Koronawirus wciąż w natarciu. Zmniejsz ryzyko zakażenia
W dobie pandemii, która jeszcze przez długi czas będzie towarzyszyła nam wszystkim, zasady bezpieczeństwa i higieny są podstawą funkcjonowania w każdej przestrzeni. Dlatego też na polskim rynku pojawiło się wiele rozwiązań technologicznych, które umożliwiają łatwiejsze życie ze świadomością obecności Covid – 19. Jednym z nich jest terminal do pomiaru temperatury.
Niezawodne, precyzyjne i bezdotykowe – to urządzenie do pomiaru temperatury, które doskonale sprawdzi się w wielu firmach, obiektach handlowych i placówkach medycznych. Pierwszym objawem zakażeń Covid – 19 jest podwyższona temperatura. Jej weryfikacja przy użyciu termometru ręcznego wymaga obecności pracownika. Terminal zrobi to bezobsługowo.
– Posiadamy takie urządzenie w naszej ofercie. Jego dodatkowym atutem jest funkcja weryfikacji maseczki i nikogo nie trzeba przekonywać do tego, że to skuteczny sposób na zminimalizowanie ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa wśród osób przebywających w jednym pomieszczeniu – klientów, pracowników oraz personelu – mówi Marek Nowakowski z białostockiego Stekopu.
Jak to działa? Urządzenia ustawiane są przed głównymi wejściami do obiektów. Każda osoba wchodząca jest zobligowana do tego, aby podejść i zmierzyć temperaturę.
– Jeżeli ta będzie podwyższona albo badana osoba nie będzie miała maseczki lub będzie ona założona w niewłaściwy sposób, terminal wyda alarmujący komunikat. Co ważne przeciętna szybkość pomiaru temperatury wynosi ok. 1 sekundy, maksymalny graniczny czas pomiaru nie przekracza 2 sekund – dodaje Marek Nowakowski. – To stosunkowa niewielka inwestycja, a będzie ona gwarancją bezpieczeństwa zarówno klientów, jak i pracowników, które dziś jest ważne bardziej niż kiedykolwiek.
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.