Komunikaty PR

Labocanna po raz pierwszy wypracowuje zysk netto

2022-11-09  |  09:00
Biuro prasowe

Labocanna, notowana na rynku NewConnect spółka z branży konopnej za III kwartały br. wypracowała przychody na poziomie ponad 936 tys. zł netto, czyli przeszło 9-krotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jednym z celów rozwojowych firmy jest uprawa medycznej marihuany.

Wyniki finansowe konopnej spółki konsekwentnie ulegają poprawie. W III kwartale 2022 r. Labocanna wypracowała ponad 74,8 tys. zł zysku netto, wobec straty netto w kwocie 22,7 tys. zł w analogicznym okresie 2022 r.

- Bardzo nas cieszą nasze aktualne wyniki i to zarówno za trzeci kwartał br. jak i za poprzednie kwartały. Pokazują one, że jesteśmy spółką z dobrą kondycją finansową. Na koniec września na rachunkach firmy mieliśmy ponad 2 mln zł gotówki. Za 9 miesięcy 2022 r. wypracowaliśmy zysk netto w kwocie 78,3 tys. zł, podczas gdy w tym samym okresie ubiegłego roku odnotowaliśmy stratę na poziomie blisko 144 tys. zł. Obecnie przychody Labocanny pochodzą niemal w całości z wynajmu powierzchni w obiekcie handlowym w Koszalinie, który jest skomercjalizowany w stu procentach. Naszym celem jest, aby w kolejnych kwartałach spółka generowała również wyniki finansowe z działalności w obszarze konopnym - podsumowuje Ernest Bednarowicz, prezes zarządu Labocanna.

Firma aktualnie pracuje nad projektami związanymi ze swoją zagraniczną aktywnością. Jej celem strategicznym jest uprawa własna medycznej marihuany. Zmiany, które w tym roku pojawiły się w polskim prawie, umożliwiają instytutom badawczym - po uzyskaniu stosownego zezwolenia - uprawiać konopie inne niż włókniste w celu uzyskania surowca farmaceutycznego. Jeszcze w czerwcu br. Labocanna podpisała list intencyjny dotyczący współpracy z instytutem badawczym. Zamiarem stron jest uzyskanie właściwych zezwoleń, jakie są wymagane przepisami prawa oraz stworzenie odpowiednich warunków formalnych, podstaw i zasad uprawy konopi innych niż włókniste oraz ich zbioru.

- W III kwartale br. podpisaliśmy aneks do listu intencyjnego z instytutem badawczym, w ramach którego uzgodniliśmy, że wspólnie podejmujemy się szeregu działań, które umożliwią nam realizację celu, jakim jest uprawa marihuany medycznej. W bieżącym kwartale podejmowaliśmy także rozmowy z innymi instytutami badawczymi na temat możliwości nawiązania z nimi współpracy. W marihuanie leczniczej widzimy ogromny potencjał. Wierzymy, że jej hodowla wpłynie pozytywnie na nasze wyniki finansowe oraz pomoże dużej liczbie pacjentów - mówi Ernest Bednarowicz, prezes zarządu Labocanna.

W wyniku rozmów Labocanna ustaliła, że lokalizacja plantacji medycznej marihuany powinna znajdować jak najbliżej siedziby danego instytutu badawczego, ponieważ, poza czynnikami ekonomicznymi, to instytut badawczy będzie odpowiedzialny za nadzór, kontrolę jakości, zabezpieczenie i utylizację medycznej marihuany.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.