Komunikaty PR

Laktopol w “Złotej Setce Polskiego Rolnictwa”

2020-12-17  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.08 MB )

Grupa kapitałowa Polindus-Laktopol, w skład której wchodzi Zakład Produkcyjny Laktopol w Suwałkach, znalazła się w prestiżowym rankingu tygodnika “Wprost”. “Złota Setka Polskiego Rolnictwa” to zestawienie najbardziej zyskownych firm z branży rolnej, generujących największe przychody.

Tegoroczna edycja rankingu “Złotej Setki Polskiego Rolnictwa” była rekordowa pod względem przychodów przedsiębiorstw biorących w nim udział. Jak czytamy w materiale Wprost.pl, łącznie wyniosły one aż 127 mld złotych. Ten wynik robi wrażenie, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę ogólną sytuację gospodarczą związaną z pandemią koronawirusa. Okazuje się, że szczególnie dobrze radzą sobie z nią firmy z branży mleczarskiej, głównie te zlokalizowane w województwie podlaskim.

– Nas kryzys praktycznie nie dotknął – nie musieliśmy ograniczać produkcji oraz eksportu, który stanowi aż 95% sprzedaży Laktopolu. Co prawda, ostatnich kilka miesięcy było trudnych pod względem pracy w reżimie sanitarnym, jednak nie wpłynęło to na wyniki przedsiębiorstwa – mówi Lech Antonowicz, Dyrektor Zakładu Produkcyjnego Laktopol w Suwałkach i dodaje: – Ominęła nas także konieczność jakiejkolwiek redukcji zatrudnienia, a wręcz przeciwnie, dynamiczny rozwój sprawia, że ciągle poszukujemy nowych pracowników.

 

Obecnie grupa kapitałowa Polindus-Laktopol wytwarza blisko 30 rodzajów wyrobów mlecznych w proszku, 13 gatunków masła i miksów oraz sery. Sztandarowym produktem grupy jest Instant Fat Filled Milk Powder, czyli mleko odtłuszczone z dodatkiem tłuszczu roślinnego. Jego głównymi rynkami zbytu, są kraje całej Afryki, ale także Bliski i Daleki Wschód oraz obie Ameryki.

Dzisiaj Zakład Produkcyjny Laktopol szacuje, że do końca 2020 roku wyprodukuje ponad 46 tys. ton wszelkiego rodzaju proszków mlecznych.

– Fakt, że znaleźliśmy się w “Złotej Setce Polskiego Rolnictwa” bardzo nas cieszy i pokazuje, że działania, które podejmujemy, są słuszne. W tym trudnym roku niewątpliwym sukcesem jest to, że utrzymaliśmy produkcję na założonym poziomie. Widzę tu szczególną zasługę naszych pracowników, którzy mimo niesprzyjającej sytuacji, wykazali się poczuciem odpowiedzialności za Zakład i samych siebie. Ich determinacja i codzienna praca sprawiły, że nie mieliśmy ani jednego dnia przestoju. Dzięki temu z optymizmem patrzymy na nadchodzące miesiące i zaczynamy myśleć o kolejnych inwestycjach, które pozwolą nam jeszcze szybciej rosnąć w siłę. Mamy więc nadzieję, że w przyszłym roku także pojawimy się w rankingu – podsumowuje Lech Antonowicz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.