Katowizje 2020 – najlepsze projekty CSR nagrodzone
Znamy Laureatów konkursu Katowizje 2020: Firma Społecznie Odpowiedzialna. Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink, reprezentujący Miasto Katowice oraz agencja 19 Południk uhonorowali najciekawsze projekty CSR, zrealizowane przez firmy z sektora MMŚP.
Konkurs Katowizje miał na celu wyłonić liderów CSR wśród lokalnych mikro, małych i średnich firm, które inwestują, kreują i wdrażają innowacyjne narzędzia i rozwiązania, mające służyć lokalnym społecznościom i środowisku naturalnemu. Spośród zgłoszonych projektów wyłoniono najlepsze, zdaniem Jury, inicjatywy, które tworzą przestrzeń i warunki dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego, pomimo aktualnej, globalnej sytuacji i wyzwań biznesowych z nią związanych.
- Konkurs rozstrzygamy równo rok po otwarciu Miejskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Rawa.Ink. To był trudny rok dla wszystkich, dlatego nasze działania skupiały się na pomocy mieszkańcom, służbie zdrowia, ale i przedsiębiorcom. Uruchomiliśmy szereg pakietów osłonowych, bo wiemy, że jednym z ważniejszych elementów walki ze skutkami koronawirusa jest ochrona miejsc pracy. Ostatnie miesiące udowodniły nam wszystkim, jak ważna jest społeczna odpowiedzialność i solidarność w naszych lokalnych społecznościach. Dlatego zdecydowaliśmy, aby uhonorować tych przedsiębiorców, którzy realizują działania CSR i którzy wiedzą, jak ważna jest społeczna odpowiedzialność biznesu, wpisana w strategię rozwoju ich firm. Wybraliśmy innowacyjne i ciekawe projekty realizowane przez przedstawicieli biznesu, osoby odpowiedzialne za projekty społeczne w samorządzie i przedstawicieli sektora pozarządowego. Cieszę się, że w Katowicach mamy tak wielu przedsiębiorców, którzy poza czysto biznesowym nastawieniem, pamiętają o środowisku lokalnym, w którym działają na co dzień - mówi Prezydent Miasta Katowice Marcin Krupa.
Nagrodę Prezydenta Miasta Katowice otrzymały trzy projekty:
- W kategorii mikroprzedsiębiorstwo Laureatem została firma: The Link Szkoła Języków Obcych i Komunikacji Międzykulturowej, za projekt „Odkrywcy Kultur. Międzyszkolny Turniej Międzykulturowy”, który poprzez zabawę uczy tolerancji, walczy z wykluczeniem kulturowym i pomaga zdobywać szeroką wiedzę dotyczącą różnic kulturowych.
- W kategorii małe przedsiębiorstwo Laureatem została firma: INDEX – Biuro Podróży Sp. z o.o. Sp. k. za projekt „Centrum Integracji Międzypokoleniowej - Bezpieczna Twierdza”, które łączy pokolenia, uczy wspierania się i integrowania we wspólnocie lokalnej, a także pobudza aktywność społeczną jednostek, grup i lokalnych przedsiębiorców.
- W kategorii średnie przedsiębiorstwo Laureatem została firma: CShark Sp. z o.o. za projekt „Nowy Rozdział”, który powstał z myślą o wsparciu usamodzielniających się wychowanków placówek pieczy zastępczej i który stanowi pomoc przed wyzwaniem, jakim jest wkroczenie w dorosłość. Dzięki programowi młodzi ludzie mogli nakreślić ścieżkę swojego rozwoju zawodowego, połączoną z ich mocnymi stronami i talentami.
Dodatkowo agencja 19 Południk ufundowała nagrodę specjalną, w postaci opracowania strategii marketingowej dla Laureata Głównego, o łącznej wartości 10 000 zł. Otrzymała ją firma The Link Szkoła Języków Obcych i Komunikacji Międzykulturowej.
- Codziennie mamy okazję obserwować, jak bardzo serce Śląska się zmienia, jak się rozwija. Szczególny udział w tym procesie mają katowiccy przedsiębiorcy, którzy startując w konkursie Katowizje udowodnili, że pomimo trwającej pandemii z powodzeniem można nie tylko rozwijać swój biznes, ale również przeznaczyć czas i środki finansowe na działania w obszarze CSR. Projekt „Odkrywcy kultur” zdobył nasze szczególne uznanie, ponieważ w sposób twórczy i atrakcyjny pomaga pokonać bariery różnic kulturowych, a także poznać i dostosować się do norm kulturowych i zasad społecznych funkcjonujących w odmiennej kulturze – podsumowuje Olga Grzybowska, Account Director w 19 Południku, członek Jury konkursu Katowizje.
W ramach zakończonej właśnie pierwszej edycji konkursu Katowizje można było zgłaszać projekty zrealizowane na terenie Katowic w okresie 2019 – 2020. Na przyszły rok planowane jest uruchomienie kolejnej edycji tej inicjatywy.
Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink. Miasta Katowice to nowoczesna przestrzeń biurowa wraz ze strefą coworkingową umożliwiająca rozwój mieszkańcom Katowic w obszarach przedsiębiorczości i innowacyjności. Powstała z myślą o start-up’ach oraz firmach sektora MŚP, które znajdą tutaj wsparcie w zakresie sieciowania kontaktów, poszerzania wiedzy, zdobywania doświadczenia, inspiracji, rozwoju projektów oraz internacjonalizacji, które zapewniają liczni partnerzy i mentorzy oraz zespół Rawa.Ink.
19 Południk to niezależna agencja strategiczno - kreatywna. Zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem strategii komunikacji, kampaniami 360°, brandingiem, projektowaniem opakowań oraz tworzeniem platform kreatywnych, stron www i aplikacji mobilnych. Pracuje dla marek takich jak Lotos, Kaufland, Dan Cake i innych.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.