Komunikaty PR

Konferencja Kody Relacji II - Czy przyszłość biznesu ma kobiece oblicze?

2021-03-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Anna Wrzesińska
Lucky Monday PR&Events

Kościuszki 65/28
30-114 Kraków
biuro|luckymonday.pl| |biuro|luckymonday.pl
+48 691769463
www.luckymonday.pl

Czy przyszłość biznesu ma kobiece oblicze?

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu tak postawione pytanie wydawałoby się absurdalne lub co najmniej zbyt radykalne, dziś diametralnie rośnie świadomość potrzeb firm realizowana dzięki cechom wpisującym się w kobiecy styl myślenia i działania. Empatia, wspieranie, dzielenie się i wyrażanie autentycznej troski to przejawy ewolucyjnej spuścizny w wymiarze rysów osobowościowych, znacznie częściej występujących w żeńskim, niż męskim wydaniu. To kobiety potrafią bardziej współdziałać, niż rywalizować, częściej doceniać, niż oceniać, więcej słuchać, niż narzucać, bardziej łagodzić konflikty, niż je eskalować. Wynika to z ich wrodzonej zdolności do budowania społeczności i dbałości o jej dobrostan w wymiarze bardziej uniwersalnym, niż jedynie komfort jednostki.

U mężczyzn od zarania dziejów przeważają zapędy do dominacji i zwycięstwa, a liczą się takie cechy jak siła i prędkość, a nadrzędnym kryterium napędzającym do działania jest cel.

Na podstawie najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę NEUROHM wiosną 2020 roku na temat gorączki koronawirusa, Prof.Rafał Ohme – autor bestsellera „Emo Sapiens – harmonia emocji i rozumu” oraz „Spa dla Umysłu – zadbaj o siebie by dbać o innych” stwierdza na łamach grudniowego numeru Forbes, że to „kobiety są liderem przemian jakie wywołuje pandemia” i staną się prekursorkami nowego stylu przywództwa typu „smart power” łączącego cechy typowo męskiego typu zarządzania z bardziej kobiecym.

Dlaczego obecność kobiet w dzisiejszym biznesie, również na kierowniczych stanowiskach jest tak pożądana? Jaką znaczącą wartość wnoszą, bez której biznes kuleje?

Odpowiedzią jest relacyjność. Kobiety ewolucyjnie mają lepiej wykształconą wrażliwość i to zarówno w wymiarze sensorycznym, jak i mentalnym, posiadają średnio w skali wyższe zasoby w ramach inteligencji emocjonalnej, w tym tak dzisiaj pożądanej empatii. Jak wskazują wyniki badań Prof.Rafał Ohme, przeprowadzone w 20 krajach na 5 kontynentach, kobiety w porównaniu z mężczyznami są bardziej wyrozumiałe, otwarte na zmiany i zdolne do elastycznego przystosowania się, a także zdyscyplinowane. Co więcej, potrafią zachować optymizm, mimo niesprzyjających warunków pracy i funkcjonowania społecznego. Ten ostatni aspekt może mieć niebagatelne znaczenie dla zachowania morale zespołu, utrzymania w ryzach motywacji i zaangażowania w projekty poprzez aktywne wzmacnianie nadziei w innych.

Jak zauważa Beata Mucha-Karwowska – mentorka, trenerka w międzynarodowej korporacji i liderka zespołu: „Nowa rzeczywistość w której żyjemy od ponad roku, jest jeszcze bardziej złożona i jeszcze bardziej nieprzewidywalna, niż ta sprzed pandemii, o której już mówiono, że jest bardzo zmienna. W czasach tak dużego stresu i nieprzewidywalności, obszar budowania i utrzymywania dobrych relacji w miejscu pracy jest szczególnie ważny. Co teraz pomaga zbudować i utrzymać relacje w miejscu pracy? Teraz jak nigdy wcześniej, kluczowe stały się 3 podstawowe działania lidera: po pierwsze, bycie źródłem aktualnych informacji, po drugie umiejętność słuchania oraz zapewnianie spokoju i dawanie nadziei”. Jak stwierdza Mucha-Karwowska, wśród oczekiwań względem lidera niezwykle istotne stało się bycie źródłem wiarygodnych informacji oraz zadbanie o ich prawidłowy przepływ, a także wzmacnianie poczucia jedności i przynależności. „Zadbaj o wspólny czas całego zespołu: wirtualne kawy, lunche - to w tym czasie pracownicy najczęściej dzielą się swoimi troskami. Ten czas to swoisty wentyl na trudności.” - radzi prelegentka pierwszego dnia Konferencji Kody Relacji. Równie istotną kompetencją lidera stało się zdaniem Muchy-Karwowskiej uważne słuchanie z obejmowaniem lęków pracowników, natomiast ignorancja wobec ich obaw może spotęgować drastycznie stres i wpłynąć na obniżenie tak samooceny, jak i efektywności zespołu. Zapewnianie poczucia spokoju i okazywanie troski poprzez pytania i obecność okazuje się być kluczową kompetencją menadżerów i liderów w obecnej rzeczywistości. „Pytaj i dowiaduj się jak się mają członkowie Twojego zespołu tak często, jak możesz”. „Teraz jest to sprawdzian tego, w jaki sposób budowała/eś z nimi relację wcześniej, jednak to, w jaki sposób przejdziecie ten kryzys, wpłynie na Was również w przyszłości.” - dodaje Mucha-Karwowska.

Jak wskazuje prof. Ohme dla Forbes, kobiety dzięki otwartości na nowe rozwiązania i dużej elastyczności, potrafią lepiej poradzić sobie z wdrażaniem nowych technologii i posługiwaniem się nimi na co dzień, co może być ogromnym atutem w perspektywie lawinowego wzrostu znaczenia sztucznej inteligencji w obsłudze procesów biznesowych.

O obliczach przywództwa w rzeczywistości post-covidowej, pożądanych cechach i kompetencjach liderów ale także pracowników oraz rosnącej roli kobiet w sprawnym zarządzaniu firmą rozmawiać będziemy przez cały pierwszy dzień konferencji Kody Relacji, która już 26-28 marca br. zagości na monitorach w całej Polsce w formie online.

Gośćmi specjalnymi w piątek będą Profesorowie: Jacek Santorski, Rafał Ohme oraz Michał Kaźmierski. W panelu poświęconym zagadnieniu syndromu oszusta omawiać będą kwestie budowania relacji w oparciu o samoświadomość, poruszą aspekt nierównowagi w docenianiu siebie, swojego potencjału i walidacji osiągnięć przez kobiety w porównaniu do mężczyzn w środowisku pracy.

Jak stwierdza Jacek Santorski: „Aby budować dobre relacje w biznesie, kontaktach społecznych i osobistych potrzebujemy być dobrej relacji ze sobą samym. Osoba, która siebie nie lubi, nie docenia, albo przesadnie zajmuje się sobą - będzie miała trudności w opartych na szacunku, radości i zaufaniu, interakcjach z innymi. Niepewna siebie - będzie zbyt zależna lub kompensacyjnie krytyczna czy dominująca. W Akademii Psychologii Przywództwa z troską studiujemy jak kobiety, „na własne życzenie” deprecjonują siebie, nie doceniają swoich talentów, ulegają stereotypom. Np. nie pozwalają sobie być zarówno relacyjnymi jak i sprawczymi w projektach, drapieżnymi i wrażliwymi w relacjach osobistych i w biznesie. Kobiety bardziej niż mężczyzn dotyka tzw. „imposter syndrome” - syndrom oszusta. W naszym wystąpieniu prześledzimy mechanizmy tego zjawiska i jego wpływ na kondycję kobiet w kontekście biznesowym.”

Co ciekawe, kobiety nie doceniają walorów swojego potencjału kompetencyjnego na rynku pracy przez co gorzej oceniają swoje perspektywy i mają niższe oczekiwania co do zarobków i zajmowanego stanowiska w porównaniu z podobnie wykwalifikowanymi mężczyznami. Czas na docenienie samych siebie przychodzi dla kobiet ok. 40-stki, kiedy to wzrasta u nich współczynnik pewności siebie wyrównując się z męskim. Jak zadbać o pewność siebie i zrobić z niej dobry użytek znacznie wcześniej? O tym również porozmawiamy podczas 3-dniowej konferencji edukacyjnej na temat budowania relacji w biznesie, na którą serdecznie zapraszamy.

Strona Konferencji: https://edycja2.kodyrelacji.pl/ 
Wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/270981861267267

Autorka tekstu: Lena Wachowiak

kontakt@lenawachowiak.com, tel: 517518015
Organizatorka, trener soft skills w biznesie,
mentor wystąpień publicznych w Speechmasters.pl,
mówca inspiracyjny, redaktor kanału Wielcy Mówią. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lucky Monday PR&Events
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.