Komunikaty PR

Jak rekrutować specjalistę

2020-02-26  |  15:00
Biuro prasowe

Dla wielu polskich firm coraz większym wyzwaniem jest znalezienie wykwalifikowanych pracowników. Z powodu braków kadrowych rozwój przedsiębiorstw jest utrudniony. Już ponad według prognoz w perspektywie 5-ciu lat na polskim rynku pracy będzie brakować 1,5 mln pracowników. Nie dziwi więc fakt, że pracodawcy szukają coraz nowszych sposobów rekrutacji i starają się przekonać potencjalnych pracowników dodatkowymi benefitami.

Komentarz przygotowany przez Katarzynę Bereś, Prezes Zarządu w Agencji Pośrednictwa Pracy Polski HR EAST

Mówiąc o współczesnym rynku pracy nie można nie wspomnieć o rynku pracownika. Dotyczy to w sposób szczególny wyspecjalizowanych i doświadczonych pracowników. Ekspertów branży IT, inżynierów, ale też kierowców poszukują zarówno polskie, jak i europejskie firmy. Są kraje, jak np. Niemcy, które decydują się zna złagodzenie przepisów, aby przedsiębiorcy łatwiej mogli zatrudniać pracowników z innych krajów. Na specjalistów stawia również Wielka Brytania, która od 2021 roku, według rządowego projektu chce całkowicie zamknąć granice dla osób bez kwalifikacji.

Poszukiwanie wyspecjalizowanych pracowników w czasie dużego zapotrzebowania rynku na takie osoby nie jest dla rekruter łatwe. W takiej sytuacji działy HR powinny wykazać się szczególnym zaangażowaniem i w procesie rekrutacji uwzględnić nie tylko tradycyjne narzędzia, ale też stworzyć odpowiedni, atrakcyjny dla potencjalnego pracownika obraz pracodawcy.  Dla specjalistów, którzy z racji rzadko występujących umiejętności są bardzo dobrze opłacani, nie zawsze najważniejszą kwestią jest najwyższe proponowane wynagrodzenie. Możliwość pracy zdalnej, karty sportowe, bogaty pakiet socjalny czy popularne zwłaszcza w dużych korporacjach firmowe przedszkola czy żłobki. Firmy, zwłaszcza duże mają w tym zakresie szereg możliwości.

Rynek pracownika sprawił, że kandydaci inaczej oceniają potencjalnych pracodawców. Oceniają nie tylko to co w tej chwilo jest im oferowane, ale patrzą bardziej perspektywicznie i oceniają swoje szanse na rozwój. Odwróciły się również role na rozmowie kwalifikacyjnej. Kiedyś to kandydat musiał zaprezentować się w sposób atrakcyjny dla pracodawcy, okazać się z jak najlepszej strony. Dziś to po stronie rekrutera jest to, aby przedstawić reprezentowaną firmę jako najlepsze miejsce do pracy dla kandydata, z którym rozmawia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.