Komunikaty PR

Konsumenci są coraz bardziej świadomi. Jak sprostać ich wymaganiom?

2022-06-17  |  01:00
Biuro prasowe

Trendem, który w ostatnich latach jest wyraźnie zauważalny i za którym podąża z roku na rok coraz więcej konsumentów, jest świadome podejmowanie decyzji zakupowych, przy jednoczesnym zwracaniu szczególnej uwagi na skład produktów i walory zdrowotne dostępnego w sklepach asortymentu. Odpowiedzią na te oczekiwania oraz na wyzwania stawiane przed producentami branży FMCG, jest wprowadzenie przez część z nich do swojego portfolio produktów, powstających z najwyższej jakości naturalnych składników i według sprawdzonej, tradycyjnej receptury. 

Zmiany na talerzu 

Dla polskich konsumentów pieczywo jest nieodłącznym elementem posiłków – przede wszystkim śniadań, które trudno wyobrazić sobie bez świeżych, chrupiących i aromatycznych bułek czy chleba. Ponad 80% Polaków, według niektórych badań, deklaruje spożywanie przynajmniej raz dziennie różnego rodzaju pieczywa, które pełni rolę wygodnego i szybkiego do przygotowania dania zaspokajającego głód. Pomimo tego, że pieczywo jest chlebem powszednim na polskich stołach, sprzedaż i konsumpcja wyrobów piekarniczych (głównie typu jasnego) – według wyników przedstawianych przez Główny Urząd Statystyczny – od trzech lat wyraźnie spada.

Jeszcze w 2019 roku Polak zjadał ponad 3 kilogramy pieczywa miesięcznie. Obecnie ta wartość sukcesywnie się zmniejsza. – Tym, co zdeterminowało zmiany w trendach konsumenckich w odniesieniu do pieczywa i jego ilości w codziennym jadłospisie, jest coraz większa świadomość w zakresie zdrowego odżywiania i dbania o swoje zdrowie, także nierzadko prowadząca do wyeliminowania z menu chleba i bułek, z powodu krążących na ich temat szkodliwych mitów i niesprawdzonych informacji. – zauważa Anna Sitkowska Marketing Manager z Vandemoortele. W jaki sposób firmy mogą reagować na zmieniające się trendy konsumentów i dostarczać im smaczne, a jednocześnie zdrowe produkty?


Zdrowie jest w trendzie

 

Moda na bycie “fit” sprawiła, że konsumenci sięgający po pieczywo dużo częściej zwracają uwagę na jego skład, sposób przygotowania i metody przechowywania. Firmy z dużą uwagą przypatrują się wszelkim zmianom w trendach oraz w stylu życia konsumentów, by móc reagować i odpowiadać na potrzeby, które zostały tak wyraźnie nakreślone w ostatnich latach. To właśnie ze względu na baczne obserwacje i potrzebę reagowania, część z nich uzupełnia dotychczasowe portfolio o produkty, które doskonale wpisują się w oczekiwania konsumentów i cechują się przy tym wysoką jakością oraz doskonałym smakiem.

 

Z jakich propozycji mogą więc korzystać konsumenci? – Do istniejących już produktów piekarniczych dodaliśmy nową kategorię: pieczywo rustykalne, w skład której wchodzi “pieczywo pełnoziarniste fit”, “pieczywo orkiszowe” oraz „pieczywo pełnoziarniste”. Wśród pieczywa pełnoziarnistego znajdują się bułki, paluchy oraz bagietki – przygotowywane według tradycyjnej receptury, pełne ziaren, składników odżywczych i błonnika, niezbędnych w codziennej, dobrze zbilansowanej diecie. wylicza ekspert Vandemoortele. – W ofercie pieczywa orkiszowego i typu “fit” znajdują się wyroby produkowane na zakwasie bułki, paluchy i bagietki – pełne minerałów, kwasów Omega 3 i cennego dla organizmu błonnika. – dodaje.

 

Rozszerzając portfolio o kolejne produkty wpisujące się w najnowsze trendy, firmy chcą przybliżyć swoich konsumentów do tego, aby mogli dbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie, będąc jednocześnie jeszcze bliżej natury i tego, co natura nam oferuje w kontekście zdrowego żywienia.
Marki zaangażowane w tworzenie produktów o doskonałym smaku i wysokiej jakości, cieszą się dużym zaufaniem wśród konsumentów, kształtując ich smaczną rzeczywistość.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.