Komunikaty PR

Laktopol w “Złotej Setce Polskiego Rolnictwa”

2020-12-17  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.08 MB )

Grupa kapitałowa Polindus-Laktopol, w skład której wchodzi Zakład Produkcyjny Laktopol w Suwałkach, znalazła się w prestiżowym rankingu tygodnika “Wprost”. “Złota Setka Polskiego Rolnictwa” to zestawienie najbardziej zyskownych firm z branży rolnej, generujących największe przychody.

Tegoroczna edycja rankingu “Złotej Setki Polskiego Rolnictwa” była rekordowa pod względem przychodów przedsiębiorstw biorących w nim udział. Jak czytamy w materiale Wprost.pl, łącznie wyniosły one aż 127 mld złotych. Ten wynik robi wrażenie, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę ogólną sytuację gospodarczą związaną z pandemią koronawirusa. Okazuje się, że szczególnie dobrze radzą sobie z nią firmy z branży mleczarskiej, głównie te zlokalizowane w województwie podlaskim.

– Nas kryzys praktycznie nie dotknął – nie musieliśmy ograniczać produkcji oraz eksportu, który stanowi aż 95% sprzedaży Laktopolu. Co prawda, ostatnich kilka miesięcy było trudnych pod względem pracy w reżimie sanitarnym, jednak nie wpłynęło to na wyniki przedsiębiorstwa – mówi Lech Antonowicz, Dyrektor Zakładu Produkcyjnego Laktopol w Suwałkach i dodaje: – Ominęła nas także konieczność jakiejkolwiek redukcji zatrudnienia, a wręcz przeciwnie, dynamiczny rozwój sprawia, że ciągle poszukujemy nowych pracowników.

 

Obecnie grupa kapitałowa Polindus-Laktopol wytwarza blisko 30 rodzajów wyrobów mlecznych w proszku, 13 gatunków masła i miksów oraz sery. Sztandarowym produktem grupy jest Instant Fat Filled Milk Powder, czyli mleko odtłuszczone z dodatkiem tłuszczu roślinnego. Jego głównymi rynkami zbytu, są kraje całej Afryki, ale także Bliski i Daleki Wschód oraz obie Ameryki.

Dzisiaj Zakład Produkcyjny Laktopol szacuje, że do końca 2020 roku wyprodukuje ponad 46 tys. ton wszelkiego rodzaju proszków mlecznych.

– Fakt, że znaleźliśmy się w “Złotej Setce Polskiego Rolnictwa” bardzo nas cieszy i pokazuje, że działania, które podejmujemy, są słuszne. W tym trudnym roku niewątpliwym sukcesem jest to, że utrzymaliśmy produkcję na założonym poziomie. Widzę tu szczególną zasługę naszych pracowników, którzy mimo niesprzyjającej sytuacji, wykazali się poczuciem odpowiedzialności za Zakład i samych siebie. Ich determinacja i codzienna praca sprawiły, że nie mieliśmy ani jednego dnia przestoju. Dzięki temu z optymizmem patrzymy na nadchodzące miesiące i zaczynamy myśleć o kolejnych inwestycjach, które pozwolą nam jeszcze szybciej rosnąć w siłę. Mamy więc nadzieję, że w przyszłym roku także pojawimy się w rankingu – podsumowuje Lech Antonowicz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.