Konsumenci są coraz bardziej świadomi. Jak sprostać ich wymaganiom?
Trendem, który w ostatnich latach jest wyraźnie zauważalny i za którym podąża z roku na rok coraz więcej konsumentów, jest świadome podejmowanie decyzji zakupowych, przy jednoczesnym zwracaniu szczególnej uwagi na skład produktów i walory zdrowotne dostępnego w sklepach asortymentu. Odpowiedzią na te oczekiwania oraz na wyzwania stawiane przed producentami branży FMCG, jest wprowadzenie przez część z nich do swojego portfolio produktów, powstających z najwyższej jakości naturalnych składników i według sprawdzonej, tradycyjnej receptury.
Zmiany na talerzu
Dla polskich konsumentów pieczywo jest nieodłącznym elementem posiłków – przede wszystkim śniadań, które trudno wyobrazić sobie bez świeżych, chrupiących i aromatycznych bułek czy chleba. Ponad 80% Polaków, według niektórych badań, deklaruje spożywanie przynajmniej raz dziennie różnego rodzaju pieczywa, które pełni rolę wygodnego i szybkiego do przygotowania dania zaspokajającego głód. Pomimo tego, że pieczywo jest chlebem powszednim na polskich stołach, sprzedaż i konsumpcja wyrobów piekarniczych (głównie typu jasnego) – według wyników przedstawianych przez Główny Urząd Statystyczny – od trzech lat wyraźnie spada.
Jeszcze w 2019 roku Polak zjadał ponad 3 kilogramy pieczywa miesięcznie. Obecnie ta wartość sukcesywnie się zmniejsza. – Tym, co zdeterminowało zmiany w trendach konsumenckich w odniesieniu do pieczywa i jego ilości w codziennym jadłospisie, jest coraz większa świadomość w zakresie zdrowego odżywiania i dbania o swoje zdrowie, także nierzadko prowadząca do wyeliminowania z menu chleba i bułek, z powodu krążących na ich temat szkodliwych mitów i niesprawdzonych informacji. – zauważa Anna Sitkowska Marketing Manager z Vandemoortele. W jaki sposób firmy mogą reagować na zmieniające się trendy konsumentów i dostarczać im smaczne, a jednocześnie zdrowe produkty?
Zdrowie jest w trendzie
Moda na bycie “fit” sprawiła, że konsumenci sięgający po pieczywo dużo częściej zwracają uwagę na jego skład, sposób przygotowania i metody przechowywania. Firmy z dużą uwagą przypatrują się wszelkim zmianom w trendach oraz w stylu życia konsumentów, by móc reagować i odpowiadać na potrzeby, które zostały tak wyraźnie nakreślone w ostatnich latach. To właśnie ze względu na baczne obserwacje i potrzebę reagowania, część z nich uzupełnia dotychczasowe portfolio o produkty, które doskonale wpisują się w oczekiwania konsumentów i cechują się przy tym wysoką jakością oraz doskonałym smakiem.
Z jakich propozycji mogą więc korzystać konsumenci? – Do istniejących już produktów piekarniczych dodaliśmy nową kategorię: pieczywo rustykalne, w skład której wchodzi “pieczywo pełnoziarniste fit”, “pieczywo orkiszowe” oraz „pieczywo pełnoziarniste”. Wśród pieczywa pełnoziarnistego znajdują się bułki, paluchy oraz bagietki – przygotowywane według tradycyjnej receptury, pełne ziaren, składników odżywczych i błonnika, niezbędnych w codziennej, dobrze zbilansowanej diecie. – wylicza ekspert Vandemoortele. – W ofercie pieczywa orkiszowego i typu “fit” znajdują się wyroby produkowane na zakwasie bułki, paluchy i bagietki – pełne minerałów, kwasów Omega 3 i cennego dla organizmu błonnika. – dodaje.
Rozszerzając portfolio o kolejne produkty wpisujące się w najnowsze trendy, firmy chcą przybliżyć swoich konsumentów do tego, aby mogli dbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie, będąc jednocześnie jeszcze bliżej natury i tego, co natura nam oferuje w kontekście zdrowego żywienia.
Marki zaangażowane w tworzenie produktów o doskonałym smaku i wysokiej jakości, cieszą się dużym zaufaniem wśród konsumentów, kształtując ich smaczną rzeczywistość.

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.