Komunikaty PR

Komunikacja za pośrednictwem LinkedIn Badanie jakościowe

2022-06-19  |  01:00
Biuro prasowe

Jednak kluczowym jest, aby wybrać odpowiednie medium. Mówiąc o sferze biznesowym liderem na rynku jest LinkedIn. To właśnie on jest najczęściej wybieranym społecznościowo-biznesowym serwisem. 

 

LinkedIn to jeden z najważniejszych na rynku serwisów biznesowych. Obecnie posiada 810 mln użytkowników w 200 państwach (w Polsce pod koniec 2021 roku - 4,7 mln). Zarejestrowanym na nim jest 57 mln kont firmowych. To tylko jedne z wielu dostępnych statystyk o serwisie. Według badań ponad 40% kandydatów do pracy śledzi i ocenia CEO danej firmy na Facebooku, Instagramie i LinkedInie. Jest to faktor, o którym wielu menedżerów zapomina lub nie zdaje sobie sprawy, jakie możliwości dać im może obecność oraz aktywność w przestrzeni internetowej 

 

Analizując serwis i jego rolę, można dojść do wniosku, że brakuje danych jakościowych, które odpowiadałyby na subiektywne opinie na temat znaczenia serwisu, których w przestrzeni publicznej można wyróżnić bardzo dużo. Ujęcie statystyczne daje możliwość oszacowania możliwości i potencjału, jaki może dostarczyć nam korzystanie z serwisu, jednakże o prawdziwej wartości i efektach wizerunkowych, mogą dać nam wyniki jakościowe, które uwzględniać będą styl oraz formę konstruowania komunikatów. 

Temu zagadnieniu przyjrzeli się autorzy badania. Jako jedni z pierwszych, postanowili zbadać jakościowy aspekt komunikacji biznesowej, za pośrednictwem LinkedIn. Ich obiektem badawczym zostało 116 przedstawicieli kadry C-Level (CEO, CFO, COO). „W debacie publicznej, dotykającej aspektów kreowania wizerunku i komunikacji w social mediach, zdecydowanie brakuje spojrzenia jakościowego. Statystyki i liczby to jedno, natomiast przedstawicielom biznesu potrzebne są wyraźne wskazówki, w jaki sposób powinni budować swoją komunikację za pośrednictwem serwisu – mówi dr Bartłomiej Machnik, autor badania. 

 

Wyniki badań wskazują: 

 

  • jaką świadomością wykazuje się kadra C-Level przy budowaniu marki osobistej za pośrednictwem serwisu, 

  • jakie formy komunikacji tekstowej przyjmuje, 

  • jakie wykorzystują elementy do budowania komunikatów. 

 

 

 

Preferowana aktywność na LinkedIn 

 

 

Z badania wynika, że ponad połowa respondentów jako najczęściej wybieraną aktywność w serwisie wybiera tworzenie i publikowanie postów. Zatem kadra C-Level w większości stawia na aktywny udział w życiu serwisu. Zabiera zdanie w ważnych i bieżących sprawach. Dzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami oraz fachową wiedzą ze swojej dziedziny. 

 

Częstotliwość korzystania z serwisu 

 

 

Według zebranych danych, aż 85% przedstawicieli kadry C-Level przynajmniej raz w tygodniu zamieszcza posty lub bierze udział w dyskusjach na LinkedIn. 36% z nich, wskazuje, że robi to codziennie. Można stwierdzić, że kadra C-Level traktuje LinkedIn jako codzienną część swojej pracy. Aktywność w serwisie jest dla nich jednym z kluczowych elementów działania poza ich organizacją. 

 

Główna wartość LinkedIn 

 

 

Networking, zwiększanie swojej rozpoznawalności oraz budowanie wizerunku biznesowego - to 3 najczęściej wybierane przez uczestników badania wartości zauważalne w ramach serwisu. „Z badania można wywnioskować, że kadra C-Level wykorzystuje serwis do budowania relacji 

biznesowej oraz przede wszystkim budowania swojej marki osobistej. Wśród kadry zarządzającej coraz mocniej przedziera się stwierdzenie, że ludzie ufają ludziom, a nie bezosobowym markom. Marka osobista i przeświadczenie, że jej wartość buduje się latami, staje się ważnym argumentem za tym, aby LinkedIn wykorzystywać świadomie i profesjonalnie” – zaznacza dr Bartłomiej Machnik. 

 

Inne cytaty do wykorzystania 

 

 

  • „Bycie autentycznym w marce osobistej to robienie WSZYSTKIEGO zgodnie ze swoim charakterem, a nie tak, jak książki i "eksperci" doradzają.” ~ dr Bartłomiej Machnik, MBA 

  • „Markę osobistą buduje się latami, a nie tygodniami! Bez cierpliwości i zaufania do działań swoich i innych, nie mamy co liczyć na sukces” ~ dr Bartłomiej Machnik, MBA 

 

O badaniu 

Badanie na 116 przedstawicielach kadry C-Level zostało przeprowadzone w okresie 12.2021- 02. 2022. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.