Komunikaty PR

Mazars informuje o doskonałych wynikach za 2019 rok

2020-01-21  |  10:15
Biuro prasowe
Kontakt

Renata Stefanowska
Mazars

ul. Piekna 18
00-549 Warszawa
r.stefanowska|mazars.pl| |r.stefanowska|mazars.pl
22 25 55 200
mazars.pl

Mazars, międzynarodowa firma audytorsko-doradcza, ogłasza informację o przychodach w wysokości 1,8 mld EUR za rok obrotowy 2018/2019 (1 września 2018 r. - 31 sierpnia 2019 r.), co stanowi wzrost o 10,4% (nie licząc wpływu Forex +0,2%) w porównaniu z wynikami za poprzedni rok finansowy. Wzrostowi przychodów sprzyjał silny, 9-procentowy  wzrost organiczny, a także dodatni wzrost zewnętrzny (+ 1,3%).

„Jest to najwyższy poziom wzrostu organicznego, jaki Mazars odnotował od roku 2011/2012. Ten wyjątkowy wynik zawdzięczamy połączeniu wysokiego poziomu wiedzy i silnego zaangażowania naszych zespołów w obsługę naszych klientów na całym świecie. Jest to również dodatkowa korzyść, jaką czerpiemy z naszego wyjątkowego modelu zintegrowanego partnerstwa Mazars. Wiele organizacji z różnych branż, między innymi spółki giełdowe, ale nie tylko, dokonują świadomego wyboru Mazars”, powiedział Hervé Hélias, Dyrektor Generalny i Prezes Grupy Mazars.

2019: przełomowy rok w dziedzinie ekspansji międzynarodowej

Oprócz wyjątkowych wyników finansowych Mazars, w lipcu 2019 r. został również podpisany Mazars North America Alliance. Sojusz ten stanowi podwaliny współpracy między Mazars a pięcioma wiodącymi firmami w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie - BKD, Dixon Hughes Goodman, Moss Adams, Plante Moran (USA) i MNP (Kanada). Mazars North America Alliance to dla Mazars zmiana reguł gry na lepsze, dająca firmie o wiele szerszy zasięg w Ameryce Północnej, a także zapewniająca międzynarodowym klientom Mazars dostęp do dodatkowych 16 000 specjalistów w regionie. Obecnie Mazars posiada 40 400 specjalistów obsługujących klientów na całym świecie (24 400 specjalistów w zintegrowanym partnerstwie Mazars) oraz 318 biur w ramach 91 krajów i terytoriów.

Komentując strategię rozwoju firmy Hervé Hélias dodał: „Cztery lata temu opracowaliśmy ambitny plan strategiczny o nazwie Next-20. Wśród naszych najważniejszych priorytetów znalazły się: ekspansja na terenie Chin, tak aby osiągnąć krytyczny zasięg na tym rozległym rynku, oraz opracowanie silnej i konkurencyjnej oferty w Ameryce Północnej. Priorytetem była również elastyczna zmiana w zarządzaniu Grupą, czyli dobrze zaplanowana sukcesja Philippe'a Castagnaca jako Prezesa grupy. Dziś z dumą mogę powiedzieć, że cele te zostały osiągnięte. Naszym celem na 2020 rok jest osiągnięcie dochodu w wysokości 2 miliardów euro i jestem przekonany, że ten cel osiągniemy ”.

Wzrost na każdym polu

Międzynarodowa ekspansja Mazars znajduje odzwierciedlenie w rozkładzie geograficznym źródeł przychodów, przy czym należy zaznaczyć, że ponad jedna trzecia przychodów pochodzi obecnie spoza Europy.

W roku w 2018/2019 wszystkie regiony odnotowały silny wzrost przychodów: 7,8% w Europie Zachodniej, 13,6% w Europie Środkowej i Wschodniej, 12,1% w Ameryce Północnej, 13,1% w Ameryce Łacińskiej, 9,4% w Afryce i na Bliskim Wschodzie, przy czym największy wzrost odnotował region Azji i Pacyfiku (22,6%), który stanowi obecnie 15% całkowitych przychodów Mazars. W Chinach firma posiada ponad 4000 pracowników i ponad 30 biur, obsługuje obecnie aż 137 dużych spółek giełdowych i odnotowała 19-procentowy wzrost przychodów w ubiegłym roku. W 2019 roku w Australii spółka odnotowała 100-procentowy wzrost, dzięki połączeniu dwóch lokalnych firm.

Szeroki zakres usług

Audyt, który zawsze był kluczową kompetencją Mazars pozostanie w centrum jego działalności w nadchodzących latach. Aby wesprzeć zmieniające się potrzeby klientów, Mazars stworzył szeroką ofertę usług doradczych, podatkowych i compliance. Obecnie audyt i księgowość stanowią 63% całkowitych przychodów firmy, zaś doradztwo 37%.

Ekspansji geograficznej towarzyszył stały wzrost we wszystkich liniach biznesowych. Wyniósł on w latach 2018/2019: audyt + 8,5%, usługi księgowe i outsourcingowe + 8,2%, consulting + 24,2%, usługi podatkowe + 9,9%, usługi prawne + 34,9% oraz usługi doradztwa finansowego + 9,5%.

Strategia zrównoważonego wzrostu

Siła Mazars polega również na wzroście w opłacalny i zrównoważony sposób. Ludzie i doskonałość techniczna są najważniejszą częścią naszego rozwoju, dlatego firma stale inwestuje w swoje zespoły, a także w innowacje technologiczne, w tym sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i kompleksową analizę danych w ramach naszych usług audytorskich  i doradczych. W 2019 r. w programach edukacyjnych uczestniczyło aż 92% pracowników

Doskonałe perspektywy w Polsce

Mazars odnotował dobre wyniki w 2018/2019 również w Polsce. Firma osiągnęła wzrost obrotów o 6% w porównaniu do poprzedniego roku obrotowego. Obecnie zatrudnia prawie 300 specjalistów i 9 partnerów w 2 biurach. Mocną stroną Mazars jest audyt finansowy – firma odnotowała z tego tytułu aż 15% wzrost przychodów. Trend ten powinien nawet przyspieszyć dzięki ubiegłorocznym inwestycjom, szczególnie w rozwój usług dla banków i instytucji finansowych, które zaczęły przynosić owoce pod koniec roku.

„Z niecierpliwością czekamy na wyzwania biznesowe, które są przed nami i chcemy zapewnić naszych klientów, że do czekających nas zadań podejdziemy z oddaniem, entuzjazmem i wytrwałością, aby ten rok był kolejnym udanym rokiem dla nas wszystkich”. - powiedział Michel Kiviatkowski - Partner Zarządzający Mazars w Polsce.

Patrząc w przyszłość

„2019 był kluczowym rokiem dla Mazars. Wierzymy, że wszystkie nasze osiągnięcia oraz szybsze tempo transformacji są potwierdzeniem doskonałości technicznej naszych pracowników i trafności naszej strategii. Zawsze jesteśmy wierni naszym wartościom i duchowi przedsiębiorczości, rozwijając się w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Nasza firma ma lepszą niż kiedykolwiek pozycję, aby odpowiednio wspierać rozwój swoich klientów. Od 2020 roku naszym celem jest stać się firmą, którą świadomie wybiorą szerokie grupy talentów i  klientów, w branży która potrzebuje  różnorodności. Jesteśmy też zaangażowani w pomoc w budowaniu ekonomicznych podstaw uczciwego i dostatniego świata”, podsumował Hervé Hélias.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Liderzy przyszłości uczyli się zarządzać globalną firmą na P&G CEO Challenge Biuro prasowe
2020-02-27 | 16:30

Liderzy przyszłości uczyli się zarządzać globalną firmą na P&G CEO Challenge

Zostać CEO firmy, której produkty znajdują się w miliardach domów na całym świecie i poprawiają jakość codziennego życia – to aspiracja niejednego ambitnego studenta,
Firma CZEGO TAK NAPRAWDĘ POTRZEBUJĄ PRACOWNICY?
2020-02-27 | 15:00

CZEGO TAK NAPRAWDĘ POTRZEBUJĄ PRACOWNICY?

O najlepszych sposobach angażowania i motywowania pracowników napisano już wiele. Kolejne teorie powielane są na konferencjach branżowych, w internecie oraz podczas rozmów w
Firma Wyjątkowy Dzień Kobiet ze słodkościami Wawel
2020-02-27 | 12:45

Wyjątkowy Dzień Kobiet ze słodkościami Wawel

Już 8 marca będziemy obchodzić Dzień Kobiet. To idealna okazja do wspólnego świętowania i obdarowania słodkim upominkiem bliską nam osobę. Jak co roku Wawel przygotował

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Handel

PIE: Coroczna grypa bardziej spowalnia wzrost gospodarczy Polski, niż może to zrobić koronawirus. Wszystko zależy od skuteczności walki z tą epidemią

Wpływ koronawirusa na polską gospodarkę będzie zależał od tego, czy Chinom uda się zwalczyć epidemię w I kwartale roku, i od tego, kiedy dotrze on do Polski. Zdaniem Piotra Araka, dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego, epidemia może obniżyć wzrost chińskiego popytu o 2 proc., co oznaczałoby dynamikę PKB na poziomie 5 proc., niższą niż w Polsce w 2018 roku. To nie powinno być odczuwalne przez polską gospodarkę. Jednak poważniejsze spowolnienie w Chinach na pewno odbije się na zamówieniach dla europejskiego, w tym również polskiego przemysłu.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Przedsiębiorcy mają czas do poniedziałku na zgłoszenie się do tzw. małego ZUS-u plus. W ciągu kilku tygodni Ministerstwo Rozwoju zaproponuje firmom kolejne ulgi

Poniedziałek 2 marca to ostatni dzień przyjmowania zgłoszeń do tzw. małego ZUS-u plus, który wszedł w życie 1 lutego. W ciągu tego niespełna miesiąca skorzystało z tej możliwości 80 tys. małych firm, a łącznie małym ZUS-em objętych jest już 240 tys. podmiotów. Ministerstwo Rozwoju liczy na to, że część zaoszczędzonych pieniędzy przedsiębiorcy wykorzystają na rozwój działalności. W ciągu kilku tygodni resort ma zaproponować kolejny pakiet zachęt do inwestycji.

Praca

Rząd chce zachęcać młodych do pielęgniarstwa i położnictwa. Plan rozwoju tych zawodów rozpisany jest do 2030 roku

Zwiększenie liczby pielęgniarek i położnych w polskim systemie opieki zdrowotnej oraz powstrzymanie emigracji zarobkowej – to tylko niektóre z najważniejszych celów rządowej polityki na rzecz rozwoju obu tych zawodów. Rząd chce również zmotywować młodych ludzi do wyboru tej ścieżki kariery i utrzymać na rynku pracy osoby, które nabywają uprawnienia emerytalne. – Ważny jest również rozwój kompetencji i samodzielności – mówi Greta Kanownik, dyrektor w Ministerstwie Zdrowia. Temu służyć ma wprowadzenie porad pielęgniarskich w przychodniach.

 
 

Konsument

Ubój zwierząt w przydomowych rzeźniach nie zaszkodzi producentom mięsa. Nie powinien zagrażać także bezpieczeństwu żywności

– Ubój rolniczy w przydomowych rzeźniach nie zaszkodzi branży. Jeśli procedury będą przestrzegane, nic nikomu nie grozi – ocenia Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Od połowy lutego każdy rolnik może otworzyć małą ubojnię i wprowadzać mięso na rynek na małą skalę, w ramach rolniczego handlu detalicznego czy działalności lokalnej. Dotychczas, jeśli chciał zabić zwierzę, musiał korzystać z pośrednictwa dużych zakładów. Teraz może to zrobić samodzielnie, ale konieczne jest jednak spełnienie szeregu kryteriów.