Misiek do pary – drugi lokal the White Bear Coffee w Białymstoku
W stolicy Podlasia powstaje druga kawiarnia lubianej przez białostoczan marki the White Bear Coffee. Otwarcie odbyło się w minioną sobotę ,29 lutego. W pierwszy dzień kawa za pół ceny dla wszystkich gości.
- Kiedy zaczęliśmy rozważać otwarcie drugiego lokalu, zrobiliśmy mini sondę konsumencką dotyczącą tego jak ma wyglądać i co powinno w nim być. Wydaje się, że wszystkie postulaty udało się spełnić - mówi Urszula Olechno współwłaścicielka marki. - Kawiarnia jest większa, ma dostęp do dużego parkingu, a wystrój i oferta skrojone są pod potrzeby całej rodziny. Także dzieci znajdą tu coś specjalne dla siebie.
Pierwszy lokal the White Bear Coffee powstał w lipcu ubiegłego roku i działa przy ul Sienkiewicza 6. Od razu zdobył serca i podniebienia białostockich kawoszy. Jego sukces spowodował, że właściciele zaczęli myśleć o kolejnym. Nowa kawiarnia otwarta będzie w szybko rozwijającym się rejonie miasta, gdzie jest jeszcze niedosyt tego typu lokali – przy ul. Żelaznej 7, ale łatwiej do niej dotrzeć od ul. Legionowej (znajduje się na tyłach kościoła św. Anny). Przy stolikach zmieści się ponad 30 osób. Goście mogą zapaść się w wygodne pluszowe fotele. Miękkie światło bijące z orientalnych, kolorowych lamp pozwoli na chwilę zmienić optykę i spojrzeć na świat bardziej pogodnie. Dominującym motywem są – rzecz jasna – białe niedźwiedzie. Ale na tapetach w żywym zielonym kolorze można też dostrzec egzotyczne ptaki. Dla dzieci przygotowany został specjalny domek zabaw. Obok niego stoi kanapa, z której rodzice – delektując się ulubioną kawą - będą mieć baczenie na swoje pociechy.
Miśki mają ambicje być kawiarnią z prawdziwego zdarzenia: wesołą, gwarną, przyciągającą zapachem i klimatem. Poza „czarną” czy „białą” można zamówić w niej również proste przekąski: kanapki, granole, ciasta, owsianki, świeżo wyciskane soki. Wszystko z produktów najwyższej jakości.
- Podstawą menu ma być jednak kawa. Dysponujemy własną palarnią, więc gwarantujemy, że będzie to kawa w najlepszym gatunku, z segmentu Coffee Speciality, świeżo palona. Klient będzie mógł wybrać i ziarno i sposób parzenia, np.: z ekspresu ciśnieniowego lub przelewowego. Lokal na Żelaznej będzie też pełnił funkcje sklepu z kawą. Zwiększyliśmy więc asortyment z naszej palarni, a nowością będzie możliwość zakupu kawy oraz zmielenie jej na miejscu w specjalnym gastronomicznym młynku - mówi Marcin Zalewski, współwłaściciel marki i szef firmy specjalizującej się w kawie Mobilny Barista.
W lokalu będzie też można kupić paczkowaną kawę z białostockiej rzemieślniczej palarni the White Bear Coffee Roasters oraz akcesoria do jej parzenia.
Miśki od początku są w grupie lokali wspierających ekologiczną rewolucję w gastronomii. Kawy są pakowane w tekturowe pudełka z papieru z odzysku. Napar na wynos podaje się w kubkach ze skrobi kukurydzianej (ulega biodegradacji w ciągu kliku miesięcy). Nie uświadczysz tu plastikowych słomek czy mieszadełek. Są tylko z drewna albo papieru. Ekomaniaków zadowoli na pewno kącik z meblami z kartonu.
- Od początku wprowadzamy też zasadę, że kto przychodzi ze swoim własnym naczyniem – kubkiem czy termosem – dostaje kawę na wynos z rabatem - dodaje Marcin Zalewski. - Chcemy w ten sposób premiować odpowiedzialne podejście do kwestii jednorazówek i śmieci.
The White Bear Coffee w założeniu ma być siecią kawiarni rozwijającą się w systemie franczyzowym. Stworzyły ją dwie rozpoznawalne na rynku marki: KOKU Sushi i Mobilny Barista. Drugi lokal będzie sprawdzianem czy opracowane procedury ponownie zadziałają bezbłędnie.
- Jesteśmy w trakcie dopinania całego systemu franczyzowego, w fazie precyzowania ostatnich szczegółów - zdradza Urszula Olechno. - Mamy już trzech partnerów z zachodniej Polski, którzy są gotowi zainwestować w Miśki. Ale chcemy ruszyć z franczyzą, kiedy będziemy na 100 proc. pewni, że wszystko działa jak w zegarku.
Tymczasem mogli to sprawdzić goście, którzy w sobotę (29 lutego), od godz. 9 rano raczyli się prawdopodobnie najlepszą w mieście kawą w świetniej cenie – z 50 proc. upustem z okazji otwarcia.

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.