Nestlé wprowadza dodatkowy 4-tygodniowy urlop ojcowski
Zgodnie z nową regulacją Nestlé, każdy Drugi Opiekun może skorzystać z czterech tygodni pełnopłatnego dodatkowego urlopu ojcowskiego w okresie jednego roku od dnia narodzin lub adopcji dziecka. Co ważne, taką samą możliwość ma każda osoba, która sprawuje opiekę nad nowonarodzonym lub przysposobionym małoletnim dzieckiem po jego pojawieniu się w rodzinie; może to być na przykład, ale nie wyłącznie, biologiczny lub przysposabiający rodzic, partner życiowy, czy opiekun prawny dziecka. To jedna z najważniejszych zmian wprowadzonych w ramach nowej polityki wsparcia rodziców Nestlé w Polsce.
- Pojawienie się dziecka w rodzinie jest wyjątkowym doświadczeniem. Pragniemy, aby każdy miał szansę w pełni się nim cieszyć i mógł już od pierwszych dni budować więzi z dzieckiem, tak ważne dla jego dalszego rozwoju – komentuje Anna Durzyńska, dyrektor HR Nestlé w Polsce i dodaje – Mamy nadzieję, że wprowadzając naszą nową politykę wsparcia rodziców, pomożemy wyrównywać szanse kobiet i mężczyzn w miejscu pracy i w życiu rodzinnym, tak, aby każdy z opiekunów, bez względu na płeć, mógł spełniać się w obu tych obszarach. Dlatego też nasza nowa polityka jest neutralna płciowo – oznacza to, że z takich samych uprawnień mogą korzystać wszystkie rodziny w Nestle, bez wyjątków.
Nestlé w Polsce od lat troszczy się o przyjazne rodzicom środowisko pracy. Pracownicy firmy mogą skorzystać m.in. dodatkowego dnia do opieki nad dzieckiem, mają także możliwość korzystania z elastycznych godzin pracy, krótszych piątków, preferencyjnych pakietów opieki medycznej dla całej rodziny, czy pakietów powitalnych dla nowych jej członków.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Edyta Iroko | Tel.: +48 600 204 870 | edyta.iroko@pl.nestle.com |
Joanna Szpatowicz | Tel.: +48 600 204 159 | joanna.szpatowicz@pl.nestle.com |

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.