Komunikaty PR

Jak wykorzystać blog do wsparcia sprzedaży?

2022-07-07  |  01:00
Biuro prasowe

Trendy w zakupach konsumenckich jeszcze nigdy tak dynamicznie się nie zmieniały. E-commerce notuje rok do roku blisko 12-procentowe wzrosty. Izba Gospodarki Elektronicznej podaje, że 84 proc. internautów w naszym kraju dokonuje zakupów online. Obecnie coraz popularniejsze staje się pojęcie q-commerce, czyli szybkich zakupów przez Internet. Jak wykorzystać bloga do wsparcia sprzedaży? O tych rzeczach powinna pamiętać każda firma.

Na całym świecie sprzedaż online B2B była warta 7,72 miliarda dolarów. Po raz pierwszy pod koniec 2021 roku sprzedawcy B2B w USA preferowali sprzedaż online w porównaniu ze sprzedażą tradycyjną[1]. Również na rodzimym rynku coraz więcej klientów decyduje się na zakupy online. Aż 84 proc. polskich przedsiębiorstw jest zdania, że e-commerce pomoże im wejść na rynki zagraniczne znacznie tańszym kosztem niż w przypadku handlu tradycyjnego. Ponadto to szansa na zwiększenie skali działalności, wyższą wydajność, zwiększoną rentowność i sprawniejszą realizację zamówień.

Kluczowe jest dotarcie do klientów

Sprzedaż w Internecie to nie tylko szanse, ale i zagrożenia. Blisko 90 proc. konsumentów zmienia dostawcę, gdy ten ma negatywne opinie w sieci. W związku z tym coraz więcej firm przykłada ogromną rolę do marketingu referencyjnego. Ponadto przedsiębiorstwa poszukują dróg dotarcia do konsumentów. Badania wskazują, że 41 proc. firm sprzedaje swoje produkty do środowiska B2B – czyli innych przedsiębiorstw, które nie są klientami indywidualnymi.

 – Zarówno w dotarciu do klientów B2B, jak i B2C niezbędne jest generowanie odpowiednich treści. W Internecie jest ogromna konkurencja. Firmy powinny stosować narzędzia, które przyciągną potencjalnych odbiorców i pomogą im przejść przez cały proces zakupowy. Jednym z nich jest blog. W przypadku sprzedaży B2B treści powinny być skoncentrowane na sytuacji gospodarczej i rynkowej. Firma może tworzyć praktyczne porady dla przedsiębiorców, a jednocześnie w sprytny sposób prezentować swoje usługi – wyjaśnia Sebastian Kopiej z Commplace.

Co czwarta firma B2B e-commerce ocenia udział w e-sprzedaży na poziomie ponad 80 proc. Wyraźnie widać zatem, że rynek jest mocno konkurencyjny i zatłoczony.

Polacy czytają blogi i pokochali vlogi

Istotna jest droga dotarcia do konsumenta. Najnowsze badania pokazują, że 15 proc. kobiet nim zdecyduje się na zakupy czyta blogi i ogląda vlogi . Z takiego rozwiązania korzystają także mężczyźni (4 proc.), choć oni zdecydowanie preferują poszukiwanie opinii o firmie na forach[2].  To cenne informacje dla marketerów.

 – Każda branża ma swoją specyfikę. Jak widać, kobiety chętniej czytają porady w Internecie. Jednak świat online dynamicznie się zmienia. Obecnie każda firma, która kompleksowo podchodzi do e-commerce powinna posiadać blog dostosowany do swoich odbiorców. Dla naszych klientów generujemy treści ogólne, ale także spersonalizowane pod kątem grup docelowych, płci, wieku, miejsca zamieszkania, pracy, a nawet formy zatrudnienia. Wszystko to z uwzględnieniem zasad SEO – dodaje ekspert z Commlpace.

A w jaki sposób Polacy kupują w sieci? Najpopularniejsze narzędzia to platformy aukcyjne, bezpośrednie strony producentów, live shopping, media społecznościowe czy social selling. Dobrze prowadzony blog z interesującymi i użytecznymi treściami stanowi doskonałe narzędzie sprzedaży.

 


[1] Dane Izby Gospodarki Elektronicznej

[2] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2022/01/Raport-Mr-Mrs-e-Commerce.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.