Komunikaty PR

Jak rekrutować specjalistę

2020-02-26  |  15:00
Biuro prasowe

Dla wielu polskich firm coraz większym wyzwaniem jest znalezienie wykwalifikowanych pracowników. Z powodu braków kadrowych rozwój przedsiębiorstw jest utrudniony. Już ponad według prognoz w perspektywie 5-ciu lat na polskim rynku pracy będzie brakować 1,5 mln pracowników. Nie dziwi więc fakt, że pracodawcy szukają coraz nowszych sposobów rekrutacji i starają się przekonać potencjalnych pracowników dodatkowymi benefitami.

Komentarz przygotowany przez Katarzynę Bereś, Prezes Zarządu w Agencji Pośrednictwa Pracy Polski HR EAST

Mówiąc o współczesnym rynku pracy nie można nie wspomnieć o rynku pracownika. Dotyczy to w sposób szczególny wyspecjalizowanych i doświadczonych pracowników. Ekspertów branży IT, inżynierów, ale też kierowców poszukują zarówno polskie, jak i europejskie firmy. Są kraje, jak np. Niemcy, które decydują się zna złagodzenie przepisów, aby przedsiębiorcy łatwiej mogli zatrudniać pracowników z innych krajów. Na specjalistów stawia również Wielka Brytania, która od 2021 roku, według rządowego projektu chce całkowicie zamknąć granice dla osób bez kwalifikacji.

Poszukiwanie wyspecjalizowanych pracowników w czasie dużego zapotrzebowania rynku na takie osoby nie jest dla rekruter łatwe. W takiej sytuacji działy HR powinny wykazać się szczególnym zaangażowaniem i w procesie rekrutacji uwzględnić nie tylko tradycyjne narzędzia, ale też stworzyć odpowiedni, atrakcyjny dla potencjalnego pracownika obraz pracodawcy.  Dla specjalistów, którzy z racji rzadko występujących umiejętności są bardzo dobrze opłacani, nie zawsze najważniejszą kwestią jest najwyższe proponowane wynagrodzenie. Możliwość pracy zdalnej, karty sportowe, bogaty pakiet socjalny czy popularne zwłaszcza w dużych korporacjach firmowe przedszkola czy żłobki. Firmy, zwłaszcza duże mają w tym zakresie szereg możliwości.

Rynek pracownika sprawił, że kandydaci inaczej oceniają potencjalnych pracodawców. Oceniają nie tylko to co w tej chwilo jest im oferowane, ale patrzą bardziej perspektywicznie i oceniają swoje szanse na rozwój. Odwróciły się również role na rozmowie kwalifikacyjnej. Kiedyś to kandydat musiał zaprezentować się w sposób atrakcyjny dla pracodawcy, okazać się z jak najlepszej strony. Dziś to po stronie rekrutera jest to, aby przedstawić reprezentowaną firmę jako najlepsze miejsce do pracy dla kandydata, z którym rozmawia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać? Biuro prasowe
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe
Firma Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?
2024-06-28 | 01:00

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka podczas obsługi klienta?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę, szczególnie w obsłudze klienta. Zgodnie z tegorocznym badaniem IDC, 66% europejskich przedsiębiorstw wskazało obsługę klienta jako

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.