Komunikaty PR

Katowizje 2020 – najlepsze projekty CSR nagrodzone

2020-12-17  |  13:20
Biuro prasowe
Do pobrania banner ( 0.39 MB )

Znamy Laureatów konkursu Katowizje 2020: Firma Społecznie Odpowiedzialna. Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink, reprezentujący Miasto Katowice oraz agencja 19 Południk uhonorowali najciekawsze projekty CSR, zrealizowane przez firmy z sektora MMŚP.  

 

Konkurs Katowizje miał na celu wyłonić liderów CSR wśród lokalnych mikro, małych i średnich firm, które inwestują, kreują i wdrażają innowacyjne narzędzia i rozwiązania, mające służyć lokalnym społecznościom i środowisku naturalnemu. Spośród zgłoszonych projektów wyłoniono najlepsze, zdaniem Jury, inicjatywy, które tworzą przestrzeń i warunki dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego, pomimo aktualnej, globalnej sytuacji i wyzwań biznesowych z nią związanych.

 

- Konkurs rozstrzygamy równo rok po otwarciu Miejskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Rawa.Ink. To był trudny rok dla wszystkich, dlatego nasze działania skupiały się na pomocy mieszkańcom, służbie zdrowia, ale i przedsiębiorcom. Uruchomiliśmy szereg pakietów osłonowych, bo wiemy, że jednym z ważniejszych elementów walki ze skutkami koronawirusa jest ochrona miejsc pracy. Ostatnie miesiące udowodniły nam wszystkim, jak ważna jest społeczna odpowiedzialność i solidarność w naszych lokalnych społecznościach. Dlatego zdecydowaliśmy, aby uhonorować tych przedsiębiorców, którzy realizują działania CSR i którzy wiedzą, jak ważna jest społeczna odpowiedzialność biznesu, wpisana w strategię rozwoju ich firm. Wybraliśmy innowacyjne i ciekawe projekty realizowane przez przedstawicieli biznesu, osoby odpowiedzialne za projekty społeczne w samorządzie i przedstawicieli sektora pozarządowego. Cieszę się, że w Katowicach mamy tak wielu przedsiębiorców, którzy poza czysto biznesowym nastawieniem, pamiętają o środowisku lokalnym, w którym działają na co dzień - mówi Prezydent Miasta Katowice Marcin Krupa

 

Nagrodę Prezydenta Miasta Katowice otrzymały trzy projekty:

  • W kategorii mikroprzedsiębiorstwo Laureatem została firma: The Link Szkoła Języków Obcych i Komunikacji Międzykulturowej, za projekt „Odkrywcy Kultur. Międzyszkolny Turniej Międzykulturowy”, który poprzez zabawę uczy tolerancji, walczy z wykluczeniem kulturowym i pomaga zdobywać szeroką wiedzę dotyczącą różnic kulturowych.

 

  • W kategorii małe przedsiębiorstwo Laureatem została firma: INDEX – Biuro Podróży Sp. z o.o. Sp. k. za projekt „Centrum Integracji Międzypokoleniowej - Bezpieczna Twierdza”, które łączy pokolenia, uczy wspierania się i integrowania we wspólnocie lokalnej, a także pobudza aktywność społeczną jednostek, grup i lokalnych przedsiębiorców.

 

  • W kategorii średnie przedsiębiorstwo Laureatem została firma: CShark Sp. z o.o. za projekt „Nowy Rozdział”, który powstał z myślą o wsparciu usamodzielniających się wychowanków placówek pieczy zastępczej i który stanowi pomoc przed wyzwaniem, jakim jest wkroczenie w dorosłość. Dzięki programowi młodzi ludzie mogli nakreślić ścieżkę swojego rozwoju zawodowego, połączoną z ich mocnymi stronami i talentami.

 

Dodatkowo agencja 19 Południk ufundowała nagrodę specjalną, w postaci opracowania strategii marketingowej dla Laureata Głównego, o łącznej wartości 10 000 zł. Otrzymała ją firma The Link Szkoła Języków Obcych i Komunikacji Międzykulturowej.

 

- Codziennie mamy okazję obserwować, jak bardzo serce Śląska się zmienia, jak się rozwija. Szczególny udział w tym procesie mają katowiccy przedsiębiorcy, którzy startując w konkursie Katowizje udowodnili, że pomimo trwającej pandemii z powodzeniem można nie tylko rozwijać swój biznes, ale również przeznaczyć czas i środki finansowe na działania w obszarze CSR. Projekt „Odkrywcy kultur” zdobył nasze szczególne uznanie, ponieważ w sposób twórczy i atrakcyjny pomaga pokonać bariery różnic kulturowych, a także poznać i dostosować się do norm kulturowych i zasad społecznych funkcjonujących w odmiennej kulturze – podsumowuje Olga Grzybowska, Account Director w 19 Południku, członek Jury konkursu Katowizje.

 

W ramach zakończonej właśnie pierwszej edycji konkursu Katowizje można było zgłaszać projekty zrealizowane na terenie Katowic w okresie 2019 – 2020. Na przyszły rok planowane jest uruchomienie kolejnej edycji tej inicjatywy.

 

Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink. Miasta Katowice to nowoczesna przestrzeń biurowa wraz ze strefą coworkingową umożliwiająca rozwój mieszkańcom Katowic w obszarach przedsiębiorczości i innowacyjności. Powstała z myślą o start-up’ach oraz firmach sektora MŚP, które znajdą tutaj wsparcie w zakresie sieciowania kontaktów, poszerzania wiedzy, zdobywania doświadczenia, inspiracji, rozwoju projektów oraz internacjonalizacji, które zapewniają liczni partnerzy i mentorzy oraz zespół Rawa.Ink.

 

19 Południk to niezależna agencja strategiczno - kreatywna. Zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem strategii komunikacji, kampaniami 360°, brandingiem, projektowaniem opakowań oraz tworzeniem platform kreatywnych, stron www i aplikacji mobilnych. Pracuje dla marek takich jak Lotos, Kaufland, Dan Cake i innych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.