Komunikaty PR

Jak zapewnić ciągłość i bezpieczeństwo pracy w swojej firmie?

2021-01-07  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.01 MB )

Obecna sytuacja na rynku sprawiła, że hasło „niepewność” nieustannie pada z ust wielu przedsiębiorców. Kluczem jest zachowaniem płynności finansowej, którą zapewnia m.in. ciągłość pracy. Należy pamiętać jednak nie tylko o kwestiach ochrony zdrowia pracowników. Jakie cztery obszary warto także brać pod uwagę? Odpowiadamy poniżej.

Chroń dane

W dzisiejszych czasach, gdy firmy i konsumenci coraz częściej prowadzą działalność w chmurze, zabezpieczanie danych wirtualnych stało się równie istotne, co zabezpieczanie urządzeń fizycznych i dokumentów w biurze. Jak pokazują badania - aż 85% polskich przedsiębiorców sądzi, że zabezpieczenie danych informatycznych jest bardzo ważne, a 38,7% uważa, że na cyberataki są szczególnie narażone małe firmy. Z drugiej strony - 61,1% polskich przedsiębiorstw w ogóle nie korzysta z usług specjalistów od bezpieczeństwa, a 38% przyznaje, że poziom zabezpieczenia sieci w ich firmie jest niewystarczający. Na koniec warto dodać, że codziennie wykrywanych jest ok. 11700 rodzajów złośliwego oprogramowania. A jakie są skutki ataku hakerskiego na firmę? Dla 70% firm największym zagrożeniem związanym z atakiem hakerskim jest przerwa w działalności i utrata zysku. Należy jednak pamiętać także o utracie ważnych informacji, czy po prostu kryzysie wizerunkowym. Właśnie dlatego instalacja oprogramowania jest tak istotna.

Edukuj swój personel

Możesz pomyśleć, że każdy wie, jak wygląda wiadomość phishingowa. Faktem jednak jest, że chociaż wszyscy dobrze wiemy, jak wygląda słaba próba wyłudzenia firmowy danych, hakerzy stosują bardziej wyrafinowane sposoby. Właśnie dlatego warto przeszkolić zespół z zakresu rozpoznawania phisingu. Podczas szkolenia należy omówić, jakie kroki należy podjąć przed udostępnieniem poufnych informacji lub wprowadzeniem danych logowania. Co istotne - szkolenie nie powinno być jednorazowe. Regularne odświeżanie wiedzy może pomóc uniknąć wielu kłopotów i straty pieniędzy, zwłaszcza gdy pracownicy pracują w domu i korzystają z prywatnego sprzętu do sprawdzania służbowej skrzynki e-mailowej.

Awaria sprzętu firmowego? Żaden problem

Do marca 2020 roku praca zdalna należała do jednych z benefitów. Obecnie stała się nową normą, która obowiązuje w wielu firmach (w ten sposób pracuje 71% pracowników). Duże grono z nich otrzymało do pracy służbowy sprzęt - laptop, czy telefon. Jak wiadomo jednak, że praca w domu rządzi się innymi prawami, niż praca w biurze. Właśnie dlatego istnieje ryzyko, iż sprzęt ulegnie awarii np. poprzez zalanie, czy zbyt intensywne użytkowanie. Jak się okazuje, nie musi to oznaczać przerwy w pracy. - Awarie sprzętu firmowego często stają się przeszkodą w dalszym funkcjonowaniu firmy, czy wykonaniu obowiązków przez jej pracowników. Najwięcej czasu zajmuje ustalenie, do kogo należy zgłosić się z zepsutym sprzętem, a potem czekanie na naprawę - mówi Monika Książek, reprezentująca Sieć Serwisową QUADRA-NET, oferującą różnorodny portfel usług serwisowych dla firm. - Dobrym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z profesjonalnym serwisantem, który zapewni kompleksową obsługę. Przydzielony opiekun zajmie się organizacją usługi serwisowej niezależnie od tego, jaki sprzęt uległ uszkodzeniu. A jeżeli będzie taka konieczność na czas naprawy dostarczy sprzęt zastępczy lub gdy dojdzie do usunięcia ważnych danych pomoże w ich odzyskaniu - dodaje ekspert z Quadra-Net.

W efekcie pracownik mimo awarii będzie mógł wykonywać swoje obowiązki, co nie wpłynie negatywnie na funkcjonowanie firmy.

Deleguj zadania na zewnątrz

Jak pokazują analizy, obecny kryzys nie zatrzymał rozwoju branży outsourcingowej, gdyż firmy chcąc skoncentrować się na ochronie i rozwoju swojej pozycji rynkowej, delegują coraz więcej usług wspierających biznes. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest możliwość zapewnienia ciągłości działania firmy. Outsourcing może jednak pomóc także obniżyć koszty operacyjne o 20% -30% (co jest w szczególności istotne aktualnie dla wielu przedsiębiorców). Nie trzeba bowiem martwić się o wydatki, takie jak wynajem biura, media. Jest to również szczególnie istotne w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, w których brakuje miejsca lub środków na pracę dla wewnętrznych działów pomocniczych, takich jak finanse i płace.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.