Komunikaty PR

Motywowanie pracowników poprzez… zakupy

2020-05-05  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Pietraszek
Empemedia

Kazachska
02-999 Warszawa
empe|empemedia.pl| |empe|empemedia.pl
505780488
empemedia.pl

Dobry pracownik to skarb, szczególnie w tak trudnych czasach jak dziś. Jak jednak motywować pracowników w sytuacji, gdy bezpośrednie kontakty w wielu firmach zostały mocno ograniczone?

Obecnie, kiedy wciąż obawiamy się koronawirusa, staramy się unikać sklepów stacjonarnych, a częściej korzystamy ze sklepów on-line. Jest to w znacznej mierze podyktowane naszym bezpieczeństwem, ale także chęcią zaoszczędzenia czasu. Praca zdalna i np. jednoczesne nadzorowanie nauki naszych pociech oraz zapewnianie im rozrywki wcale nie powodują, że mamy go więcej.

Poza tym można się spodziewać, że nawet wtedy, gdy ograniczenia związane z masową kwarantanną zostaną zniesione, praca zdalna przestanie być przywilejem – taki tryb pracy z pewnością będzie się upowszechniał. Coraz więcej pracowników oraz ich przełożonych zechce korzystać z elastyczności, jaką zapewnia domowe biuro.

Organizacja, która świadomie chce nastawić się na pracę zdalną, w dłuższej perspektywie może wiele zaoszczędzić. Pracownik zdalny nie zajmuje miejsca w biurze, więc można ograniczyć koszty nieruchomości. Jeśli do pracy choćby częściowo używa własnego sprzętu, niższe stają się koszty wyposażenia stanowiska pracy. Ponadto pracownik zdalny może pracować z każdego miejsca na świecie, więc firma ma dostęp do specjalistów w obrębie globalnego rynku.

Jak docenić pracownika zdalnego?

Powinniśmy pamiętać, że osoby pracujące z domu również potrzebują zachęty i docenienia wykonywanej przez nie pracy. Odpowiednie nagrody mogą okazać się kluczowe przy podejmowaniu decyzji o podjęciu konkretnej pracy lub powstrzymywać przed rezygnacją z niej. System nagradzania może wzmacniać poczucie przynależności do organizacji i w ten sposób budować pozytywny wizerunek pracodawcy. Jakie zatem benefity zaproponować pracownikowi, którego nie ma na miejscu?

Z pewnością nie ucieszą go owoce w biurze, ani możliwość przychodzenia do pracy w konkretny dzień z dzieckiem. Gdy restrykcje zostaną zniesione, karnet do klubu fitness lub do kina może ucieszyć bardziej, ale czy na pewno każdy pracownik doceni taki prezent? Na tle podobnych udogodnień, znacznie atrakcyjniejszym pomysłem może się okazać specjalna platforma zakupowa, dostępna z dowolnego miejsca, a więc także z domu.

- Platforma zakupowa to po prostu rodzaj sklepu internetowego, ale takiego w którym zakupy mogą robić tylko zarejestrowani klienci, np. pracownicy konkretnej firmy (lub kilku firm) – wyjaśnia Grzegorz Kobryń z firmy XBS Group, która uruchomiła niedawno platformę DlaDomuDlaCiebie.pl. - Dzięki takiemu serwisowi internetowemu zarejestrowani użytkownicy mogą nabywać produkty po cenach znacznie niższych niż w sklepach stacjonarnych, a nawet internetowych. W przypadku naszego rozwiązania, ceny mogą być niższe nawet o 50% - podkreśla.

Jak działa platforma zakupowa dla pracowników?

Taki  szczególny sklep internetowy ogranicza listę dostawców do firm, z którymi współpracuje. Z kolei dostawcy mają okazję wypromować swoje produkty, unikając przy tym dużej konkurencji. W takich warunkach producenci i dystrybutorzy chętniej obniżają ceny.

Stroną w tych transakcjach są także pracodawcy, czyli firmy, które zawierają umowy o korzystanie z platformy przez swoich pracowników. Można powiedzieć, że opłacając dostęp do platformy, niejako „dokładają się” do tanich zakupów dla swoich pracowników. Dzięki temu pracownicy mogą zamawiać potrzebne im produkty znacznie taniej niż zrobiliby to  gdziekolwiek indziej i nawet nie muszą w tym celu wychodzić z domu.

- Obecnie w ramach platformy DlaDomuDlaCiebie.pl dostępne są urządzenia gospodarstwa domowego marki Russell Hobbs, akcesoria fryzjerskie i kosmetyczne marki Remington oraz części i akcesoria AGD marki George Foreman. W przyszłości oferta będzie poszerzana o kolejne marki i kategorie produktów firmy Spectrum Brands, która jest właścicielem wyżej wymienionych marek – informuje Grzegorz Kobryń.  

Zakupów nie musimy robić wyłącznie z myślą o własnych potrzebach. Platforma może być także świetnym narzędziem do wyszukiwania praktycznych prezentów dla bliskich. Takie rozwiązanie warto docenić szczególnie teraz, gdy wychodzenie z domu bez wyraźnej potrzeby nie jest zalecane. W dodatku kupujący może zapłacić za zakupy znacznie taniej, o czym obdarowany nie musi wiedzieć – mówiąc inaczej, pracowników stać, by obdarowywać rodzinę i przyjaciół prezentami wartymi znacznie więcej niż wskazywałaby na to cena, jaką faktycznie zapłacą. 

Czy to się opłaca?

Największą zaletą platformy zakupowej jest to, że korzystanie z niej opłaca się wszystkim stronom. Pracodawca nagradza swojego pracownika w praktyczny i pożądany dla niego sposób. Zauważmy, że w takiej sytuacji każdy sam wybiera dla siebie to, czego potrzebuje, a więc nie ma mowy o nietrafionych nagrodach rzeczowych. Jednocześnie koszt po stronie firmy jest stosunkowo niewielki, szczególnie gdy porównamy go z innymi benefitami stosowanych przez pracodawców.

Pracownik może poczuć się uprzywilejowany korzystając z ekskluzywnej platformy, a więc takiej, do której dostęp mają jedynie uprzywilejowane osoby – w tym przypadku pracownicy konkretnej organizacji.

Korzyści odnosi także producent, ponieważ może zaprezentować swoją ofertę i promować markę, unikając przy tym nadmiernej konkurencji, która utrudniałaby pozyskanie wystarczającej uwagi klientów.

Natomiast pracodawca może zaproponować pracownikom bardzo atrakcyjny benefit i to bez nadwerężania firmowego budżetu. W kryzysowych czasach to bardzo istotny argument.

Do niedawna sama praca zdalna była uznawana za benefit. Kiedy stała się koniecznością, warto zastanowić się nad docenieniem ludzi, którzy ją dobrze wykonują. Pamiętajmy, by uznanie wobec swoich pracowników wyrażać w nowoczesny sposób. Możemy wtedy liczyć na długą i owocną współpracę, która przyniesie obopólne zadowolenie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ Biuro prasowe
2024-05-16 | 01:00

Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ

W czwartek, 23 maja br. nastąpi oficjalne otwarcie nowego zakładu produkcji nawozów dolistnych foliQ w Aleksandrowie Kujawskim. To kluczowa inwestycja dla Agrii Polska, która
Firma Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata
2024-05-14 | 16:20

Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata

Wśród biznesów zakładanych przez kobiety aż 85 proc. jest w stanie przetrwać pierwsze dwa lata działalności. Najbardziej decydujący jest drugi rok prowadzenia firmy, jednak
Firma Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
2024-05-13 | 19:23

Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich

Las Palmas zostaje kolejnym miejscem na mapie świata, gdzie swoją siedzibę uruchamia Platige Image, dołączając do kilkunastu studiów, które otworzyły swoje podwoje na wyspach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.