Laktopol: Nie zamierzamy zmniejszać zatrudnienia
Jak czytamy w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w związku ze skutkami pandemii, zaledwie 7% firm planuje w najbliższym czasie zwiększenie zatrudnienia. Wśród nich znajduje się suwalski Laktopol, który właśnie ogłasza nabór na kolejne stanowiska.
– Nasza firma jak dotąd uniknęła negatywnych skutków zastoju gospodarczego, który dotyka obecnie światowe rynki. Od połowy marca priorytetem Laktopolu jest utrzymanie produkcji na założonym poziomie, a co za tym idzie – także wszystkich miejsc pracy. Wdrożenie wysokich standardów bezpieczeństwa pozwoliło nam osiągnąć oba cele – mówi Dyrektor Zakładu w Suwałkach, Lech Antonowicz.
W Zakładzie produkcyjnym w Suwałkach pracuje dzisiaj 215 osób. Tylko w przeciągu ostatnich 5 lat liczba zatrudnionych zwiększyła się o niemal 30%, a spółka informuje, że wskaźnik ten nadal będzie rosnąć.
Obecnie Laktopol prowadzi rekrutację na stanowiska operatorów, mechaników, magazynierów, aparatowych, pracowników laboratorium, a przede wszystkim technologów mleczarstwa. Ci ostatni mają stworzyć zespół, który zajmie się opracowaniem nowych, innowacyjnych produktów, niedostępnych jeszcze na polskim rynku.
– W najbliższym czasie chcemy zwiększyć produkcję, aby odpowiedzieć na potrzeby wszystkich odbiorców zainteresowanych naszym preparatem mleczno-tłuszczowym, a także mlekiem w proszku. Nie poprzestajemy jednak na tym, dlatego mamy w planach zaproponowanie zupełnie nowych rozwiązań w branży mleczarskiej. Oczywiście, będzie się to wiązać ze zwiększeniem liczby etatów. Wiemy, że w obecnej sytuacji to niezwykle istotne, aby nie przekładać tego typu projektów na “lepsze czasy”, a zacząć działać już dziś – przekonuje Dyrektor Lech Antonowicz.
PPHU Laktopol jest częścią Grupy Kapitałowej Polindus-Laktopol, w których w sumie zatrudnionych jest ponad 550 osób. Suwalska spółka istnieje na rynku od ponad 30 lat, a jej produkty eksportowane są do ponad 120 państw świata.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.