Komunikaty PR

Jak zapewnić ciągłość i bezpieczeństwo pracy w swojej firmie?

2021-01-07  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.01 MB )

Obecna sytuacja na rynku sprawiła, że hasło „niepewność” nieustannie pada z ust wielu przedsiębiorców. Kluczem jest zachowaniem płynności finansowej, którą zapewnia m.in. ciągłość pracy. Należy pamiętać jednak nie tylko o kwestiach ochrony zdrowia pracowników. Jakie cztery obszary warto także brać pod uwagę? Odpowiadamy poniżej.

Chroń dane

W dzisiejszych czasach, gdy firmy i konsumenci coraz częściej prowadzą działalność w chmurze, zabezpieczanie danych wirtualnych stało się równie istotne, co zabezpieczanie urządzeń fizycznych i dokumentów w biurze. Jak pokazują badania - aż 85% polskich przedsiębiorców sądzi, że zabezpieczenie danych informatycznych jest bardzo ważne, a 38,7% uważa, że na cyberataki są szczególnie narażone małe firmy. Z drugiej strony - 61,1% polskich przedsiębiorstw w ogóle nie korzysta z usług specjalistów od bezpieczeństwa, a 38% przyznaje, że poziom zabezpieczenia sieci w ich firmie jest niewystarczający. Na koniec warto dodać, że codziennie wykrywanych jest ok. 11700 rodzajów złośliwego oprogramowania. A jakie są skutki ataku hakerskiego na firmę? Dla 70% firm największym zagrożeniem związanym z atakiem hakerskim jest przerwa w działalności i utrata zysku. Należy jednak pamiętać także o utracie ważnych informacji, czy po prostu kryzysie wizerunkowym. Właśnie dlatego instalacja oprogramowania jest tak istotna.

Edukuj swój personel

Możesz pomyśleć, że każdy wie, jak wygląda wiadomość phishingowa. Faktem jednak jest, że chociaż wszyscy dobrze wiemy, jak wygląda słaba próba wyłudzenia firmowy danych, hakerzy stosują bardziej wyrafinowane sposoby. Właśnie dlatego warto przeszkolić zespół z zakresu rozpoznawania phisingu. Podczas szkolenia należy omówić, jakie kroki należy podjąć przed udostępnieniem poufnych informacji lub wprowadzeniem danych logowania. Co istotne - szkolenie nie powinno być jednorazowe. Regularne odświeżanie wiedzy może pomóc uniknąć wielu kłopotów i straty pieniędzy, zwłaszcza gdy pracownicy pracują w domu i korzystają z prywatnego sprzętu do sprawdzania służbowej skrzynki e-mailowej.

Awaria sprzętu firmowego? Żaden problem

Do marca 2020 roku praca zdalna należała do jednych z benefitów. Obecnie stała się nową normą, która obowiązuje w wielu firmach (w ten sposób pracuje 71% pracowników). Duże grono z nich otrzymało do pracy służbowy sprzęt - laptop, czy telefon. Jak wiadomo jednak, że praca w domu rządzi się innymi prawami, niż praca w biurze. Właśnie dlatego istnieje ryzyko, iż sprzęt ulegnie awarii np. poprzez zalanie, czy zbyt intensywne użytkowanie. Jak się okazuje, nie musi to oznaczać przerwy w pracy. - Awarie sprzętu firmowego często stają się przeszkodą w dalszym funkcjonowaniu firmy, czy wykonaniu obowiązków przez jej pracowników. Najwięcej czasu zajmuje ustalenie, do kogo należy zgłosić się z zepsutym sprzętem, a potem czekanie na naprawę - mówi Monika Książek, reprezentująca Sieć Serwisową QUADRA-NET, oferującą różnorodny portfel usług serwisowych dla firm. - Dobrym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z profesjonalnym serwisantem, który zapewni kompleksową obsługę. Przydzielony opiekun zajmie się organizacją usługi serwisowej niezależnie od tego, jaki sprzęt uległ uszkodzeniu. A jeżeli będzie taka konieczność na czas naprawy dostarczy sprzęt zastępczy lub gdy dojdzie do usunięcia ważnych danych pomoże w ich odzyskaniu - dodaje ekspert z Quadra-Net.

W efekcie pracownik mimo awarii będzie mógł wykonywać swoje obowiązki, co nie wpłynie negatywnie na funkcjonowanie firmy.

Deleguj zadania na zewnątrz

Jak pokazują analizy, obecny kryzys nie zatrzymał rozwoju branży outsourcingowej, gdyż firmy chcąc skoncentrować się na ochronie i rozwoju swojej pozycji rynkowej, delegują coraz więcej usług wspierających biznes. Jedną z największych zalet tego rozwiązania jest możliwość zapewnienia ciągłości działania firmy. Outsourcing może jednak pomóc także obniżyć koszty operacyjne o 20% -30% (co jest w szczególności istotne aktualnie dla wielu przedsiębiorców). Nie trzeba bowiem martwić się o wydatki, takie jak wynajem biura, media. Jest to również szczególnie istotne w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, w których brakuje miejsca lub środków na pracę dla wewnętrznych działów pomocniczych, takich jak finanse i płace.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.