Komunikaty PR

Marketing w koronie – jak dostrzec plusy w pandemii?

2020-06-04  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania Soul&Mind ( 0 MB )

Koszty w firmie trzeba liczyć zawsze, ale w czasach kryzysu (takich jak obecnie), jest to szczególnie ważne. Zamiast jednak w panice i na oślep ciąć budżet marketingowy, zastanów się, jak efektywniej wydawać pieniądze „tu i teraz”, a przy tym zapewnić firmie przewagę nad konkurentami w przyszłości. Działy marketingu stają obecnie przed ogromnym wyzwaniem. Jak temu sprostać?

Uważnie obserwujemy rynek w dobie pandemii COVID-19 i widzimy, że wiele firm znacznie ogranicza budżet marketingowy. Cięcie kosztów to pierwszy, intuicyjny krok podejmowany przez zarządy. To częsty ruch, choć nierzadko katastrofalny w skutkach. Zachowawcza postawa może chwilowo pozwoli odczuć oszczędności, ale długofalowo odsunie markę od klienta. Kiedy opadnie koronawirusowy kurz, klient – nawet nieświadomie – wybierze tę markę, z którą miał stały kontakt, także w czasie kryzysu.*9

Zasada efektywności: niekoniecznie „więcej”, ale „skuteczniej”

Koronawirus w ciągu kilku tygodni zmienił funkcjonowanie całego świata. Warto w tej sytuacji spojrzeć na swój mix marketingowy i zadać sobie kilka istotnych pytań. Jak zachować się w nowej sytuacji – zamrozić działania czy je zmodyfikować? Czekać czy być aktywnym? Oszczędzać pieniądze czy wydawać je inaczej niż dotychczas? Naszym zdaniem jedyna słuszna odpowiedź to dostosować się do nowych warunków i działać na zmienionych zasadach. Kto wie, być może relacje zbudowane teraz będą trwalsze niż inne?

Nie czekaj, działaj! Pandemia to w wielu przypadkach dobry czas, aby poszukać miejsc, w których warto się zaktywizować. Paradoksalnie koronawirus ma swoje dobre strony – świat offline w dużej mierze przeszedł do świata online, a zwiększenie działań w digitalu pozwala na szybszy i skuteczniejszy wgląd w wyniki marketingu. Widoczne jest także zwiększenie aktywności internautów w social mediach. Potwierdza to agencja Soul & Mind, która bazując na wieloletnim doświadczeniu i przyglądając się aktualnym trendom, widzi m.in. znaczący wzrost zainteresowania konkursami konsumenckimi w social mediach. Dzięki temu, że konsumenci pozostali w domach, widoczny jest znaczący wzrost liczby zgłoszeń do akcji prosprzedażowych, których promocja jest też dużo tańsza niż przed wybuchem COVID-19. Łatwiej też sprawdzać realizację celów akcji digitalowych – choćby w ramach budowania zasięgu, zaangażowania czy konwersji.

Dzięki narzędziom analitycznym możemy dostrzec słabe strony naszych działań i na bieżąco dążyć do ich poprawy. Być może to idealny czas, aby przemyśleć na nowo sposoby dotarcia do klientów – większość z nich jest przecież w domach i spędza w Internecie więcej czasu niż zwykle. A to daje nam więcej szans na zainicjowanie kontaktu i wejście w interakcję. Sukcesem komunikacyjnym nie jest jednak ilość komunikatów marketingowych, ale skuteczność, z jaką docierają i przekładając się na osiąganie założonych celów. Więcej postów w mediach społecznościowych, więcej POSM, więcej reklam czy nowych projektów opakowań, nie oznacza, że marka jest czytelniejsza i atrakcyjniejsza dla klienta. Z pewnością oznacza to, że firma ponosi wyższe koszty wyprodukowania i wdrożenia tych działań. Ale czy poniesione koszty rzeczywiście wpływają na realizację założonych celów? Czy wyniki przeprowadzonych działań są satysfakcjonujące? Czy nie można osiągnąć więcej w ramach założonego budżetu?

Komunikuj skuteczniej, nie wydając więcej

W trudnych gospodarczo czasach szansę na wygraną mają wszyscy ci, którzy do marketingu podejdą w sposób przemyślany, działając długofalowo i konsekwentnie. Dlatego nie należy ograniczać się do pytania „z jakich działań mogę zrezygnować?”. Pierwszym krokiem powinno być raczej przeprowadzenie swoistego rachunku sumienia w postaci audytu marketingowego. Wskaże on mocne i słabe strony naszych działań zarówno w kontekście klientów, konkurencji, jak i realizacji przyjętych celów. Następnie trzeba poszukać możliwości optymalizacji i modyfikacji działań, by dostosować je do aktualnej sytuacji rynkowej i strategii rozwoju firmy. To z kolei da nam szansę na jak najefektywniejsze wykorzystanie budżetu w kontekście zakładanych celów rynkowych. Optymalizując działania, należy właściwie rozłożyć siły, środki i akcenty na najefektywniejsze pod kątem docierania do grupy docelowej kanały komunikacji klienta z marką, a także poszukać odpowiedniego balansu między narzędziami takimi jak np. strona internetowa, social media, materiały wsparcia sprzedaży czy wygląd produktu i jego opakowania. Dobrze dobrana strategia komunikacji sprawi, że wybrane narzędzia będą się wzajemnie uzupełniać, a marka skorzysta na efekcie komunikacyjnej synergii.

Dlaczego warto optymalizować budżet i działania marketingowe?

Przeprowadzenie optymalizacji działań marketingowych ze specjalistami to gwarancja większej widoczności i konkurencyjności przy zachowaniu dyscypliny budżetowej. Dobrze, by były to osoby z zewnątrz firmy, gdyż mają świeże spojrzenie na sprawy, które dla długoletnich pracowników firmy mogą nie być widoczne. Wybór powinien paść na ekspertów z doświadczeniem, którzy będą dla firmy doradcami i partnerami, a nie tylko wykonawcami. W procesie audytu agencja prezentuje nie tylko możliwości komunikacyjne, ale także sposoby ich wykorzystania, oraz treści uwzględniające trendy, istotne z punktu widzenia produktu/usługi oraz grupy docelowej. Eksperci z wieloletnim doświadczeniem przyjrzą się także Twojej konkurencji i pokażą, co robi lepiej, a gdzie i za pomocą jakiego mixu narzędzi to właśnie Ty możesz zdobyć rynkową przewagę.

Jeśli zastanawiasz się, gdzie można znaleźć agencję marketingową z odpowiednimi kompetencjami i doświadczeniem, skontaktuj się z zespołem Soul & Mind, która prowadzi doradztwo i buduje strategie dla firm z różnych branż od ponad 25 lat. Jej 35-osobowy zespół przeprowadzi Cię przez cały proces audytu i przedstawi rekomendacje dla przyszłych działań.

W ramach współpracy poznasz odpowiedzi na takie pytania, jak:

  • Czy marka wykorzystuje w pełni potencjał budowania pozytywnych doświadczeń klienta we wszystkich „customer touchpoints”? Doświadczenie wskazuje, że w podstawowej aktywności firmy stosują ok. 7-8 punktów styku, podczas gdy do dyspozycji jest ich co najmniej kilkadziesiąt (a w branży turystycznej przy planowaniu wyjazdów wakacyjnych amerykański serwis comScore.com doliczył się ich niemal dwustu!);

  • Jakie treści powinno się adresować do grup docelowych, i z jakich form komunikacji warto korzystać – zarówno offline (np. na opakowaniu), jak i online?

  • Jakich informacji szukają konsumenci, i w postaci jakich haseł należy je kodować?

  • Na ile efektywna jest obecność Twojej marki w digitalu? Czy strona Twojej firmy jest indeksowana i wyszukiwana? Czy stosujesz właściwe słowa kluczowe? Czy działania płatne dają efekt adekwatny do poniesionych kosztów?

  • Jak trendy Google wpływają na efektywność działań, i jak przekładają się one na konkurencyjność marki oraz produktów?

  • Jak zbudować i promować profil społecznościowy, jak wyznaczyć cel i zwiększyć skuteczność jego realizacji? Jak komunikować się w social mediach, aby wskaźnik wzrostu z inwestycji ROI był dodatni?

  • Jak budować spójność materiałów POS z pozostałymi aktywnościami marketingowymi?

Wykorzystaj potencjał audytu marketingowego i sprawdź obszary, które warto ulepszyć lub zacząć wykorzystywać inaczej! W wyniku audytu otrzymasz wytyczne Soul & Mind, jak zmodyfikować mix marketingowy, żeby lepiej docierał do klienta, był bardziej perswazyjny, zachowując przy tym spójność i ograniczając koszty. To pozwoli zwiększyć zwrot z inwestycji w marketing.

Poznaj zespół Soul & Mind!

Audyt przeprowadzą specjaliści z olbrzymim doświadczeniem rynkowym, posiadający specjalistyczną wiedzę z zakresu strategii komunikacji, brandingu, badań rynkowych, projektowania produktów i usług, kognitywistyki, psychologii, a także packaging designu, grafiki czy fotografii. Analizując Twoje działania skupią się na optymalizacji i pozycjonowaniu strony internetowej oraz UI i UX. Silny w słowie pisanym dział content marketingu zadba o czytelność Twoich przekazów, a dział PR-u o kreowanie odpowiedniego wizerunku w mediach. Liderzy Soul & Mind mogą pochwalić się także setkami projektów dla wielu znanych marek, z którymi współpracowali, a także specjalistyczną wiedzą i sukcesami naukowo-badawczymi. Zaufaj wiedzy i doświadczeniu Soul & Mind. Porozmawiajmy o tym, co można zrobić, aby Twoja marka komunikowała się efektywniej i przynosiła więcej konwersji. Skontaktuj się! wspolpraca@soulandmind.pl


Więcej o agencji Soul & Mind znajdziesz tutaj:

www.soulandmind.pl 
https://www.facebook.com/soulandmindgroup/ 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Elektro-Partner Kraków z ofertą bezpłatnych konsultacji elektrycznych Biuro prasowe
2025-01-20 | 06:00

Elektro-Partner Kraków z ofertą bezpłatnych konsultacji elektrycznych

Firma specjalizująca się w usługach elektrycznych Elektro-Partner Kraków wprowadza do oferty darmowe konsultacje elektryczne dla inwestycji na terenie Krakowa i okolic.
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję

Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.

Prawo

Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym

Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.

Firma

Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie

Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.