Komunikaty PR

Jak wykorzystać blog do wsparcia sprzedaży?

2022-07-07  |  01:00
Biuro prasowe

Trendy w zakupach konsumenckich jeszcze nigdy tak dynamicznie się nie zmieniały. E-commerce notuje rok do roku blisko 12-procentowe wzrosty. Izba Gospodarki Elektronicznej podaje, że 84 proc. internautów w naszym kraju dokonuje zakupów online. Obecnie coraz popularniejsze staje się pojęcie q-commerce, czyli szybkich zakupów przez Internet. Jak wykorzystać bloga do wsparcia sprzedaży? O tych rzeczach powinna pamiętać każda firma.

Na całym świecie sprzedaż online B2B była warta 7,72 miliarda dolarów. Po raz pierwszy pod koniec 2021 roku sprzedawcy B2B w USA preferowali sprzedaż online w porównaniu ze sprzedażą tradycyjną[1]. Również na rodzimym rynku coraz więcej klientów decyduje się na zakupy online. Aż 84 proc. polskich przedsiębiorstw jest zdania, że e-commerce pomoże im wejść na rynki zagraniczne znacznie tańszym kosztem niż w przypadku handlu tradycyjnego. Ponadto to szansa na zwiększenie skali działalności, wyższą wydajność, zwiększoną rentowność i sprawniejszą realizację zamówień.

Kluczowe jest dotarcie do klientów

Sprzedaż w Internecie to nie tylko szanse, ale i zagrożenia. Blisko 90 proc. konsumentów zmienia dostawcę, gdy ten ma negatywne opinie w sieci. W związku z tym coraz więcej firm przykłada ogromną rolę do marketingu referencyjnego. Ponadto przedsiębiorstwa poszukują dróg dotarcia do konsumentów. Badania wskazują, że 41 proc. firm sprzedaje swoje produkty do środowiska B2B – czyli innych przedsiębiorstw, które nie są klientami indywidualnymi.

 – Zarówno w dotarciu do klientów B2B, jak i B2C niezbędne jest generowanie odpowiednich treści. W Internecie jest ogromna konkurencja. Firmy powinny stosować narzędzia, które przyciągną potencjalnych odbiorców i pomogą im przejść przez cały proces zakupowy. Jednym z nich jest blog. W przypadku sprzedaży B2B treści powinny być skoncentrowane na sytuacji gospodarczej i rynkowej. Firma może tworzyć praktyczne porady dla przedsiębiorców, a jednocześnie w sprytny sposób prezentować swoje usługi – wyjaśnia Sebastian Kopiej z Commplace.

Co czwarta firma B2B e-commerce ocenia udział w e-sprzedaży na poziomie ponad 80 proc. Wyraźnie widać zatem, że rynek jest mocno konkurencyjny i zatłoczony.

Polacy czytają blogi i pokochali vlogi

Istotna jest droga dotarcia do konsumenta. Najnowsze badania pokazują, że 15 proc. kobiet nim zdecyduje się na zakupy czyta blogi i ogląda vlogi . Z takiego rozwiązania korzystają także mężczyźni (4 proc.), choć oni zdecydowanie preferują poszukiwanie opinii o firmie na forach[2].  To cenne informacje dla marketerów.

 – Każda branża ma swoją specyfikę. Jak widać, kobiety chętniej czytają porady w Internecie. Jednak świat online dynamicznie się zmienia. Obecnie każda firma, która kompleksowo podchodzi do e-commerce powinna posiadać blog dostosowany do swoich odbiorców. Dla naszych klientów generujemy treści ogólne, ale także spersonalizowane pod kątem grup docelowych, płci, wieku, miejsca zamieszkania, pracy, a nawet formy zatrudnienia. Wszystko to z uwzględnieniem zasad SEO – dodaje ekspert z Commlpace.

A w jaki sposób Polacy kupują w sieci? Najpopularniejsze narzędzia to platformy aukcyjne, bezpośrednie strony producentów, live shopping, media społecznościowe czy social selling. Dobrze prowadzony blog z interesującymi i użytecznymi treściami stanowi doskonałe narzędzie sprzedaży.

 


[1] Dane Izby Gospodarki Elektronicznej

[2] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2022/01/Raport-Mr-Mrs-e-Commerce.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Bankowość

Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).

Handel

E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.