Komunikaty PR

Meetbit z pozytywną oceną projektu w ramach programu ,,Szybka Ścieżka’’ NCBiR

2020-06-08  |  16:20
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Meetbit, polski startup, specjalizujący się w tworzeniu aplikacji biznesowych oraz systemach IT dla branży MICE (turystyka biznesowa), otrzymał rekomendację do dofinansowania w ramach programu ,,Szybka Ścieżka’’, realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Firma stara się o ponad 4 mln zł dotacji na opracowanie hybrydowego systemu wykrywania relacji bliskości. Rozpoczęcie projektu planowane jest na 1 sierpnia br. Prace badawczo-rozwojowe nad projektem spółki realizowane są we współpracy z Instytutem Informatyki Teoretycznej i Stosowanej Polskiej Akademii Nauk (IITiS PAN) w Gliwicach. Projekt będzie częścią systemu Meetlify, który wspomaga budowę sieci kontaktów i komunikację biznesową.

,,Szybka Ścieżka’’ to największe w Polsce źródło dotacji na prowadzenie prac badawczo-rozwojowych przez przedsiębiorstwa. O dofinansowanie mogą starać małe, średnie i duże firmy. Konkurs jest prowadzony w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR).

- Celem Szybkiej Ścieżki jest podniesienie poziomu innowacyjności przedsiębiorstw, dzięki wykorzystaniu rezultatów prac badawczo-rozwojowych. Projektujemy nowoczesny, hybrydowy system, oparty na sieciach rozproszonych. – mówi Rafał Orlicki, współzałożyciel i prezes zarządu spółki Meetbit. – Nasz projekt znacząco uprości nawiązywanie kontaktów, lokalizację partnerów i gromadzenie informacji o skuteczności działań marketingowych i biznesowych w warunkach wydarzeń MICE, które charakteryzuje m.in. szum komunikacyjny i często ograniczony dostęp do sieci. Ponadto, mając na uwadze wykorzystywane dotychczas technologie komunikacji i lokalizacji, stanowi to dziś duże wyzwanie. – dodaje.

Wniosek spółki otrzymał rekomendacje do dofinansowania. Obecnie procedowana jest umowa. Projekt wykrywania relacji bliskości pomiędzy użytkownikami spółka testuje przy wykorzystaniu wielu protokołów komunikacyjnych i jednoczesnym występowaniu dużej liczby aktywnych użytkowników. Zakończenie badań planowane jest na pierwszy kwartał 2023 roku. Prace merytoryczne wpiera Instytut Informatyki Teoretycznej i Stosowanej Polskiej Akademii Nauk (IITiS PAN) w Gliwicach.

Jednocześnie, Meetbit tworzy inteligentny system komunikacji B2B, który ma wspomóc kontakt biznesowy online. Spółka pracuje nad aplikacją od ponad roku.

- Obserwując na przestrzeni ostatnich lat sytuacje kryzysowe, które wprowadziły na pewien czas światową dezorganizację, postanowiliśmy zwiększyć intensywność naszych prac nad produktem Meetlify, wspomagającym kontakt biznesowy online. – informuje Rafał Orlicki. – W ciągu ostatnich lat, sytuacji kryzysowych było co najmniej kilka. Pamiętamy wybuch wulkanu na Islandii, zagrożenia terrorystyczne, czy wreszcie anomalie pogodowe. Proponowane przez nas rozwiązanie będzie w stanie pomóc osobom z szeroko pojętego biznesu, podczas konieczności nawiązania współpracy czy kontaktu biznesowego w przypadku zaistnienia jakichkolwiek kłopotów organizacyjnych lub wydarzeń losowych spowalniających lub uniemożliwiających tryb spotkania face to face. Z taką sytuacją mamy do czynienia obecnie. – dodaje.

Aplikacja Meetlify, w obliczu awaryjnych sytuacji, pozwoli uczestnikom i organizatorom wydarzeń uciec do przodu, dostarczając narzędzi pozwalających na adaptację i optymalne wykorzystanie ich czasu.  Łączy w sobie aplikację eventową, społecznościową i silnik rekomendacji. To wszystko czyni narzędzie unikatowym i niezależnie od eventów stanowi istotną wartość dla odbiorcy. Badania rynku MICE dowodzą, że produkt Meetlify ma szansę stać się kluczowym rozwiązaniem problemów dotyczących całej tej branży. –  Obecna ekstremalna sytuacja pokazuje, że w przyszłości branża MICE powinna być lepiej przygotowana na kryzysowe sytuacje komunikacyjne. Mamy bardzo konkretne plany związane z wykorzystaniem technologii rekomendacji i wyszukiwania kontaktów w połączeniu z Augmented Reality (AR). Uważamy, że upowszechnienie tej technologii w wydaniu „wearable” będzie przełomowe dla całej turystyki biznesowej, zwłaszcza w czasie „odbudowy” po obecnej sytuacji.
– informuje Jakub Duda, współzałożyciel i dyrektor techniczny w spółce Meetbit.

Aplikacja Meetlify będzie dostępna na rynku w drugiej połowie 2021 roku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: InnerValue
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.