Komunikaty PR

Jak zostaliśmy pierwszą polską “niecukiernią”

2020-05-21  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.03 MB )

Ewelina Choińska i Rafał Kościuk zdecydowali się na uruchomienie w Białymstoku wytwórni słodkości idąc na przekór tradycyjnym przyzwyczajeniom Polaków. Uparcie podkreślali, że są pierwszą  "niecukiernią" na krajowym rynku. To pójście pod prąd się opłaciło. Dzisiaj pod szyldem Fit Cake działa 14 lokali, a w internecie fraza "ciasto bez cukru" jest coraz częściej wyszukiwana.

Fit ciasta poszukiwane są szczególnie teraz, kiedy rozpoczął się trzeci etap "odmrażania" gospodarki i uwolnione zostały wreszcie kawiarnie i restauracje. Wiele osób wraz z powrotem do względnej normalności postanowiło rozpocząć nowy etap życia i obiecuje sobie: więcej ruchu, zdrowsze jedzenie, mniej kalorii, cukru i używek.

My ten trend, który teraz przybiera na sile, wyłapaliśmy dużo wcześniej - mówi Ewelina Choińska, która w Fit Cake odpowiada za kreowanie słodkości bez cukru, a prywatnie startuje w zawodach fitness, stąd jej zainteresowanie dietą. - Coraz więcej ludzi woli zjeść mniejszy, ale wartościowy posiłek. Szczególnie widoczne jest to w grupie 30, 40-latków, którzy nie tylko dbają o siebie, ale chcą wdrażać zdrowe trendy w swojej rodzinie. Wychowywać dzieci tak, by były świadome tego, jak bardzo to co jemy wpływa na to kim się stajemy. Wspieramy ich w tym. Promujemy  zdrowy styl życia i odżywiania.

 

 

Bez cukru, a smaczne

Zanim powstało Fit Cake, na rynku była ewidentna luka. Polacy mieli już wprawdzie świadomość tego, że cukier jest jednym z uzależnień. Lekarze coraz częściej postulowali dietę bez cukru, bez glutenu, bez laktozy. Zwracali uwagę na to, że możne być ona pomocna w zwalczaniu wielu schorzeń: nadwagi, cukrzycy, celiakii, depresji, dolegliwości układu krążenia. Ale bezglutenowe i bezcukrowe ciasta wypiekały głównie domowe gospodynie, nie były one szeroko dostępne w sprzedaży.

Kiedy otworzyliśmy w 2016 roku pierwszy lokal to było jak rewolucja, istny boom. Odbierałam codziennie mnóstwo telefonów z pytaniem, czy potrafię zrobić naprawdę dobre ciasto bezglutenowe albo ciasto bez cukru - opowiada Ewelina Choińska. - Niektórzy przychodzili spróbować i nie kryli zdziwienia, że coś bez mąki pszennej czy mleka może tak smakować. Fama szybko się rozeszła. Ponieważ pomysł szybko chwycił, postanowiliśmy rozwijać się jako sieć franczyzowa. Niektórzy nasi klienci zostali naszymi franczyzobiorcami.

Ciasta wyzwanie

W ofercie pierwszej polskiej "niecukierni" są ciasta bez cukru, torty bezglutenowe czy wegańskie lody. Hitem okazały się batoniki, które nawiązują smakiem do tych popularnych, produkowanych przez światowe koncerny, ale mają prosty, zdrowy skład i nawet trzy razy mniej kalorii. Ewelina jako zawodniczka fitness przykłada do tego ogromną wagę.

Każdy nasz produkt zawiera listę makroskładników z dokładnym wyliczeniem kalorii. Informujemy też czym został posłodzony. Używamy tylko naturalnych słodzików: erytrolu czy ksynolitu, które nie powodują tzw. skoku glikemicznego i są dla organizmu zdrowsze - wyjaśnia.

Fit Cake jest producentem bezglutenowych ciast nie tylko z nazwy. Posiada odpowiedni certyfikat. Dzięki temu do firmy zgłasza się także wiele przedszkoli czy szkół, które wprowadziły u siebie dietę bezglutenową. Klienci lokalu to także np.g stowarzyszenia diabetyków czy nawet placówki służby zdrowia.
 

Ewelina przyznaje, że w całym tym biznesie najbardziej lubi moment, kiedy ma przygotować tort na czyjeś bardzo precyzyjne zamówienie. Ze względu na ograniczoną liczbę składników, których może do niego użyć, stanowi to nie lada wyzwanie.

Siadam wtedy i kombinuję, eksperymentuję z różnymi dodatkami. Lubię oczywiście słuchać potem komplementów klientów, najbardziej dzieci. Ale jeśli coś mi naprawdę wyjdzie, to wchodzi do naszego stałego menu, jak np. nasz sernik - dodaje Ewelina.

 

No sugar, no problem  

Walkę z niezdrowymi nawykami żywieniowymi i cukrowym uzależnieniem zaczęły wspierać także instytucje państwowe. W ubiegłym roku minister zdrowia udostępnił efekty badań, z których wynika, że w ostatnim dziesięcioleciu w diecie każdego Polaka trzykrotnie zwiększyła się ilość przetworzonego cukru, to znaczy zjadanego jako dodatek do napojów, kremów, ciasteczek.

To jest mylące. Wydaje nam się, że odżywiamy się zdrowo, używamy znikomej ilości cukru, a tyjemy, albo mamy zadatki na cukrzyka. Tymczasem po prostu nie zdajemy sobie sprawy, że zjadając zupę w proszku pochłaniamy sporą ilość cukru, pijąc zdawałoby się dietetyczny jogurt tak samo - dodaje Ewelina Choińska. - Fit Cake to nie tylko nasz sposób na biznes, to też nasza misja, polegająca na pokazaniu, że życie bez cukru może być słodkie, a na pewno jest zdrowsze. Przekonujemy też, że jeść zdrowo to nie znaczy niesmacznie, rezygnując ze słodyczy i innych kulinarnych przyjemności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.