Meetbit z pozytywną oceną projektu w ramach programu ,,Szybka Ścieżka’’ NCBiR
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Meetbit, polski startup, specjalizujący się w tworzeniu aplikacji biznesowych oraz systemach IT dla branży MICE (turystyka biznesowa), otrzymał rekomendację do dofinansowania w ramach programu ,,Szybka Ścieżka’’, realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Firma stara się o ponad 4 mln zł dotacji na opracowanie hybrydowego systemu wykrywania relacji bliskości. Rozpoczęcie projektu planowane jest na 1 sierpnia br. Prace badawczo-rozwojowe nad projektem spółki realizowane są we współpracy z Instytutem Informatyki Teoretycznej i Stosowanej Polskiej Akademii Nauk (IITiS PAN) w Gliwicach. Projekt będzie częścią systemu Meetlify, który wspomaga budowę sieci kontaktów i komunikację biznesową.
,,Szybka Ścieżka’’ to największe w Polsce źródło dotacji na prowadzenie prac badawczo-rozwojowych przez przedsiębiorstwa. O dofinansowanie mogą starać małe, średnie i duże firmy. Konkurs jest prowadzony w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR).
- Celem Szybkiej Ścieżki jest podniesienie poziomu innowacyjności przedsiębiorstw, dzięki wykorzystaniu rezultatów prac badawczo-rozwojowych. Projektujemy nowoczesny, hybrydowy system, oparty na sieciach rozproszonych. – mówi Rafał Orlicki, współzałożyciel i prezes zarządu spółki Meetbit. – Nasz projekt znacząco uprości nawiązywanie kontaktów, lokalizację partnerów i gromadzenie informacji o skuteczności działań marketingowych i biznesowych w warunkach wydarzeń MICE, które charakteryzuje m.in. szum komunikacyjny i często ograniczony dostęp do sieci. Ponadto, mając na uwadze wykorzystywane dotychczas technologie komunikacji i lokalizacji, stanowi to dziś duże wyzwanie. – dodaje.
Wniosek spółki otrzymał rekomendacje do dofinansowania. Obecnie procedowana jest umowa. Projekt wykrywania relacji bliskości pomiędzy użytkownikami spółka testuje przy wykorzystaniu wielu protokołów komunikacyjnych i jednoczesnym występowaniu dużej liczby aktywnych użytkowników. Zakończenie badań planowane jest na pierwszy kwartał 2023 roku. Prace merytoryczne wpiera Instytut Informatyki Teoretycznej i Stosowanej Polskiej Akademii Nauk (IITiS PAN) w Gliwicach.
Jednocześnie, Meetbit tworzy inteligentny system komunikacji B2B, który ma wspomóc kontakt biznesowy online. Spółka pracuje nad aplikacją od ponad roku.
- Obserwując na przestrzeni ostatnich lat sytuacje kryzysowe, które wprowadziły na pewien czas światową dezorganizację, postanowiliśmy zwiększyć intensywność naszych prac nad produktem Meetlify, wspomagającym kontakt biznesowy online. – informuje Rafał Orlicki. – W ciągu ostatnich lat, sytuacji kryzysowych było co najmniej kilka. Pamiętamy wybuch wulkanu na Islandii, zagrożenia terrorystyczne, czy wreszcie anomalie pogodowe. Proponowane przez nas rozwiązanie będzie w stanie pomóc osobom z szeroko pojętego biznesu, podczas konieczności nawiązania współpracy czy kontaktu biznesowego w przypadku zaistnienia jakichkolwiek kłopotów organizacyjnych lub wydarzeń losowych spowalniających lub uniemożliwiających tryb spotkania face to face. Z taką sytuacją mamy do czynienia obecnie. – dodaje.
Aplikacja Meetlify, w obliczu awaryjnych sytuacji, pozwoli uczestnikom i organizatorom wydarzeń uciec do przodu, dostarczając narzędzi pozwalających na adaptację i optymalne wykorzystanie ich czasu. Łączy w sobie aplikację eventową, społecznościową i silnik rekomendacji. To wszystko czyni narzędzie unikatowym i niezależnie od eventów stanowi istotną wartość dla odbiorcy. Badania rynku MICE dowodzą, że produkt Meetlify ma szansę stać się kluczowym rozwiązaniem problemów dotyczących całej tej branży. – Obecna ekstremalna sytuacja pokazuje, że w przyszłości branża MICE powinna być lepiej przygotowana na kryzysowe sytuacje komunikacyjne. Mamy bardzo konkretne plany związane z wykorzystaniem technologii rekomendacji i wyszukiwania kontaktów w połączeniu z Augmented Reality (AR). Uważamy, że upowszechnienie tej technologii w wydaniu „wearable” będzie przełomowe dla całej turystyki biznesowej, zwłaszcza w czasie „odbudowy” po obecnej sytuacji.
– informuje Jakub Duda, współzałożyciel i dyrektor techniczny w spółce Meetbit.
Aplikacja Meetlify będzie dostępna na rynku w drugiej połowie 2021 roku.

Sustainable Economy Summit – Spotkajmy się na Konferencji już 27-28 maja!

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.