Komunikaty PR

Jak przeprowadzić zdalnie rekrutację i onboarding?

2020-05-29  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agata Cupriak
Qalcwise.com

Marynarska 15
02-654 Warszawa
agata.cupriak|qalcwise.com| |agata.cupriak|qalcwise.com
22 360 40 72
www.qalcwise.com
Do pobrania docx ( 0.08 MB )

Covid-19 całkowicie zmienił sposób działania firm, w tym działów HR. Przejście na rekrutację i onboarding w trybie zdalnym stało się dla wielu koniecznością, ale i ogromnym wyzwaniem. W jaki sposób rekruterzy mogą sprawnie realizować swoją pracę w nowej rzeczywistości? 

 

Nowa normalność, nowe HRy 

Nawet po zniesieniu ograniczeń szacuje się, że wiele firm będzie pracowało w trybie zdalnym lub częściowo zdalnym. Praca na odległość utrzyma się w wielu obszarach, a na pewno pozostanie stałym elementem departamentów Kadr. To HR-owcy będą musieli zadbać nie tylko o skuteczne znalezienie nowych, zdolnych pracowników, ale i wprowadzenie ich do firmy “na odległość”, aby szybko mogli zacząć wykonywać swoją pracę i poczuli ducha zespołu. 

Z pomocą przy rekrutacji przychodzą komunikatory, czaty, jak Zoom czy Skype, które umożliwiają zdalne prowadzenie rozmów. Jednak zatrudnienie to dopiero połowa sukcesu. Druga połowa to, przygotowanie stanowiska pracy i wdrożenie nowego pracownika. Już przed pandemią aż 42% pracowników HR jako największą bolączkę wskazywało komunikację wewnętrzną. Na drugim miejscu plasowało się tworzenie angażującego środowiska pracy (1). Oba te obszary w nowej rzeczywistości ucierpiały najmocniej.

W chwili obecnej HR-owcy nie mogą przyjąć nowych członków zespołu w biurze, z pakietem powitalnym w ręku, przedstawić zespołowi i zaprosić na szkolenia. Nowe osoby nie mają możliwości poznać członków zespołu osobiście, nawiązać relacji podczas przerwy czy lunchu, co ma ogromne znaczenie dla sprawnej pracy zespołowej. Opanowanie zdalnego wdrażania jest kluczowe dla firm, ponieważ decyduje o tym, czy nowozatrudnieni odnajdą się w swojej roli. Ten proces, w zdalnym zespole, musi wyglądać zupełnie inaczej, co nie znaczy, że ma być mniej skuteczny.  

 

Technologia skraca dystans

Tak, jak podczas rekrutacji HR-owcom pomaga technologia, tak samo w procesie wrażania jest ona bezcennym wsparciem i skraca dystans między firmą, a kandydatem. Wirtualny onboarding powinien zacząć się już w chwili wyboru kandydata. Wówczas HR-owiec może rozpocząć przygotowanie stanowiska – nie tylko niezbędne narzędzia pracy, uprawnienia i dostępy, ale też ustalić terminy badań i szkoleń. Dogranie tych wszystkich elementów wymaga wielu maili, telefonów i ustaleń z innymi departamentami. Gdy wszyscy pracują zdalnie może być to utrudnione i zajmować nawet dwa razy więcej czasu niż zwykle. Podczas gdy dzięki odpowiedniemu narzędziu, wystarczyłyby kilka klików myszką.

Takim narzędziem są aplikacje biznesowe dedykowane działom HR. To rozwiązania proste w obsłudze, intuicyjne, a jednocześnie wielofunkcyjne. Pozwalają one nie tylko obsługiwać sprawy bieżące na wzór portali pracowniczych, ale też przeprowadzać rekrutację i onboarding.  

 

Mniej biurokracji, więcej relacji

Ręczne tworzenie ogłoszeń, procesowanie maili i CV, wysyłanie wiadomości z zaproszeniem na rozmowę, analiza jej wyników, przygotowanie dokumentacji dla nowego pracownika… to wszystko potrafi zajmować nawet 80% czasu rekrutera. Biurokracja zabija kreatywność i zaangażowanie. Sprawia, że HRy nie mają czasu choćby na przygotowanie solidnej informacji zwrotnej. Aplikacje skracają nawet o 50% czas poszukiwania kandydata i zmniejszają koszty rekrutacji o 30% (2). Pozwalają zautomatyzować każdy etap procesu rekrutacyjnego, upraszczając obieg dokumentów i ułatwiając komunikację wewnątrz firmy oraz z kandydatami. Dzięki temu, że HR-owcy mają mniej biurokratycznej pracy, mogą poświęcić uwagę na ważniejsze zadania i budowanie relacji.

W aplikacji można: zgłosić zapotrzebowanie na nowy wakat, uzyskać jego akceptację, stworzyć formularz do publikacji na portalach z ogłoszeniami, zebrać CV i przeprowadzić selekcję kandydatów i rozmowy kwalifikacyjne. Nowoczesne aplikacje wychodzą poza te standardowe obszary i pozwalają na zdalny onboarding. HR-owiec może utworzyć na podstawie wakatu nowe stanowisko pracy, przypisać zadania innym działom i przygotować pakiet powitalny. Gdy nowy pracownik przyjdzie do pracy wystarczy, że HR-owiec kliknie przycisk “Powitaj pracownika”, a ten otrzyma link do swojego profilu, a na nim zobaczy wszystkie przygotowane informacje, dokumenty i materiały szkoleniowe. Z kolei zespół otrzyma informacje mailową o nowej osobie.

Aplikacje z powodzeniem zastępują i uzupełniają tradycyjne oprogramowanie w firmach. Pozwalają stworzyć prawdziwe cyfrowe centrum dowodzenia. Dzięki temu HRowcy zyskują dostęp do wszystkich informacji i mogą zarządzać rekrutacją oraz onboardingiem kandydata w jednym miejscu, gdziekolwiek pracują, z dowolnego urządzenia mobilnego – wyjaśnia Sylwia Ciemińska, Manager of Sales firmy Qalcwise, producenta aplikacji wspierających procesy kadrowe.

Przyjęcie do pracy każdego nowego pracownika jest niezwykle ważne, ale w trybie zdalnym wymaga szczególnej uwagi i wsparcia. Paradoksalnie technologia może ułatwić ten proces, upraszczając procedury i biurokrację. Dobrze przeprowadzone wdrożenie i sprawna organizacja spraw formalnych, a także wygodny dostęp do bazy wiedzy, zapewniają więcej czasu na nieformalny onboarding. Przede wszystkim na budowanie relacji i zyskanie orientacji w nowym, wirtualnym środowisku pracy. 

 

Źródła:

(1) Badanie „HR-owca portret własny”, Pracuj.pl (2016-2019) 

(2) Badania własne Qalcwise.com

Więcej o aplikacji do rekrutacji i onboardingu: https://qalcwise.com/apps/rekrutacja/

------------------------------------------------

Qalcwise - Start-up został stworzony w 2014 r. przez Krzysztofa Kowala, Mateusza Bieleckiego i Karola Zienkiewicza. Qalcwise to innowacyjna platforma typu no-code do budowy aplikacji biznesowych przez nie-programistów. Autorska technologia pozwala na tworzenie aplikacji za pomocą formuł arkusza kalkulacyjnego i widgetów. Aplikacje upraszczają i przyspieszają obsługę procesów zarządzanych dotąd ręcznie, na papierze lub w Excelu. Qalcwise minimalizuje ryzyko błędów i nadużyć, zwiększa wydajność zespołów i obniża koszty obsługi administracyjnej. Z aplikacji Qalcwise korzysta już ponad 100 000 pracowników polskich i międzynarodowych firm, m.in: Carrefour, Osram, Schindler, Costa Coffee, Lafarge, Gatta, Medicover. Więcej: www.qalcwise.com

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Qalcwise.com
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Prawo

Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.