Komunikaty PR

Korzyści z wykorzystania etykiet RFID do transportu wewnętrznego i zewnętrznego

2023-03-06  |  01:00
Biuro prasowe

Do transportu wewnętrznego i zewnętrznego w branży produkcyjnej oraz logistycznej wykorzystuje się pojemniki wielokrotnego użytku w postaci m.in. skrzynek, kontenerów czy wózków. Wdrożenie etykiet RFID to nowoczesne i efektywne rozwiązanie umożliwiające inteligentne gospodarowanie opakowaniami transportowymi. Technologia RFID pozwala sprawnie zarządzać pojemnikami wykorzystywanymi na różnych etapach łańcucha dostaw.

 

Pojemniki wielokrotnego użytku służą do transportowania produktów wewnątrz zakładu lub między oddziałami firmy, jak również trafiają one do podwykonawców czy odbiorców końcowych. Oznaczenie ich etykietami RFID umożliwia sprawne monitorowanie oraz szybką identyfikację opakowań transportowych. Technologia RFID ułatwia wymianę informacji między uczestnikami kolejnych etapów łańcucha dostaw i pozwala lepiej nadzorować ruch pojemników do transportu, a także usprawnia proces inwentaryzacji.

 

RFID sposobem na łatwe monitorowanie i szybką identyfikację opakowań transportowych

Zakłady przemysłowe inwestują niemałe kwoty w opakowania transportowe. Często jednak zdarza się, że nośniki te zamiast być w ciągłym obiegu, zalegają na terenie zakładu, u podwykonawców, czy w innych miejscach. Nieodpowiedzialne gospodarowanie pojemnikami wielokrotnego użytku i zaniedbanie ich monitorowania może powodować konieczność uzupełnienia braków, co wiąże się z kolejnymi kosztami. W mniej przyjaznym scenariuszu brak świadomości niedoborów opakowań transportowych może powodować problemy z płynnością łańcucha dostaw oraz terminową realizacją procesów. – Aby tego uniknąć, wykorzystuje się etykiety RFID na pojemniki do transportu, dzięki którym opakowania mogą zostać błyskawicznie zlokalizowane – mówi Dariusz J. Kawecki, menedżer produktu odpowiedzialny za rozwiązania dotyczące automatycznej identyfikacji w firmie Etisoft.

 

Zarządzanie opakowaniami transportowymi przez RFID – korzyści

Gospodarowanie opakowaniami transportowymi przy użyciu technologii RFID pozwala zautomatyzować i usprawnić realizację procesów związanych z zarządzaniem pojemnikami wielokrotnego użytku. Etykiety RFID mogą być odczytywane z dużej odległości bez konieczności bezpośredniej widoczności etykiety przy odczycie, a czytniki są w stanie odczytać wiele znaczników w jednym czasie. Etykiety RFID ułatwiają inwentaryzację i przyspieszają wydania oraz przyjęcia opakowań. Zamiast odczytywać kolejne kody ze skrzynek na palecie, wystarczy przejechać paletą przez bramkę RFID. Wszystkie znaczniki zostaną wówczas przeczytane automatycznie. Proces nadzorowania pojemników wielokrotnego użytku staje się więc sprawniejszy.

 

Oprócz lepszej kontroli i automatyzacji dodatkowymi korzyściami płynącymi z technologii RFID jest możliwość nadpisywania tagów, dzięki czemu etykiety mogą być wykorzystywane wielokrotnie.

 

Dużą przewagą etykiet RFID jest możliwość zapisywania i modyfikowania w znaczniku RFID dodatkowych danych, przez co samo opakowanie może stać się nośnikiem informacji (np. identyfikator produktu, nr zlecenia czy też status pełny/pusty). Automatyczna rejestracja wszystkich ruchów pojemników pozwala na raportowanie zarówno danych o bieżącej lokalizacji pojemników, ich wysokiej lub niskiej rotacji, jak również w niektórych przypadkach o potrzebie ich serwisowania. Opcjonalnie istnieje także możliwość wykorzystania znaczników z czujnikami temperatury czy wilgotności – wymienia ekspert z Etisoft.

 

Gospodarowanie pojemnikami wielokrotnego użytku przy użyciu technologii RFID przekłada się na znaczną oszczędność czasu i pieniędzy. Opcja nadpisywania zawartości pamięci tagów RFID pozwala wyeliminować konieczność pozbywania się starych etykiet 1D lub 2D po każdym zrealizowanym cyklu, dzięki czemu zakład generuje także mniej odpadów, stając się tym samym bardziej przyjaznym środowisku. Wybór nowoczesnej technologii stanowi również krok w kierunku rozwoju przedsiębiorstwa oraz zwiększania ogólnych wskaźników efektywności zakładu, co przyczynia się do zwiększania konkurencyjności firmy na rynku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.