Komunikaty PR

Jak zapewnić ciągłość i bezpieczeństwo pracy w swojej firmie?

2021-01-07  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.01 MB )

Obecna sytuacja na rynku sprawiła, że hasło „niepewność” nieustannie pada z ust wielu przedsiębiorców. Kluczem jest zachowaniem płynności finansowej, którą zapewnia m.in. ciągłość pracy. Należy pamiętać jednak nie tylko o kwestiach ochrony zdrowia pracowników. Jakie cztery obszary warto także brać pod uwagę? Odpowiadamy poniżej.

Chroń dane

W dzisiejszych czasach, gdy firmy i konsumenci coraz częściej prowadzą działalność w chmurze, zabezpieczanie danych wirtualnych stało się równie istotne, co zabezpieczanie urządzeń fizycznych i dokumentów w biurze. Jak pokazują badania - aż 85% polskich przedsiębiorców sądzi, że zabezpieczenie danych informatycznych jest bardzo ważne, a 38,7% uważa, że na cyberataki są szczególnie narażone małe firmy. Z drugiej strony - 61,1% polskich przedsiębiorstw w ogóle nie korzysta z usług specjalistów od bezpieczeństwa, a 38% przyznaje, że poziom zabezpieczenia sieci w ich firmie jest niewystarczający. Na koniec warto dodać, że codziennie wykrywanych jest ok. 11700 rodzajów złośliwego oprogramowania. A jakie są skutki ataku hakerskiego na firmę? Dla 70% firm największym zagrożeniem związanym z atakiem hakerskim jest przerwa w działalności i utrata zysku. Należy jednak pamiętać także o utracie ważnych informacji, czy po prostu kryzysie wizerunkowym. Właśnie dlatego instalacja oprogramowania jest tak istotna.

Edukuj swój personel

Możesz pomyśleć, że każdy wie, jak wygląda wiadomość phishingowa. Faktem jednak jest, że chociaż wszyscy dobrze wiemy, jak wygląda słaba próba wyłudzenia firmowy danych, hakerzy stosują bardziej wyrafinowane sposoby. Właśnie dlatego warto przeszkolić zespół z zakresu rozpoznawania phisingu. Podczas szkolenia należy omówić, jakie kroki należy podjąć przed udostępnieniem poufnych informacji lub wprowadzeniem danych logowania. Co istotne - szkolenie nie powinno być jednorazowe. Regularne odświeżanie wiedzy może pomóc uniknąć wielu kłopotów i straty pieniędzy, zwłaszcza gdy pracownicy pracują w domu i korzystają z prywatnego sprzętu do sprawdzania służbowej skrzynki e-mailowej.

Awaria sprzętu firmowego? Żaden problem

Do marca 2020 roku praca zdalna należała do jednych z benefitów. Obecnie stała się nową normą, która obowiązuje w wielu firmach (w ten sposób pracuje 71% pracowników). Duże grono z nich otrzymało do pracy służbowy sprzęt - laptop, czy telefon. Jak wiadomo jednak, że praca w domu rządzi się innymi prawami, niż praca w biurze. Właśnie dlatego istnieje ryzyko, iż sprzęt ulegnie awarii np. poprzez zalanie, czy zbyt intensywne użytkowanie. Jak się okazuje, nie musi to oznaczać przerwy w pracy. - Awarie sprzętu firmowego często stają się przeszkodą w dalszym funkcjonowaniu firmy, czy wykonaniu obowiązków przez jej pracowników. Najwięcej czasu zajmuje ustalenie, do kogo należy zgłosić się z zepsutym sprzętem, a potem czekanie na naprawę - mówi Monika Książek, reprezentująca Sieć Serwisową QUADRA-NET, oferującą różnorodny portfel usług serwisowych dla firm. - Dobrym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z profesjonalnym serwisantem, który zapewni kompleksową obsługę. Przydzielony opiekun zajmie się organizacją usługi serwisowej niezależnie od tego, jaki sprzęt uległ uszkodzeniu. A jeżeli będzie taka konieczność na czas naprawy dostarczy sprzęt zastępczy lub gdy dojdzie do usunięcia ważnych danych pomoże w ich odzyskaniu - dodaje ekspert z Quadra-Net.

W efekcie pracownik mimo awarii będzie mógł wykonywać swoje obowiązki, co nie wpłynie negatywnie na funkcjonowanie firmy.

Deleguj zadania na zewnątrz

Jak pokazują analizy, obecny kryzys nie zatrzymał rozwoju branży outsourcingowej, gdyż firmy chcąc skoncentrować się na ochronie i rozwoju swojej pozycji rynkowej, delegują coraz więcej usług wspierających biznes. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest możliwość zapewnienia ciągłości działania firmy. Outsourcing może jednak pomóc także obniżyć koszty operacyjne o 20% -30% (co jest w szczególności istotne aktualnie dla wielu przedsiębiorców). Nie trzeba bowiem martwić się o wydatki, takie jak wynajem biura, media. Jest to również szczególnie istotne w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, w których brakuje miejsca lub środków na pracę dla wewnętrznych działów pomocniczych, takich jak finanse i płace.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Kongres Rady Podatkowej

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie

Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.

Przemysł

Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.