Komunikaty PR

Jakie działania mogą wesprzeć employer branding?

2020-09-02  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP DKK ( 1.37 MB )

Według 83% przedsiębiorców przyciąganie i zatrzymywanie talentów to częste wyzwanie, z którym borykają się podczas swojej pracy. Jak podaje ICAN Institute koszty nieudanej rekrutacji mogą wynieść bowiem nawet 39 350 złotych, a w momencie odejścia pracownika – kwota ta może się potroić! Jak więc zbudować silną markę, która będzie niczym magnes przyciągać talenty? Czy można realizować employer branding poprzez aktywności takie jak imprezy integracyjne w górach lub weryfikację ścieżki pracownika? Odpowiadamy!

Opinie nowych kandydatów – dlaczego warto je wykorzystać?

Jednym z największych błędów, jakie może popełnić właściciel firmy, jeśli chodzi o budowanie marki pracodawcy, jest brak informacji zwrotnych od pracowników. Przy zatrudnianiu nowych pracowników dobrze jest konsultować się z nimi w trakcie całego procesu. Podczas rozmowy możesz dowiedzieć się, gdzie występują problemy w procesie wdrażania i jak je naprawić. Ignorowanie usterek w procesie rekrutacji i szkolenia obecnych pracowników może być receptą na… katastrofę. Im dłużej będziesz czekać, aby rozwiązać te problemy, tym trudniej będzie Ci przyciągać stały strumień wartościowych kandydatów. Wysłuchanie obaw swojego zespołu jest niezbędne, jeśli chcesz stworzyć kulturę firmy opartą na trosce i zrozumieniu.

Zadanie dla Ciebie: przygotuj listę kontrolną, która na każdym etapie rekrutacji i onboardingu będzie wypełniana przez nowoprzybyłe osoby (pamiętaj o przeanalizowaniu wyników!).

Ścieżka pracownika – czyli jak spojrzeć na firmę oczami osoby z zewnątrz?

O ile pojęcie ścieżki kariery pracownika jest znane wielu osobom, to ścieżka pracownika jest już mniej popularna. Co zatem kryje się pod tym terminem? To cała „trasa”, jaką musi pokonać potencjalny pracownik od momentu zbliżenia się do siedziby firmy, do chwili, gdy usiądzie na fotelu przed rekruterem. Podczas tych kilku minut dana osoba ma szanse przyjrzeć się i ocenić elementy takie jak: elewacja budynku, schody, recepcja, wystrój wnętrza, czy wygląd łazienki. Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Devire - już co 2 kandydat rozważający ofertę pracy ocenia biuro oraz jego lokalizację. Coraz częściej zdarza się również, że potencjalny pracownik odrzuca propozycję zatrudnienia właśnie ze względu na niedogodne warunki biurowe.

Zadanie dla Ciebie: przejdź samodzielnie (lub zaangażuj managerów) drogę, która pokonuje każdy potencjalny pracownik. Dzięki temu zweryfikujesz, czy na swojej drodze nie natyka się np. na niedziałające włączniki światła, porozrzucane kartony lub odpadające elementy tynku.

Nowe technologie – jakie rozwiązania warto roważyć?

Utrzymanie konkurencyjności w świecie biznesu wymaga ciężkiej pracy. Jednym z najlepszych sposobów na zapewnienie Twojej firmie przewagi konkurencyjnej jest pozostawanie „na bieżąco” z nowoczesnymi technologiami. Istnieje mnóstwo narzędzi dostępnych dla właścicieli firm, którzy próbują zoptymalizować swoje działania z zakresu employer brandingu. Inwestowanie w takie rozwiązania jak marketing conversion, nowoczesną stronę internetową, czy atrakcyjne kampanie skierowane do potencjalnych pracowników to tylko niektóre z przykładów.

Zadanie dla Ciebie: Zastanów się, czy wykorzystałeś wszystkie możliwe rozwiązania, które mogłyby wesprzeć employer branding. Jeśli nie masz do tego zasobów – skonsultuj się z ekspertami, którzy mogą wesprzeć Cię w tym temacie.

- Jeśli chcemy przyciągnąć najlepszych i najzdolniejszych pracowników, stworzenie silnej marki powinno być niezbędnym elementem naszej strategii. Włączenie do tego procesu nowych technologii, takich jak np. marketing conversion i współpraca działu HR z działem PR-u to dobry sposób na zbudowanie odnoszącej sukcesy i szanowanej marki pracodawcy – mówi Anna Goławska z agencji PR Commplace.

Wykorzystaj nowe technologie

Wiele uczelni wyższych przed rozpoczęciem roku akademickiego organizuje imprezy integracyjne w górach lub nad morzem, podczas których starsi koledzy wprowadzają „pierwszoroczniaków” w kulturę organizacyjną oraz zapoznają ze specyfiką danego kierunku. Dlaczego nie przenieść tego także do firmy? To dobra okazja, aby w ciekawy sposób zapoznać nowych pracowników z wartościami przedsiębiorstwa, jednocześnie tworząc z nimi relację. - Budowanie i nadzorowanie zespołu podczas imprez integracyjnych daje także możliwość spojrzenia na grupę pod kątem poszukiwania liderów, taktyków, czy planistów – mówi Katarzyna Bemsz, Kierownik Działu Sprzedaży i Obsługi Klientów Dworu Korona Karkonoszy, który specjalizuje się w organizowaniu wyjazdów firmowych. Podczas wykonywania ćwiczeń team buildingowych w łatwy sposób można zauważyć, jakie role naturalnie przyjmują poszczególne osoby. Dobrze zorganizowane imprezy integracyjne w górach, czy nad morzem mogą stać się kultowym elementem w kulturze organizacyjnej firmy, a uczestnictwo w nich byłoby wręcz ukoronowaniem pomyślnie zakończonego procesu rekrutacyjnego.

Zadanie dla Ciebie: zastanów się, z jakimi problemami borykają się nowoprzyjęci pracownicy i w jaki sposób wyjazd integracyjny mógłby rozwiązać te problemy.

- Ważnym aspektem każdego wyjazdu są działania z zakresu „team building”. Z pozoru proste ćwiczenia, odpowiednio dobrane przez nas do specyfiki danej firmy, czy relacji pracowników stanowią okazję do integracji zespołu, a finalnie - zwiększenia efektywności jego pracy – dodaje ekspert z Dworu Korona Karkonoszy.

Weryfikacja ścieżki klienta, imprezy integracyjne w górach, marketing conversion – to tylko kilka przykładów, które mogą wesprzeć Twoją firmę w pozyskaniu prawdziwych talentów. Na koniec warto przytoczyć jeszcze myśl amerykańskiego pisarza, filozofa i publicysty - Richarda Bacha: „Im bardziej chcę coś robić, tym mniej nazywam to pracą”. Te słowa to klucz do zrozumienia, czym powinna być skuteczna strategia employer brandingowa.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.