% codziennych wyborów podejmujemy na poziomie podświadomości.1 Emocjami kierujemy się nie tylko podczas zakupów, ale także decyzji biznesowych. Emocje potrafi wzbudzić również dobrze skrojony tekst o produkcie czy usłudze. Odbiorca, spotykając się z przekazem, który zaszczepił w nim pewne odczucia względem danej osoby, produktu, firmy – chętniej dokonuje zakupu. Angażujące treści sprawiają, że sam proces sprzedaży znacznie się skraca. Właśnie dlatego copywriting to kompetencja, która jest kluczowym elementem skutecznej sprzedaży.
Nie ma innej, tak skutecznej drogi dotarcia do mózgu klienta jak słowo. Klient kupuje wtedy, gdy potrafimy uruchomić w nim emocje zakupowe. Jedną z najbardziej skutecznych, pojawiającą się w procesie podejmowania decyzji o zakupie, jest emocja pragnienia posiadania. Odpowiedni algorytm czy schemat wywołania emocji, to odpowiednio dobrane słowa, ułożone w skuteczną całość. Harmonijne, wywierające wpływ, użyte w sensownej sekwencji. Copywriting daje nam potężne możliwości stworzenia właśnie takiego komunikatu i wywołania emocji. – dodają Roman Kawszyn i Adam Szaran, założyciele marki Al Fianco Partners.
Copywriting a marka osobista
Słowa mają moc tworzenia świata. Mają również moc tworzenia wizerunku danej osoby czy firmy. Jeśli są spójne ze stanem rzeczywistym, będą potężnym narzędziem w budowaniu marki. Spójność jest tutaj niezwykle istotna, ponieważ komunikat musi pasować do nadawcy. Ekspert posługujący się niedbałym językiem, straci zaufanie swoich odbiorców, tak samo marka młodzieżowa komunikująca się w sposób oficjalny. Dlatego tak ważne jest, by dopasować sposób komunikacji do odbiorcy, ale i do charakteru nadawcy. Ludzie są bardzo czujni – szybko zauważą, że komunikaty nie są spójne z marką.
Dla mnie sztuka pisania ma niezwykłą siłę i moc. Jedno zdanie potrafi zainspirować, przemienić, uświadomić. Precyzja słów, odpowiedni ciąg zdań mają niesamowity wpływ na odbiorców. Chcemy lepiej się komunikować, promować, inspirować? Uczmy się copywritingu, storytellingu – a tak naprawdę po prostu pisania takich zdań, które oddają to, co nam siedzi w głowie, w sercu, w duszy i które trafiają do tych, którzy mają nas usłyszeć. – mówi Adam Dębowski, CEO Instytutu Liderów Zmian. Dodaje: Nawet jeśli TikTok opanuje świat, to na koniec dnia będą wygrywać ci, którzy oprócz video będą umieli dobrze dobrać słowa, a nie tylko gadać.
Czym jest copywriting?
Copywriting to w skrócie sztuka przemawiania i komunikacji przez słowa pisane. Chociaż wielu osobom kojarzy się jedynie z hasłami reklamowymi opartymi na perswazji, w rzeczywistości jest to pojęcie znacznie szersze. Copywriting to pomost pomiędzy nadawcą a odbiorcą, umożliwiający im dialog i zrozumienie. Pozwala na poznanie danej osoby czy marki, pokazuje jej podejście do klientów, przekazuje historię firmy.
Copywriting pojawia się zawsze wtedy, gdy marka chce dotrzeć do swoich odbiorców z konkretnym komunikatem i wywołać w nich reakcję. Bez dobrze napisanych tekstów nawet najlepsze reklamy video, grafiki czy najładniej zaprojektowane strony internetowe nie dadzą pożądanych rezultatów. Ludzie muszą znaleźć w komunikacie coś, co sprawi, że oderwą się od tego, co robią i zdecydują się poświęcić swój cenny czas na interakcję z marką. – mówi Jan Szustak, copywriter i założyciel agencji Tekstopia.
Online Summit – wirtualna konferencja o copywritingu
Najnowsza edycja konferencji Online Summit poruszy najważniejsze zagadnienia związane z copywritingiem. 6 ekspertów podzieli się swoimi najlepszymi praktykami i doświadczeniem.
To już kolejna edycja Online Summit w wersji online, bardzo się cieszę, że tym razem będziemy mieć okazję, by poruszyć temat copywritingu. To niezwykle ważna kwestia, nie tylko dla marketingowców, ale również dla właścicieli firm, sprzedawców, ekspertów i wszystkich osób, które chcą lepiej się komunikować. Podczas wydarzenia zajmiemy się między innymi takimi zagadnieniami jak: techniki pisania, treści przyciągające klientów, tworzenie stron sprzedażowych i skutecznych reklam. – mówi Magdalena Pawłowska, ekspertka kursów online, autorka książki „Jedna kampania do wolności”, założycielka Marketing MasterClass i organizatorka Online Summit.
Online Summit odbędzie się w formie wirtualnej już 4 lutego w godz. 9:00 – 16:00. Wydarzenie jest bezpłatne, wystarczy zarejestrować się na stronie https://onlinesummit.pl/.
1.https://o-m.pl/artykul/neuromarketing-czyli-jak-wykorzystac-neurobadania-do-tworzenia-skutecznych-kampanii

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.