Komunikaty PR

Mihiderka w ekostylu radzi sobie z kryzysem

2020-04-22  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.09 MB )

 Wegańskie restauracje Mihiderka można chyba nazwać najbardziej ekologiczną siecią w naszym kraju. Nie tylko dlatego, że serwuje ona dania kuchni roślinnej, ale także dostarcza je klientom samochodami elektrycznymi, do których prąd czerpie ze słońca! W Dniu Matki Ziemi pokazujemy, jak Mihiderka radzi sobie z kryzysem, który wywołała pandemia, a także dlaczego wegańska dieta może stać się sojusznikiem w walce z koronawirusem.
 
 Od wprowadzenia ograniczeń w funkcjonowaniu lokali gastronomicznych minął już ponad miesiąc. Właściciele wielu restauracji spodziewali się, że przerwa w pracy nie będzie trwała długo i wkrótce wszystko wróci do normy. Kiedy jednak okazało się, że data zdjęcia obostrzeń znacząco przesunie się w czasie, wszyscy zaczęli szukać sposobów na przetrwanie. Wśród nich była także Mihiderka, która zaproponowała klientom własną wersję dań na dowóz i wystartowała z koncepcją Mihiderka W Drodze.
 
 – Na początku musieliśmy improwizować, dlatego ruszyliśmy z dość nietypowymi zamówieniami online. Zamawiając coś dzisiaj, do godziny 22:00, posiłek otrzymuje się następnego dnia po południu. Dlaczego? Ponieważ gotujemy rano, zgodnie z ilością zamówień – wszystko po to, aby nie marnować jedzenia – mówi Dorota Krysińska , Dyrektor Kreatywny i współwłaścicielka Mihiderki.
 
 Obecnie ofertę na czas pandemii poszerzyły zestawy ZTS “zrób to sam”, w ramach których można kupić komponenty do samodzielnego przygotowania roślinnego burgera. Wszystkie dania dostarczane są bezkontaktowo – prosto pod drzwi klientów albo... wysyła się je kurierem  na terenie całej Polski. Właśnie w tym trybie działa bowiem oferta Domowy Grill Majówkowy, także oparta na koncepcji ZTS.
 
 Oczywiście, potrawy serwowane przez Mihiderkę nie zawierają żadnych składników pochodzenia zwierzęcego. Jak przekonują przedstawiciele sieci, w kontekście zdrowia człowieka i budowania odporności, jest to kwestia, o której należy mówić szczególnie głośno. Właśnie teraz.
 
 Roślinne jedzenie jako sojusznik w walce z koronawirusem?
 
 Ostatnie badania naukowe jednoznacznie dowodzą, że kuchnie wegańskie są dla nas najkorzystniejsze, ponieważ nadmierne spożywanie mięsa (szczególnie tego przetworzonego) prowadzi do wielu chorób. Eksperci przewidują nawet, że dieta przyszłości będzie w całości oparta na roślinach.
 Nie brak także dowodów na to, że to właśnie włączenie do jadłospisu konkretnych produktów pochodzenia roślinnego jest naszym największym sprzymierzeńcem w budowaniu sprawnego systemu immunologicznego. Wystarczy wymienić tu wszelkiego rodzaju kiszonki, zakwasy warzywne czy dobrej jakości oleje roślinne, które pozytywnie wpływają na florę bakteryjną jelit – centrum ludzkiej odporności.  
 
 – Naszą misją od zawsze było propagowanie prawdziwej, zdrowej kuchni, która służy człowiekowi. Paradoksalnie epidemia koronawirusa może uświadomić wielu osobom, jak ważne jest to, co jemy. Może to więc jakiś znak, w którym kierunku powinny pójść nawyki żywieniowe ludzi na całym świecie? Cieszymy się, że Mihiderka stała się niespodziewanym sojusznikiem w walce z pandemią – mówi Dorota Krysińska.
 
 MihiderkoBusy w trosce o środowisko
 
 Mihiderka nie poprzestaje jednak na tym i udowadnia, że nawet gdy “wszyscy mają ważniejsze sprawy na głowie”, nie można zapominać o środowisku naturalnym. Wprowadzenie szerszej oferty dań z dowozem spowodowało, że sieć właśnie teraz zaopatrzyła się w dwa kolejne samochody elektryczne.
 
 – Chcemy systematycznie wymieniać naszą flotę samochodów spalinowych na auta elektryczne, które nazywamy MihiderkoBusami. Ich wprowadzenie jest naturalną konsekwencją prośrodowiskowej polityki, którą prowadzimy – przekonuje Marcin Krysiński, współwłaściciel sieci Mihiderka.
 
 Sama kuchnia roślinna radykalnie ogranicza zużycie wody oraz emisję CO2 i metanu do atmosfery. A jeśli dodać do tego własną mikroelektrownię fotowoltaiczną o mocy prawie 42 kWp (wkrótce będzie to 50 kWp), produkującą czysty, bezemisyjny prąd, biodegradowalne słomki i opakowania, a także pojemniki wielorazowego użytku, obraz działalności Mihiderki zaczyna robić naprawdę duże wrażenie.  
 
 - Mihiderka stała się  prawdopodobnie pierwszą firmą, która jednocześnie:  oferuje dania wyłącznie kuchni roślinnej (wegańskie), dostarcza je klientom samochodami elektrycznymi,  prąd do tych samochodów czerpie ze słońca (OZE) – podsumowuje Marcin Krysiński.
 
 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.