Komunikaty PR

Korzyści z wykorzystania etykiet RFID do transportu wewnętrznego i zewnętrznego

2023-03-06  |  01:00
Biuro prasowe

Do transportu wewnętrznego i zewnętrznego w branży produkcyjnej oraz logistycznej wykorzystuje się pojemniki wielokrotnego użytku w postaci m.in. skrzynek, kontenerów czy wózków. Wdrożenie etykiet RFID to nowoczesne i efektywne rozwiązanie umożliwiające inteligentne gospodarowanie opakowaniami transportowymi. Technologia RFID pozwala sprawnie zarządzać pojemnikami wykorzystywanymi na różnych etapach łańcucha dostaw.

 

Pojemniki wielokrotnego użytku służą do transportowania produktów wewnątrz zakładu lub między oddziałami firmy, jak również trafiają one do podwykonawców czy odbiorców końcowych. Oznaczenie ich etykietami RFID umożliwia sprawne monitorowanie oraz szybką identyfikację opakowań transportowych. Technologia RFID ułatwia wymianę informacji między uczestnikami kolejnych etapów łańcucha dostaw i pozwala lepiej nadzorować ruch pojemników do transportu, a także usprawnia proces inwentaryzacji.

 

RFID sposobem na łatwe monitorowanie i szybką identyfikację opakowań transportowych

Zakłady przemysłowe inwestują niemałe kwoty w opakowania transportowe. Często jednak zdarza się, że nośniki te zamiast być w ciągłym obiegu, zalegają na terenie zakładu, u podwykonawców, czy w innych miejscach. Nieodpowiedzialne gospodarowanie pojemnikami wielokrotnego użytku i zaniedbanie ich monitorowania może powodować konieczność uzupełnienia braków, co wiąże się z kolejnymi kosztami. W mniej przyjaznym scenariuszu brak świadomości niedoborów opakowań transportowych może powodować problemy z płynnością łańcucha dostaw oraz terminową realizacją procesów. – Aby tego uniknąć, wykorzystuje się etykiety RFID na pojemniki do transportu, dzięki którym opakowania mogą zostać błyskawicznie zlokalizowane – mówi Dariusz J. Kawecki, menedżer produktu odpowiedzialny za rozwiązania dotyczące automatycznej identyfikacji w firmie Etisoft.

 

Zarządzanie opakowaniami transportowymi przez RFID – korzyści

Gospodarowanie opakowaniami transportowymi przy użyciu technologii RFID pozwala zautomatyzować i usprawnić realizację procesów związanych z zarządzaniem pojemnikami wielokrotnego użytku. Etykiety RFID mogą być odczytywane z dużej odległości bez konieczności bezpośredniej widoczności etykiety przy odczycie, a czytniki są w stanie odczytać wiele znaczników w jednym czasie. Etykiety RFID ułatwiają inwentaryzację i przyspieszają wydania oraz przyjęcia opakowań. Zamiast odczytywać kolejne kody ze skrzynek na palecie, wystarczy przejechać paletą przez bramkę RFID. Wszystkie znaczniki zostaną wówczas przeczytane automatycznie. Proces nadzorowania pojemników wielokrotnego użytku staje się więc sprawniejszy.

 

Oprócz lepszej kontroli i automatyzacji dodatkowymi korzyściami płynącymi z technologii RFID jest możliwość nadpisywania tagów, dzięki czemu etykiety mogą być wykorzystywane wielokrotnie.

 

Dużą przewagą etykiet RFID jest możliwość zapisywania i modyfikowania w znaczniku RFID dodatkowych danych, przez co samo opakowanie może stać się nośnikiem informacji (np. identyfikator produktu, nr zlecenia czy też status pełny/pusty). Automatyczna rejestracja wszystkich ruchów pojemników pozwala na raportowanie zarówno danych o bieżącej lokalizacji pojemników, ich wysokiej lub niskiej rotacji, jak również w niektórych przypadkach o potrzebie ich serwisowania. Opcjonalnie istnieje także możliwość wykorzystania znaczników z czujnikami temperatury czy wilgotności – wymienia ekspert z Etisoft.

 

Gospodarowanie pojemnikami wielokrotnego użytku przy użyciu technologii RFID przekłada się na znaczną oszczędność czasu i pieniędzy. Opcja nadpisywania zawartości pamięci tagów RFID pozwala wyeliminować konieczność pozbywania się starych etykiet 1D lub 2D po każdym zrealizowanym cyklu, dzięki czemu zakład generuje także mniej odpadów, stając się tym samym bardziej przyjaznym środowisku. Wybór nowoczesnej technologii stanowi również krok w kierunku rozwoju przedsiębiorstwa oraz zwiększania ogólnych wskaźników efektywności zakładu, co przyczynia się do zwiększania konkurencyjności firmy na rynku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.