Komunikaty PR

Meble ze stali – solidne, uniwersalne, funkcjonalne

2021-03-30  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.56 MB )

Meble ze stali coraz częściej goszczą w naszych domach. Głównie dlatego, że uchodzą za „niezdzieralne” i solidne. Coraz więcej osób zwraca jednak uwagę także na ich oryginalność i urodę. Niewątpliwie natomiast w sezonie remontowym 2021 są modne.  

Stalowe meble od jakiegoś czasu przestały być kojarzone z technicznymi wnętrzami, magazynami i warsztatami. Odnowione aptekarskie szafki, czy fabryczne regały nadają wielkomiejskiego sznytu domowym przestrzeniom w modnych loftach. Stalowe, dekoracyjne elementy z zaokrągleniami i stalowymi kutymi lub wycinanymi ornamentami nawiązują z kolei do stylu retro lub przydają domowi rustykalnego charakteru. Producenci mebli i elementów wykończeniowych cenią ten materiał za jego trwałość, uniwersalność i funkcjonalność. W 2020 roku stal była ewidentnie jednym w ważniejszych trendów dekoratorskich. Wygląda na to, że moda utrzyma się także w tym roku.

Stal tworzy dobre połączenia

Materiał ten używany jest do konstrukcji mebli z powodu swej uniwersalności i elastyczności – zauważa Mateusz Czeczko, architekt Wnętrz z Czeczko Design Studio. - Łączony z drewnem pasuje do większości wnętrz. Dzięki łatwości formowania elementów stalowych, na przykład przez poddawanie ich obróbce laserem, tworzy się intrygujące formy, które nadają przestrzeni charakteru. Obłe formy czy zaokrąglenia w meblach z użyciem stali przywodzą na myśl kształty zaczerpnięte z natury i budzą pozytywne wrażenia. 

Stal tworzy dobry duet ze szkłem czy syntetycznymi materiałami. Coraz popularniejsze jest jednak łączenie go naturalnym z kamieniem, drewnem czy nawet tkaninami. Czasami buduje się z niego całe wielkopowierzchniowe zabudowy. Jeszcze dekadę temu kuchnia ze stalowymi blatami czy szafkami była znakiem rozpoznawczym przemysłowych lub restauracyjnych roboczych pomieszczeń. Dziś można takie zobaczyć także w modnych, minimalistycznie urządzonych domach. I to nie tylko w kuchni. Może stanowić mocny, nowoczesny akcent w salonie czy nawet sypialni.

Materiał ten ma niezaprzeczalne walory praktyczne. Bardzo łatwo utrzymać go w czystości, jest odporny na wszelkie uszkodzenia mechaniczne. Można go poddać rozmaitym przeróbkom dzięki czemu wpisuje się w coraz popularniejszy trend „upcyclingu” – dodaje architekt.

 

Okazuje się również, że stal i różne jej stopy mają niezwykle ciekawą gamę kolorystyczną. Inny połysk daje cyna czy miedź, a inny uszlachetniona stal kwasoodporna. Łącznie różnych gatunków gwarantuje wręcz spektakularne efekty. W 2021 roku na topie jest odcień złota i miedzi, ponieważ generalnie ocieplamy wnętrza. Barwą roku wedle Global Aesthetic Center AkzoNobel została Brave Ground, czyli kolor ziemi, stonowany i łatwy do łączenia z wyraźniejszymi, połyskliwymi akcentami.

Stal chętnie też wykorzystywana jest do wykończenia mebli i do produkcji dodatków. Robi się z niej uchwyty, okucia, okienne szprosy, kuchenne organizery czy półki na książki.
 

Metalowe i stalowe detale

Wiosenny ruch remontowy już się rozpoczął. Podobnie jak rok temu jest on intensywniejszy niż zazwyczaj, ponieważ znowu obowiązują pandemiczne obostrzenia. Ludzie zamknięci w czterech ścianach zabrali się za porządki i przebudowy. Chcą powiewu świeżości i zmian, chociaż we własnym domu.

Do tej pory wytwarzaliśmy głównie akcesoria samochodowe: nakładki na zderzaki i progi, podstopnice. W ostatnich miesiącach widać wyraźną dywersyfikację zamówień. Coraz większy procent dotyczy elementów wykorzystywanych we wnętrzarstwie. Wykonujemy różne elementy dla producentów mebli np.: nietypowe nogi do stołów, konstrukcje do szaf, balustrady schodowe, części do łóżek, blaty, stalowe dekoracje ścienne – wymienia Piotr Świrko, prezes alu-frost, podlaskiej firmy specjalizującej się w cięciu laserem.

Zakład realizuje też projekty autorskie, wykonywane na indywidualne zamówienie klientów. Są to rzeczy robione na wymiar. Na przykład wypełnienia balustrad czy panele przesuwne. W takich wypadkach bardzo duże znaczenie ma precyzja. Warto sprawdzić, czy wykonawca dysponuje odpowiednimi narzędziami, np.: laserowymi wycinarkami.

W domu i w ogrodzie

Moda na metaliczny błysk przekłada się też na zainteresowanie ozdobami do domu wykonanymi z tego typu materiałów. Alu-frost produkuje dużą gamę użytkowych i dekoracyjnych przedmiotów ze stali i zauważa, że ich sprzedaż rośnie.

W okresie bożonarodzeniowym powodzeniem cieszyły się np. stojaki na drewno kominkowe lub wino, jak również drobniejszy asortyment typu podpórki do książek. Teraz, wiosną, wchodzimy w fazę ogrodową. Ludzie zaczynają kupować panele, którymi można wygrodzić poszczególne strefy ogrodu czy ozdoby na podwórko, np.: wind spinnery. Niesłabnącym wciąż zainteresowaniem cieszą się też nasze personalizowane numery na dom – mówi Monika Piłasiewicz, kierownik działu marketingu w alu-frost.

W dobie pandemii stworzenie przestrzeni, w której domownicy będą czuli się dobrze i bezpiecznie ma ogromne znacznie dla dobrego samopoczucia wszystkich, co w rezultacie wpływa także na ich lepszą kondycję zdrowotną.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją Biuro prasowe
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji
Firma Z ziemniaka zrobili biznes
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.