Komunikaty PR

Marketing w koronie – jak dostrzec plusy w pandemii?

2020-06-04  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania Soul&Mind ( 0 MB )

Koszty w firmie trzeba liczyć zawsze, ale w czasach kryzysu (takich jak obecnie), jest to szczególnie ważne. Zamiast jednak w panice i na oślep ciąć budżet marketingowy, zastanów się, jak efektywniej wydawać pieniądze „tu i teraz”, a przy tym zapewnić firmie przewagę nad konkurentami w przyszłości. Działy marketingu stają obecnie przed ogromnym wyzwaniem. Jak temu sprostać?

Uważnie obserwujemy rynek w dobie pandemii COVID-19 i widzimy, że wiele firm znacznie ogranicza budżet marketingowy. Cięcie kosztów to pierwszy, intuicyjny krok podejmowany przez zarządy. To częsty ruch, choć nierzadko katastrofalny w skutkach. Zachowawcza postawa może chwilowo pozwoli odczuć oszczędności, ale długofalowo odsunie markę od klienta. Kiedy opadnie koronawirusowy kurz, klient – nawet nieświadomie – wybierze tę markę, z którą miał stały kontakt, także w czasie kryzysu.*9

Zasada efektywności: niekoniecznie „więcej”, ale „skuteczniej”

Koronawirus w ciągu kilku tygodni zmienił funkcjonowanie całego świata. Warto w tej sytuacji spojrzeć na swój mix marketingowy i zadać sobie kilka istotnych pytań. Jak zachować się w nowej sytuacji – zamrozić działania czy je zmodyfikować? Czekać czy być aktywnym? Oszczędzać pieniądze czy wydawać je inaczej niż dotychczas? Naszym zdaniem jedyna słuszna odpowiedź to dostosować się do nowych warunków i działać na zmienionych zasadach. Kto wie, być może relacje zbudowane teraz będą trwalsze niż inne?

Nie czekaj, działaj! Pandemia to w wielu przypadkach dobry czas, aby poszukać miejsc, w których warto się zaktywizować. Paradoksalnie koronawirus ma swoje dobre strony – świat offline w dużej mierze przeszedł do świata online, a zwiększenie działań w digitalu pozwala na szybszy i skuteczniejszy wgląd w wyniki marketingu. Widoczne jest także zwiększenie aktywności internautów w social mediach. Potwierdza to agencja Soul & Mind, która bazując na wieloletnim doświadczeniu i przyglądając się aktualnym trendom, widzi m.in. znaczący wzrost zainteresowania konkursami konsumenckimi w social mediach. Dzięki temu, że konsumenci pozostali w domach, widoczny jest znaczący wzrost liczby zgłoszeń do akcji prosprzedażowych, których promocja jest też dużo tańsza niż przed wybuchem COVID-19. Łatwiej też sprawdzać realizację celów akcji digitalowych – choćby w ramach budowania zasięgu, zaangażowania czy konwersji.

Dzięki narzędziom analitycznym możemy dostrzec słabe strony naszych działań i na bieżąco dążyć do ich poprawy. Być może to idealny czas, aby przemyśleć na nowo sposoby dotarcia do klientów – większość z nich jest przecież w domach i spędza w Internecie więcej czasu niż zwykle. A to daje nam więcej szans na zainicjowanie kontaktu i wejście w interakcję. Sukcesem komunikacyjnym nie jest jednak ilość komunikatów marketingowych, ale skuteczność, z jaką docierają i przekładając się na osiąganie założonych celów. Więcej postów w mediach społecznościowych, więcej POSM, więcej reklam czy nowych projektów opakowań, nie oznacza, że marka jest czytelniejsza i atrakcyjniejsza dla klienta. Z pewnością oznacza to, że firma ponosi wyższe koszty wyprodukowania i wdrożenia tych działań. Ale czy poniesione koszty rzeczywiście wpływają na realizację założonych celów? Czy wyniki przeprowadzonych działań są satysfakcjonujące? Czy nie można osiągnąć więcej w ramach założonego budżetu?

Komunikuj skuteczniej, nie wydając więcej

W trudnych gospodarczo czasach szansę na wygraną mają wszyscy ci, którzy do marketingu podejdą w sposób przemyślany, działając długofalowo i konsekwentnie. Dlatego nie należy ograniczać się do pytania „z jakich działań mogę zrezygnować?”. Pierwszym krokiem powinno być raczej przeprowadzenie swoistego rachunku sumienia w postaci audytu marketingowego. Wskaże on mocne i słabe strony naszych działań zarówno w kontekście klientów, konkurencji, jak i realizacji przyjętych celów. Następnie trzeba poszukać możliwości optymalizacji i modyfikacji działań, by dostosować je do aktualnej sytuacji rynkowej i strategii rozwoju firmy. To z kolei da nam szansę na jak najefektywniejsze wykorzystanie budżetu w kontekście zakładanych celów rynkowych. Optymalizując działania, należy właściwie rozłożyć siły, środki i akcenty na najefektywniejsze pod kątem docierania do grupy docelowej kanały komunikacji klienta z marką, a także poszukać odpowiedniego balansu między narzędziami takimi jak np. strona internetowa, social media, materiały wsparcia sprzedaży czy wygląd produktu i jego opakowania. Dobrze dobrana strategia komunikacji sprawi, że wybrane narzędzia będą się wzajemnie uzupełniać, a marka skorzysta na efekcie komunikacyjnej synergii.

Dlaczego warto optymalizować budżet i działania marketingowe?

Przeprowadzenie optymalizacji działań marketingowych ze specjalistami to gwarancja większej widoczności i konkurencyjności przy zachowaniu dyscypliny budżetowej. Dobrze, by były to osoby z zewnątrz firmy, gdyż mają świeże spojrzenie na sprawy, które dla długoletnich pracowników firmy mogą nie być widoczne. Wybór powinien paść na ekspertów z doświadczeniem, którzy będą dla firmy doradcami i partnerami, a nie tylko wykonawcami. W procesie audytu agencja prezentuje nie tylko możliwości komunikacyjne, ale także sposoby ich wykorzystania, oraz treści uwzględniające trendy, istotne z punktu widzenia produktu/usługi oraz grupy docelowej. Eksperci z wieloletnim doświadczeniem przyjrzą się także Twojej konkurencji i pokażą, co robi lepiej, a gdzie i za pomocą jakiego mixu narzędzi to właśnie Ty możesz zdobyć rynkową przewagę.

Jeśli zastanawiasz się, gdzie można znaleźć agencję marketingową z odpowiednimi kompetencjami i doświadczeniem, skontaktuj się z zespołem Soul & Mind, która prowadzi doradztwo i buduje strategie dla firm z różnych branż od ponad 25 lat. Jej 35-osobowy zespół przeprowadzi Cię przez cały proces audytu i przedstawi rekomendacje dla przyszłych działań.

W ramach współpracy poznasz odpowiedzi na takie pytania, jak:

  • Czy marka wykorzystuje w pełni potencjał budowania pozytywnych doświadczeń klienta we wszystkich „customer touchpoints”? Doświadczenie wskazuje, że w podstawowej aktywności firmy stosują ok. 7-8 punktów styku, podczas gdy do dyspozycji jest ich co najmniej kilkadziesiąt (a w branży turystycznej przy planowaniu wyjazdów wakacyjnych amerykański serwis comScore.com doliczył się ich niemal dwustu!);

  • Jakie treści powinno się adresować do grup docelowych, i z jakich form komunikacji warto korzystać – zarówno offline (np. na opakowaniu), jak i online?

  • Jakich informacji szukają konsumenci, i w postaci jakich haseł należy je kodować?

  • Na ile efektywna jest obecność Twojej marki w digitalu? Czy strona Twojej firmy jest indeksowana i wyszukiwana? Czy stosujesz właściwe słowa kluczowe? Czy działania płatne dają efekt adekwatny do poniesionych kosztów?

  • Jak trendy Google wpływają na efektywność działań, i jak przekładają się one na konkurencyjność marki oraz produktów?

  • Jak zbudować i promować profil społecznościowy, jak wyznaczyć cel i zwiększyć skuteczność jego realizacji? Jak komunikować się w social mediach, aby wskaźnik wzrostu z inwestycji ROI był dodatni?

  • Jak budować spójność materiałów POS z pozostałymi aktywnościami marketingowymi?

Wykorzystaj potencjał audytu marketingowego i sprawdź obszary, które warto ulepszyć lub zacząć wykorzystywać inaczej! W wyniku audytu otrzymasz wytyczne Soul & Mind, jak zmodyfikować mix marketingowy, żeby lepiej docierał do klienta, był bardziej perswazyjny, zachowując przy tym spójność i ograniczając koszty. To pozwoli zwiększyć zwrot z inwestycji w marketing.

Poznaj zespół Soul & Mind!

Audyt przeprowadzą specjaliści z olbrzymim doświadczeniem rynkowym, posiadający specjalistyczną wiedzę z zakresu strategii komunikacji, brandingu, badań rynkowych, projektowania produktów i usług, kognitywistyki, psychologii, a także packaging designu, grafiki czy fotografii. Analizując Twoje działania skupią się na optymalizacji i pozycjonowaniu strony internetowej oraz UI i UX. Silny w słowie pisanym dział content marketingu zadba o czytelność Twoich przekazów, a dział PR-u o kreowanie odpowiedniego wizerunku w mediach. Liderzy Soul & Mind mogą pochwalić się także setkami projektów dla wielu znanych marek, z którymi współpracowali, a także specjalistyczną wiedzą i sukcesami naukowo-badawczymi. Zaufaj wiedzy i doświadczeniu Soul & Mind. Porozmawiajmy o tym, co można zrobić, aby Twoja marka komunikowała się efektywniej i przynosiła więcej konwersji. Skontaktuj się! wspolpraca@soulandmind.pl


Więcej o agencji Soul & Mind znajdziesz tutaj:

www.soulandmind.pl 
https://www.facebook.com/soulandmindgroup/ 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie Biuro prasowe
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.