Mazars informuje o doskonałych wynikach za 2019 rok

Renata Stefanowska
Mazars
ul. Piekna 18
00-549 Warszawa
r.stefanowska|mazars.pl| |r.stefanowska|mazars.pl
22 25 55 200
mazars.pl
Mazars, międzynarodowa firma audytorsko-doradcza, ogłasza informację o przychodach w wysokości 1,8 mld EUR za rok obrotowy 2018/2019 (1 września 2018 r. - 31 sierpnia 2019 r.), co stanowi wzrost o 10,4% (nie licząc wpływu Forex +0,2%) w porównaniu z wynikami za poprzedni rok finansowy. Wzrostowi przychodów sprzyjał silny, 9-procentowy wzrost organiczny, a także dodatni wzrost zewnętrzny (+ 1,3%).
„Jest to najwyższy poziom wzrostu organicznego, jaki Mazars odnotował od roku 2011/2012. Ten wyjątkowy wynik zawdzięczamy połączeniu wysokiego poziomu wiedzy i silnego zaangażowania naszych zespołów w obsługę naszych klientów na całym świecie. Jest to również dodatkowa korzyść, jaką czerpiemy z naszego wyjątkowego modelu zintegrowanego partnerstwa Mazars. Wiele organizacji z różnych branż, między innymi spółki giełdowe, ale nie tylko, dokonują świadomego wyboru Mazars”, powiedział Hervé Hélias, Dyrektor Generalny i Prezes Grupy Mazars.
2019: przełomowy rok w dziedzinie ekspansji międzynarodowej
Oprócz wyjątkowych wyników finansowych Mazars, w lipcu 2019 r. został również podpisany Mazars North America Alliance. Sojusz ten stanowi podwaliny współpracy między Mazars a pięcioma wiodącymi firmami w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie - BKD, Dixon Hughes Goodman, Moss Adams, Plante Moran (USA) i MNP (Kanada). Mazars North America Alliance to dla Mazars zmiana reguł gry na lepsze, dająca firmie o wiele szerszy zasięg w Ameryce Północnej, a także zapewniająca międzynarodowym klientom Mazars dostęp do dodatkowych 16 000 specjalistów w regionie. Obecnie Mazars posiada 40 400 specjalistów obsługujących klientów na całym świecie (24 400 specjalistów w zintegrowanym partnerstwie Mazars) oraz 318 biur w ramach 91 krajów i terytoriów.
Komentując strategię rozwoju firmy Hervé Hélias dodał: „Cztery lata temu opracowaliśmy ambitny plan strategiczny o nazwie Next-20. Wśród naszych najważniejszych priorytetów znalazły się: ekspansja na terenie Chin, tak aby osiągnąć krytyczny zasięg na tym rozległym rynku, oraz opracowanie silnej i konkurencyjnej oferty w Ameryce Północnej. Priorytetem była również elastyczna zmiana w zarządzaniu Grupą, czyli dobrze zaplanowana sukcesja Philippe'a Castagnaca jako Prezesa grupy. Dziś z dumą mogę powiedzieć, że cele te zostały osiągnięte. Naszym celem na 2020 rok jest osiągnięcie dochodu w wysokości 2 miliardów euro i jestem przekonany, że ten cel osiągniemy ”.
Wzrost na każdym polu
Międzynarodowa ekspansja Mazars znajduje odzwierciedlenie w rozkładzie geograficznym źródeł przychodów, przy czym należy zaznaczyć, że ponad jedna trzecia przychodów pochodzi obecnie spoza Europy.
W roku w 2018/2019 wszystkie regiony odnotowały silny wzrost przychodów: 7,8% w Europie Zachodniej, 13,6% w Europie Środkowej i Wschodniej, 12,1% w Ameryce Północnej, 13,1% w Ameryce Łacińskiej, 9,4% w Afryce i na Bliskim Wschodzie, przy czym największy wzrost odnotował region Azji i Pacyfiku (22,6%), który stanowi obecnie 15% całkowitych przychodów Mazars. W Chinach firma posiada ponad 4000 pracowników i ponad 30 biur, obsługuje obecnie aż 137 dużych spółek giełdowych i odnotowała 19-procentowy wzrost przychodów w ubiegłym roku. W 2019 roku w Australii spółka odnotowała 100-procentowy wzrost, dzięki połączeniu dwóch lokalnych firm.
Szeroki zakres usług
Audyt, który zawsze był kluczową kompetencją Mazars pozostanie w centrum jego działalności w nadchodzących latach. Aby wesprzeć zmieniające się potrzeby klientów, Mazars stworzył szeroką ofertę usług doradczych, podatkowych i compliance. Obecnie audyt i księgowość stanowią 63% całkowitych przychodów firmy, zaś doradztwo 37%.
Ekspansji geograficznej towarzyszył stały wzrost we wszystkich liniach biznesowych. Wyniósł on w latach 2018/2019: audyt + 8,5%, usługi księgowe i outsourcingowe + 8,2%, consulting + 24,2%, usługi podatkowe + 9,9%, usługi prawne + 34,9% oraz usługi doradztwa finansowego + 9,5%.
Strategia zrównoważonego wzrostu
Siła Mazars polega również na wzroście w opłacalny i zrównoważony sposób. Ludzie i doskonałość techniczna są najważniejszą częścią naszego rozwoju, dlatego firma stale inwestuje w swoje zespoły, a także w innowacje technologiczne, w tym sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i kompleksową analizę danych w ramach naszych usług audytorskich i doradczych. W 2019 r. w programach edukacyjnych uczestniczyło aż 92% pracowników
Doskonałe perspektywy w Polsce
Mazars odnotował dobre wyniki w 2018/2019 również w Polsce. Firma osiągnęła wzrost obrotów o 6% w porównaniu do poprzedniego roku obrotowego. Obecnie zatrudnia prawie 300 specjalistów i 9 partnerów w 2 biurach. Mocną stroną Mazars jest audyt finansowy – firma odnotowała z tego tytułu aż 15% wzrost przychodów. Trend ten powinien nawet przyspieszyć dzięki ubiegłorocznym inwestycjom, szczególnie w rozwój usług dla banków i instytucji finansowych, które zaczęły przynosić owoce pod koniec roku.
„Z niecierpliwością czekamy na wyzwania biznesowe, które są przed nami i chcemy zapewnić naszych klientów, że do czekających nas zadań podejdziemy z oddaniem, entuzjazmem i wytrwałością, aby ten rok był kolejnym udanym rokiem dla nas wszystkich”. - powiedział Michel Kiviatkowski - Partner Zarządzający Mazars w Polsce.
Patrząc w przyszłość
„2019 był kluczowym rokiem dla Mazars. Wierzymy, że wszystkie nasze osiągnięcia oraz szybsze tempo transformacji są potwierdzeniem doskonałości technicznej naszych pracowników i trafności naszej strategii. Zawsze jesteśmy wierni naszym wartościom i duchowi przedsiębiorczości, rozwijając się w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Nasza firma ma lepszą niż kiedykolwiek pozycję, aby odpowiednio wspierać rozwój swoich klientów. Od 2020 roku naszym celem jest stać się firmą, którą świadomie wybiorą szerokie grupy talentów i klientów, w branży która potrzebuje różnorodności. Jesteśmy też zaangażowani w pomoc w budowaniu ekonomicznych podstaw uczciwego i dostatniego świata”, podsumował Hervé Hélias.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.