Katowizje 2020 – najlepsze projekty CSR nagrodzone
Znamy Laureatów konkursu Katowizje 2020: Firma Społecznie Odpowiedzialna. Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink, reprezentujący Miasto Katowice oraz agencja 19 Południk uhonorowali najciekawsze projekty CSR, zrealizowane przez firmy z sektora MMŚP.
Konkurs Katowizje miał na celu wyłonić liderów CSR wśród lokalnych mikro, małych i średnich firm, które inwestują, kreują i wdrażają innowacyjne narzędzia i rozwiązania, mające służyć lokalnym społecznościom i środowisku naturalnemu. Spośród zgłoszonych projektów wyłoniono najlepsze, zdaniem Jury, inicjatywy, które tworzą przestrzeń i warunki dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego, pomimo aktualnej, globalnej sytuacji i wyzwań biznesowych z nią związanych.
- Konkurs rozstrzygamy równo rok po otwarciu Miejskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Rawa.Ink. To był trudny rok dla wszystkich, dlatego nasze działania skupiały się na pomocy mieszkańcom, służbie zdrowia, ale i przedsiębiorcom. Uruchomiliśmy szereg pakietów osłonowych, bo wiemy, że jednym z ważniejszych elementów walki ze skutkami koronawirusa jest ochrona miejsc pracy. Ostatnie miesiące udowodniły nam wszystkim, jak ważna jest społeczna odpowiedzialność i solidarność w naszych lokalnych społecznościach. Dlatego zdecydowaliśmy, aby uhonorować tych przedsiębiorców, którzy realizują działania CSR i którzy wiedzą, jak ważna jest społeczna odpowiedzialność biznesu, wpisana w strategię rozwoju ich firm. Wybraliśmy innowacyjne i ciekawe projekty realizowane przez przedstawicieli biznesu, osoby odpowiedzialne za projekty społeczne w samorządzie i przedstawicieli sektora pozarządowego. Cieszę się, że w Katowicach mamy tak wielu przedsiębiorców, którzy poza czysto biznesowym nastawieniem, pamiętają o środowisku lokalnym, w którym działają na co dzień - mówi Prezydent Miasta Katowice Marcin Krupa.
Nagrodę Prezydenta Miasta Katowice otrzymały trzy projekty:
- W kategorii mikroprzedsiębiorstwo Laureatem została firma: The Link Szkoła Języków Obcych i Komunikacji Międzykulturowej, za projekt „Odkrywcy Kultur. Międzyszkolny Turniej Międzykulturowy”, który poprzez zabawę uczy tolerancji, walczy z wykluczeniem kulturowym i pomaga zdobywać szeroką wiedzę dotyczącą różnic kulturowych.
- W kategorii małe przedsiębiorstwo Laureatem została firma: INDEX – Biuro Podróży Sp. z o.o. Sp. k. za projekt „Centrum Integracji Międzypokoleniowej - Bezpieczna Twierdza”, które łączy pokolenia, uczy wspierania się i integrowania we wspólnocie lokalnej, a także pobudza aktywność społeczną jednostek, grup i lokalnych przedsiębiorców.
- W kategorii średnie przedsiębiorstwo Laureatem została firma: CShark Sp. z o.o. za projekt „Nowy Rozdział”, który powstał z myślą o wsparciu usamodzielniających się wychowanków placówek pieczy zastępczej i który stanowi pomoc przed wyzwaniem, jakim jest wkroczenie w dorosłość. Dzięki programowi młodzi ludzie mogli nakreślić ścieżkę swojego rozwoju zawodowego, połączoną z ich mocnymi stronami i talentami.
Dodatkowo agencja 19 Południk ufundowała nagrodę specjalną, w postaci opracowania strategii marketingowej dla Laureata Głównego, o łącznej wartości 10 000 zł. Otrzymała ją firma The Link Szkoła Języków Obcych i Komunikacji Międzykulturowej.
- Codziennie mamy okazję obserwować, jak bardzo serce Śląska się zmienia, jak się rozwija. Szczególny udział w tym procesie mają katowiccy przedsiębiorcy, którzy startując w konkursie Katowizje udowodnili, że pomimo trwającej pandemii z powodzeniem można nie tylko rozwijać swój biznes, ale również przeznaczyć czas i środki finansowe na działania w obszarze CSR. Projekt „Odkrywcy kultur” zdobył nasze szczególne uznanie, ponieważ w sposób twórczy i atrakcyjny pomaga pokonać bariery różnic kulturowych, a także poznać i dostosować się do norm kulturowych i zasad społecznych funkcjonujących w odmiennej kulturze – podsumowuje Olga Grzybowska, Account Director w 19 Południku, członek Jury konkursu Katowizje.
W ramach zakończonej właśnie pierwszej edycji konkursu Katowizje można było zgłaszać projekty zrealizowane na terenie Katowic w okresie 2019 – 2020. Na przyszły rok planowane jest uruchomienie kolejnej edycji tej inicjatywy.
Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink. Miasta Katowice to nowoczesna przestrzeń biurowa wraz ze strefą coworkingową umożliwiająca rozwój mieszkańcom Katowic w obszarach przedsiębiorczości i innowacyjności. Powstała z myślą o start-up’ach oraz firmach sektora MŚP, które znajdą tutaj wsparcie w zakresie sieciowania kontaktów, poszerzania wiedzy, zdobywania doświadczenia, inspiracji, rozwoju projektów oraz internacjonalizacji, które zapewniają liczni partnerzy i mentorzy oraz zespół Rawa.Ink.
19 Południk to niezależna agencja strategiczno - kreatywna. Zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem strategii komunikacji, kampaniami 360°, brandingiem, projektowaniem opakowań oraz tworzeniem platform kreatywnych, stron www i aplikacji mobilnych. Pracuje dla marek takich jak Lotos, Kaufland, Dan Cake i innych.

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku
Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.
Finanse
Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.
Konsument
Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.