Komunikacja za pośrednictwem LinkedIn Badanie jakościowe
Jednak kluczowym jest, aby wybrać odpowiednie medium. Mówiąc o sferze biznesowym liderem na rynku jest LinkedIn. To właśnie on jest najczęściej wybieranym społecznościowo-biznesowym serwisem.
LinkedIn to jeden z najważniejszych na rynku serwisów biznesowych. Obecnie posiada 810 mln użytkowników w 200 państwach (w Polsce pod koniec 2021 roku - 4,7 mln). Zarejestrowanym na nim jest 57 mln kont firmowych. To tylko jedne z wielu dostępnych statystyk o serwisie. Według badań ponad 40% kandydatów do pracy śledzi i ocenia CEO danej firmy na Facebooku, Instagramie i LinkedInie. Jest to faktor, o którym wielu menedżerów zapomina lub nie zdaje sobie sprawy, jakie możliwości dać im może obecność oraz aktywność w przestrzeni internetowej
Analizując serwis i jego rolę, można dojść do wniosku, że brakuje danych jakościowych, które odpowiadałyby na subiektywne opinie na temat znaczenia serwisu, których w przestrzeni publicznej można wyróżnić bardzo dużo. Ujęcie statystyczne daje możliwość oszacowania możliwości i potencjału, jaki może dostarczyć nam korzystanie z serwisu, jednakże o prawdziwej wartości i efektach wizerunkowych, mogą dać nam wyniki jakościowe, które uwzględniać będą styl oraz formę konstruowania komunikatów.
Temu zagadnieniu przyjrzeli się autorzy badania. Jako jedni z pierwszych, postanowili zbadać jakościowy aspekt komunikacji biznesowej, za pośrednictwem LinkedIn. Ich obiektem badawczym zostało 116 przedstawicieli kadry C-Level (CEO, CFO, COO). „W debacie publicznej, dotykającej aspektów kreowania wizerunku i komunikacji w social mediach, zdecydowanie brakuje spojrzenia jakościowego. Statystyki i liczby to jedno, natomiast przedstawicielom biznesu potrzebne są wyraźne wskazówki, w jaki sposób powinni budować swoją komunikację za pośrednictwem serwisu – mówi dr Bartłomiej Machnik, autor badania.
Wyniki badań wskazują:
-
jaką świadomością wykazuje się kadra C-Level przy budowaniu marki osobistej za pośrednictwem serwisu,
-
jakie formy komunikacji tekstowej przyjmuje,
-
jakie wykorzystują elementy do budowania komunikatów.
Preferowana aktywność na LinkedIn
Z badania wynika, że ponad połowa respondentów jako najczęściej wybieraną aktywność w serwisie wybiera tworzenie i publikowanie postów. Zatem kadra C-Level w większości stawia na aktywny udział w życiu serwisu. Zabiera zdanie w ważnych i bieżących sprawach. Dzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami oraz fachową wiedzą ze swojej dziedziny.
Częstotliwość korzystania z serwisu
Według zebranych danych, aż 85% przedstawicieli kadry C-Level przynajmniej raz w tygodniu zamieszcza posty lub bierze udział w dyskusjach na LinkedIn. 36% z nich, wskazuje, że robi to codziennie. Można stwierdzić, że kadra C-Level traktuje LinkedIn jako codzienną część swojej pracy. Aktywność w serwisie jest dla nich jednym z kluczowych elementów działania poza ich organizacją.
Główna wartość LinkedIn
Networking, zwiększanie swojej rozpoznawalności oraz budowanie wizerunku biznesowego - to 3 najczęściej wybierane przez uczestników badania wartości zauważalne w ramach serwisu. „Z badania można wywnioskować, że kadra C-Level wykorzystuje serwis do budowania relacji
biznesowej oraz przede wszystkim budowania swojej marki osobistej. Wśród kadry zarządzającej coraz mocniej przedziera się stwierdzenie, że ludzie ufają ludziom, a nie bezosobowym markom. Marka osobista i przeświadczenie, że jej wartość buduje się latami, staje się ważnym argumentem za tym, aby LinkedIn wykorzystywać świadomie i profesjonalnie” – zaznacza dr Bartłomiej Machnik.
Inne cytaty do wykorzystania
-
„Bycie autentycznym w marce osobistej to robienie WSZYSTKIEGO zgodnie ze swoim charakterem, a nie tak, jak książki i "eksperci" doradzają.” ~ dr Bartłomiej Machnik, MBA
-
„Markę osobistą buduje się latami, a nie tygodniami! Bez cierpliwości i zaufania do działań swoich i innych, nie mamy co liczyć na sukces” ~ dr Bartłomiej Machnik, MBA
O badaniu
Badanie na 116 przedstawicielach kadry C-Level zostało przeprowadzone w okresie 12.2021- 02. 2022.
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.