Laktopol: Nie zamierzamy zmniejszać zatrudnienia
Jak czytamy w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w związku ze skutkami pandemii, zaledwie 7% firm planuje w najbliższym czasie zwiększenie zatrudnienia. Wśród nich znajduje się suwalski Laktopol, który właśnie ogłasza nabór na kolejne stanowiska.
– Nasza firma jak dotąd uniknęła negatywnych skutków zastoju gospodarczego, który dotyka obecnie światowe rynki. Od połowy marca priorytetem Laktopolu jest utrzymanie produkcji na założonym poziomie, a co za tym idzie – także wszystkich miejsc pracy. Wdrożenie wysokich standardów bezpieczeństwa pozwoliło nam osiągnąć oba cele – mówi Dyrektor Zakładu w Suwałkach, Lech Antonowicz.
W Zakładzie produkcyjnym w Suwałkach pracuje dzisiaj 215 osób. Tylko w przeciągu ostatnich 5 lat liczba zatrudnionych zwiększyła się o niemal 30%, a spółka informuje, że wskaźnik ten nadal będzie rosnąć.
Obecnie Laktopol prowadzi rekrutację na stanowiska operatorów, mechaników, magazynierów, aparatowych, pracowników laboratorium, a przede wszystkim technologów mleczarstwa. Ci ostatni mają stworzyć zespół, który zajmie się opracowaniem nowych, innowacyjnych produktów, niedostępnych jeszcze na polskim rynku.
– W najbliższym czasie chcemy zwiększyć produkcję, aby odpowiedzieć na potrzeby wszystkich odbiorców zainteresowanych naszym preparatem mleczno-tłuszczowym, a także mlekiem w proszku. Nie poprzestajemy jednak na tym, dlatego mamy w planach zaproponowanie zupełnie nowych rozwiązań w branży mleczarskiej. Oczywiście, będzie się to wiązać ze zwiększeniem liczby etatów. Wiemy, że w obecnej sytuacji to niezwykle istotne, aby nie przekładać tego typu projektów na “lepsze czasy”, a zacząć działać już dziś – przekonuje Dyrektor Lech Antonowicz.
PPHU Laktopol jest częścią Grupy Kapitałowej Polindus-Laktopol, w których w sumie zatrudnionych jest ponad 550 osób. Suwalska spółka istnieje na rynku od ponad 30 lat, a jej produkty eksportowane są do ponad 120 państw świata.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.