Laktopol poszukuje technologów do pracy nad nowymi produktami
Laktopol zamierza rozszerzyć swoją ofertę o nowe produkty nie produkowane do tej pory w Polsce. Suwalski zakład poszukuje technologów do zespołu, który miałby zająć się ich opracowaniem i wdrożeniem do produkcji.
– Zapraszamy do współpracy ludzi z nowatorskim sposobem myślenia, chcących poszerzać horyzonty wiedzy technologicznej i naukowej. Mamy do zaoferowania duże możliwości rozwojowe oraz pracę nad nowymi projektami. Naszym celem jest wprowadzenie do produkcji takich wyrobów, które wytyczą kierunek rozwoju Laktopolu na najbliższe lata – mówi Dyrektor Zakładu w Suwałkach, Lech Antonowicz.
Laktopol ma już spore doświadczenie w tego typu działaniach. Pod koniec lat 90. firma jako pierwsza w Polsce wdrożyła nowoczesną technologię przerobu serwatki, stając się jedynym krajowym producentem laktozy i koncentratu białek serwatkowych.
W 2005 roku przeprowadzono modernizację urządzeń suszarniczych, co pozwoliło podnieść wydajność produkcyjną o 50%. Trzy lata później Laktopol uruchomił jedną z najnowocześniejszych proszkowni w Europie Wschodniej o wydajności ponad 100 ton na dobę. W tym samym czasie rozpoczął produkcję proszków typu instant.
W ciągu ostatnich 15 lat zatrudnienie w Zakładzie w Suwałkach wzrosło o ponad 110% ze 100 do około 210 osób, natomiast sama produkcja roczna zwiększyła się aż 3,5-krotnie – z 17 tys. ton do 60 tys. ton.
Dużym przełomem w 2015 roku było wdrożenie technologii produkcji preparatu mleczno-tłuszczowego Instant Fat Filled Milk Powder o zmiennej zawartości białka, który jest doskonałym zamiennikiem mleka w proszku pełnego oraz bazą mleczno-tłuszczową do produkcji lodów, napojów mlecznych, analogów sera itp. Z powodzeniem może być stosowany w piekarnictwie, cukiernictwie, produkcji koncentratów spożywczych. Ze względu na specyficzne wymagania rynku krajów Afryki oraz Azji, cieszy się on tam ogromnym powodzeniem. Obecnie odbiorcy IFFMP znajdują się już w ponad 90 krajach świata. Rok do roku Laktopol podwaja jego produkcję.
– Chcielibyśmy powtórzyć sukces IFFMP, dlatego poszukujemy osób, które dołączą do grona naszych ekspertów z dziedziny proszkarstwa. Zadaniem powstającego zespołu, oprócz oczywiście ciągłego podnoszenia wydajności i jakości dotychczas produkowanych wyrobów, będzie praca nad nowymi produktami, które wymagają opracowania odpowiednich technologii, a następnie wdrożenia ich do produkcji. W tym celu niezbędna będzie również współpraca z technologami z innych krajów, nie tylko z Unii Europejskiej. W zamian oferujemy umowę o pracę w stabilnej firmie z ugruntowaną pozycją na rynku, pakiet świadczeń dla pracowników i duże możliwości rozwoju kompetencji zawodowych. A do tego przyjazną atmosferę i naprawdę zgrany zespół ludzi z pasją – zachęca Dyrektor Lech Antonowicz.
Kandydaci powinni posiadać wykształcenie wyższe z zakresu technologii mleczarstwa, żywności lub pokrewnych, a także praktyczną znajomość procesów technologicznych. Mile widziane są osoby z minimum dwuletnim doświadczeniem na podobnym stanowisku, biegle posługujące się językiem angielskim.
CV ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych można zostawić na portierni Zakładu (Wojska Polskiego 110 C, 16-400 Suwałki) lub wysłać drogą mailową na adres: rekrutacja.suwalki@laktopol.com.pl. Więcej informacji pod nr tel. 696 795 790
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.