Komunikaty PR

Motywowanie pracowników poprzez… zakupy

2020-05-05  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Pietraszek
Empemedia

Kazachska
02-999 Warszawa
empe|empemedia.pl| |empe|empemedia.pl
505780488
empemedia.pl

Dobry pracownik to skarb, szczególnie w tak trudnych czasach jak dziś. Jak jednak motywować pracowników w sytuacji, gdy bezpośrednie kontakty w wielu firmach zostały mocno ograniczone?

Obecnie, kiedy wciąż obawiamy się koronawirusa, staramy się unikać sklepów stacjonarnych, a częściej korzystamy ze sklepów on-line. Jest to w znacznej mierze podyktowane naszym bezpieczeństwem, ale także chęcią zaoszczędzenia czasu. Praca zdalna i np. jednoczesne nadzorowanie nauki naszych pociech oraz zapewnianie im rozrywki wcale nie powodują, że mamy go więcej.

Poza tym można się spodziewać, że nawet wtedy, gdy ograniczenia związane z masową kwarantanną zostaną zniesione, praca zdalna przestanie być przywilejem – taki tryb pracy z pewnością będzie się upowszechniał. Coraz więcej pracowników oraz ich przełożonych zechce korzystać z elastyczności, jaką zapewnia domowe biuro.

Organizacja, która świadomie chce nastawić się na pracę zdalną, w dłuższej perspektywie może wiele zaoszczędzić. Pracownik zdalny nie zajmuje miejsca w biurze, więc można ograniczyć koszty nieruchomości. Jeśli do pracy choćby częściowo używa własnego sprzętu, niższe stają się koszty wyposażenia stanowiska pracy. Ponadto pracownik zdalny może pracować z każdego miejsca na świecie, więc firma ma dostęp do specjalistów w obrębie globalnego rynku.

Jak docenić pracownika zdalnego?

Powinniśmy pamiętać, że osoby pracujące z domu również potrzebują zachęty i docenienia wykonywanej przez nie pracy. Odpowiednie nagrody mogą okazać się kluczowe przy podejmowaniu decyzji o podjęciu konkretnej pracy lub powstrzymywać przed rezygnacją z niej. System nagradzania może wzmacniać poczucie przynależności do organizacji i w ten sposób budować pozytywny wizerunek pracodawcy. Jakie zatem benefity zaproponować pracownikowi, którego nie ma na miejscu?

Z pewnością nie ucieszą go owoce w biurze, ani możliwość przychodzenia do pracy w konkretny dzień z dzieckiem. Gdy restrykcje zostaną zniesione, karnet do klubu fitness lub do kina może ucieszyć bardziej, ale czy na pewno każdy pracownik doceni taki prezent? Na tle podobnych udogodnień, znacznie atrakcyjniejszym pomysłem może się okazać specjalna platforma zakupowa, dostępna z dowolnego miejsca, a więc także z domu.

- Platforma zakupowa to po prostu rodzaj sklepu internetowego, ale takiego w którym zakupy mogą robić tylko zarejestrowani klienci, np. pracownicy konkretnej firmy (lub kilku firm) – wyjaśnia Grzegorz Kobryń z firmy XBS Group, która uruchomiła niedawno platformę DlaDomuDlaCiebie.pl. - Dzięki takiemu serwisowi internetowemu zarejestrowani użytkownicy mogą nabywać produkty po cenach znacznie niższych niż w sklepach stacjonarnych, a nawet internetowych. W przypadku naszego rozwiązania, ceny mogą być niższe nawet o 50% - podkreśla.

Jak działa platforma zakupowa dla pracowników?

Taki  szczególny sklep internetowy ogranicza listę dostawców do firm, z którymi współpracuje. Z kolei dostawcy mają okazję wypromować swoje produkty, unikając przy tym dużej konkurencji. W takich warunkach producenci i dystrybutorzy chętniej obniżają ceny.

Stroną w tych transakcjach są także pracodawcy, czyli firmy, które zawierają umowy o korzystanie z platformy przez swoich pracowników. Można powiedzieć, że opłacając dostęp do platformy, niejako „dokładają się” do tanich zakupów dla swoich pracowników. Dzięki temu pracownicy mogą zamawiać potrzebne im produkty znacznie taniej niż zrobiliby to  gdziekolwiek indziej i nawet nie muszą w tym celu wychodzić z domu.

- Obecnie w ramach platformy DlaDomuDlaCiebie.pl dostępne są urządzenia gospodarstwa domowego marki Russell Hobbs, akcesoria fryzjerskie i kosmetyczne marki Remington oraz części i akcesoria AGD marki George Foreman. W przyszłości oferta będzie poszerzana o kolejne marki i kategorie produktów firmy Spectrum Brands, która jest właścicielem wyżej wymienionych marek – informuje Grzegorz Kobryń.  

Zakupów nie musimy robić wyłącznie z myślą o własnych potrzebach. Platforma może być także świetnym narzędziem do wyszukiwania praktycznych prezentów dla bliskich. Takie rozwiązanie warto docenić szczególnie teraz, gdy wychodzenie z domu bez wyraźnej potrzeby nie jest zalecane. W dodatku kupujący może zapłacić za zakupy znacznie taniej, o czym obdarowany nie musi wiedzieć – mówiąc inaczej, pracowników stać, by obdarowywać rodzinę i przyjaciół prezentami wartymi znacznie więcej niż wskazywałaby na to cena, jaką faktycznie zapłacą. 

Czy to się opłaca?

Największą zaletą platformy zakupowej jest to, że korzystanie z niej opłaca się wszystkim stronom. Pracodawca nagradza swojego pracownika w praktyczny i pożądany dla niego sposób. Zauważmy, że w takiej sytuacji każdy sam wybiera dla siebie to, czego potrzebuje, a więc nie ma mowy o nietrafionych nagrodach rzeczowych. Jednocześnie koszt po stronie firmy jest stosunkowo niewielki, szczególnie gdy porównamy go z innymi benefitami stosowanych przez pracodawców.

Pracownik może poczuć się uprzywilejowany korzystając z ekskluzywnej platformy, a więc takiej, do której dostęp mają jedynie uprzywilejowane osoby – w tym przypadku pracownicy konkretnej organizacji.

Korzyści odnosi także producent, ponieważ może zaprezentować swoją ofertę i promować markę, unikając przy tym nadmiernej konkurencji, która utrudniałaby pozyskanie wystarczającej uwagi klientów.

Natomiast pracodawca może zaproponować pracownikom bardzo atrakcyjny benefit i to bez nadwerężania firmowego budżetu. W kryzysowych czasach to bardzo istotny argument.

Do niedawna sama praca zdalna była uznawana za benefit. Kiedy stała się koniecznością, warto zastanowić się nad docenieniem ludzi, którzy ją dobrze wykonują. Pamiętajmy, by uznanie wobec swoich pracowników wyrażać w nowoczesny sposób. Możemy wtedy liczyć na długą i owocną współpracę, która przyniesie obopólne zadowolenie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Empemedia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-08 | 12:00

Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm

Grupa Brambles, do której należy CHEP – światowy lider obszaru logistyki łańcucha dostaw – została uznana przez magazyn TIME za jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Czwarta lokata na liście 500
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia

Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.

Ochrona środowiska

Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku

Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.

Handel

Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.